Reklama

Agros Nova kupi od miasta prawie 0,8 ha gruntów

22/04/2016 12:58

Aż ośmiu oferentów przystąpiło do przetargu na sprzedaż dwóch miejskich działek przy ul. Piłsudskiego. Licytację wygrała firma Agros Nova, która zakupi od miasta blisko 0,8 ha gruntów za ponad 1,4 mln złotych.

 

 

O sprzedaży niezabudowanych nieruchomości przy nowo powstałej ul. Piłsudskiego zadecydowali radni miejscy pod koniec ubiegłego roku. Pod młotek trafiły dwie sąsiadujące ze sobą działki o powierzchni 4441 m2 i 3162 m2, a ich ceny wywoławcze wyniosły odpowiednio 466 i 332 tys. złotych. - We wczorajszym przetargu wzięło udział ośmiu oferentów, a najwyższą ofertę złożyła firma Agros Nova - powiedział nam burmistrz Krzysztof Kaliński. Większa z nieruchomości zostanie sprzedana za 787.540 zł, a mniejsza za 644.080 zł.

Przypomnijmy, że jesienią Grupa Maspex Wadowice, właściciel m.in. marki Agros Nova, zapowiedziała rozbudowę łowickiego zakładu produkcyjnego. Planowana inwestycja obejmuje budowę nowej hali, centrum logistycznego i rozbudowę zaplecza przetwórstwa owoców i warzyw. Jej wartość oszacowano na 200 milionów złotych.

Aby wadowicka spółka mogła zrealizować swoje plany, zwróciła się do władz miasta o dokonanie kilku zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Najwięcej kontrowersji wzbudził zapis o dopuszczeniu realizacji budynków o wysokości nawet do 35 metrów. Mniej więcej na takiej wysokości znajduje się taras widokowy na jednej z wież łowickiej katedry.

Pół roku temu radni miejscy dali zielone światło dla inwestycji przystępując do sporządzenia zmian w miejscowym planie. - Trwają procedury uzgadniania zaproponowanych zmian. Wniosek Agros Nova dotyczący m.in. dopuszczalnej wysokości budynków został pozytywnie zaopiniowany przez komisję urbanistyczną - informuje burmistrz Kaliński.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Hern - niezalogowany 2016-04-24 10:47:43

    [quote name="niedowiarek"]wieżowce(35m!)na bagnach?![/quote]W dobie nowoczesnej technologii chyba to nie jest problem. Weźmy takie wieżowce w Dubaju na pustyni. Jest film jak stawiali tam fundamenty. Warto obejrzeć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    biały - niezalogowany 2016-04-23 22:18:06

    niedowiarek i gość mieniący sie Łowiczanin- czy wy do waszych mózgów może dotrzeć to że brak perspektywy rozbudowy zakładu oznacza jego likwidacje, a tam pracuje więcej niż 8 osób i to wcale nie z Ukrainy, a budowla do 35metrów to wcale nie musi być wieżowiec- chyba ze dla maluczkiego umysłeku- ale na przykład wieża ciśnień itp

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łowiczanin - niezalogowany 2016-04-23 18:17:43

    Tylko magazynypraca dla 8 osób.Na to nie ma mojej zgody !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    niedowiarek - niezalogowany 2016-04-23 16:08:01

    wieżowce(35m!)na bagnach?!burmiSZCZU puknij się w czoło i wreszcie usuń to coś pod nosem,to może ci przejdzie i zaczniesz myśleć!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zatorzanka - niezalogowany 2016-04-23 09:09:20

    Popieram w 100 %!!!! tylko narzekać potraficie, jest to pierwsza tak duża inwestycja w Lowiczu jaka pamiętam, chcą nam zrobić wielkie centrum logistyczne w Łowiczu, ale nie... Trzeba narzekać bo to przecież polaczki... Zobczcie Skierniewice albo Kutno..[/quote]Patrzę na Kutno owszem zgadzam się, wszystko poza centrum patrzę na Skierniewice owszem klinika światowej sławy a pózniej dłuuuugo nic. Skierniewice to nie jest dobry przykład proszę Pana

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lakala - niezalogowany 2016-04-23 07:41:43

    [quote name="As"]A co nie którym to chyba brakuje huja do dupy. Narzekają pieprzą jak tak to burmistrz nic nie robi jak juz cos robi to problem bo tir bo to sto i owo. Weź jeden z drugim i sam pomarz a nie marudzisz[/quote]Popieram w 100 %!!!! tylko narzekać potraficie, jest to pierwsza tak duża inwestycja w Lowiczu jaka pamiętam, chcą nam zrobić wielkie centrum logistyczne w Łowiczu, ale nie... Trzeba narzekać bo to przecież polaczki... Zobczcie Skierniewice albo Kutno..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ... - niezalogowany 2016-04-23 05:34:27

    ok zgadzam sie ,ze trzeba inwestowac,ze miasto ma sie rozwijac tylko czy aby na pewno w tym kierunku,juz teraz ruch tirow na Jana Pawla jest ogromny a jak jeszcze sie zwiekszy to nie wiem czy nasze domy to wytrzymaja......

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rafał - niezalogowany 2016-04-23 04:34:42

    To nie jest nawet centrum miasta, tam w okolicy nic praktycznie nie ma. A pracy raczej nikomu nie zabraknie, nie inwestuje się tak dużych pieniędzy w coś co ma zaraz przestać pracować. Poza tym automat samochodu nie załaduje/rozładuje, sam się nie naprawi, a pracownik fizyczny też jest potrzebny bo maszyna nie jest w stanie wszystkich zastąpić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jadzia - niezalogowany 2016-04-22 23:03:46

    a tiry będą się przez miasto teleportować ? ok biały widzę że z logicznym myśleniem problemy a to miasto i tak umrze więc nie ma o cym mówić kolejni tuzin ukraińców go nie postawią na nogi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zośka - niezalogowany 2016-04-22 22:49:02

    Popieram przedmówcę. To jakaś chora mentalność - najpierw lament, że w Łowiczu nie ma zakładów, a kiedy jakaś firma inwestuje to lament że nie tu, że za wysoko, że tiry najadą miasto... Ogarnijta się ludzie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    biały - niezalogowany 2016-04-22 22:15:59

    [quote name="jadzia"]ale zakłady o których mówisz są po za miastem a nie w jego centrum. i też tam językiem urzędowym jest ukraiński[/quote]jeszcze raz apeluje sie ogarnijcie jakie to centrum jak na Łowicz? do niedawna nieużytki!!! wolicie żeby tu wszystko padło, bo Kalina i grubego zastępce jego nie lubicie? przypomnijcie sobie rządy bimbałka sorry Budzałka

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sw Teresa - niezalogowany 2016-04-22 21:37:38

    Jak na taką dziurę jak to się uda czapki z glow

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jadzia - niezalogowany 2016-04-22 21:20:13

    ale zakłady o których mówisz są po za miastem a nie w jego centrum. i też tam językiem urzędowym jest ukraiński

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    biały - niezalogowany 2016-04-22 21:10:04

    Kurcze ludzie weźcie sie ogarnijcie- to akurat dobre posunięcie- ten zakład chce tu inwestować. To co lepiej,ze by sie zwinął i posłał tych co pracuja na bruk?!!! Swego czasu Burmistrz Jabłoński i tamta Rada Miasta dała tereny Mleczarni, Lameli . i te zakłady sa do dziś..można krytykować ale nie pajacować

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    rolnik - niezalogowany 2016-04-22 21:02:59

    kolego logistyk poniżej pisze o pełnej mechanizacji tych hal więc samo przez się wiadomo że siły roboczej tam nie będzie trzeba. A kolego niby się zna

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    rolnik - niezalogowany 2016-04-22 18:01:54

    [quote name="Paweł"]:) o co Wam chodzi?Co ma tam powstać kolejny "skwer" ? Później tylko narzekacie, że pracy nie ma itp. ...[/quote]praca będzie kolego dla 25 ukraińców dla nikoga więcej o tyle wzrośnie zatrudnienie więc ta inwestycja nie jest łowiczowi do nicZego potrzebna. brawo radni i burmistrz w każdym normalnym mieście wyrzuca się takie inwestycje na obrzeża miast np. kutno

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Logistyk - niezalogowany 2016-04-22 17:33:36

    , każda taka inwestycja Ciągnie za sobą szereg innych korzyści, ale jak dla niektórych liczy się tylko wygląd i nie obchodzi ich fakt że bez rozwoju to miasto będzie w dalszym Ciągu umierać, Ale nie najllepiej pobudować jeszcze z 5 Kościołów

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Logistyk - niezalogowany 2016-04-22 17:32:43

    , Oczywiście jest możliwość zamontowania w niższych, ale jest to ekonomicznie nie opłacalne, Magazyny wysokiego składowania osiągają ponad 100 metrów. A co dla osób lamentujących nad tirami, Czemu nie protestujecie pod Partnersem który ma trzy krotnie większy ruch niż Agros? Poza tym Ten teren jest im potrzebny właśnie po to żeby mogli zrobić parking dla Ciężarówek. Ale mam inną mentalność niż większość mieszkańców tego miasta, dla mnie liczy się rozwój miasta cdn

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Logistyk - niezalogowany 2016-04-22 17:31:51

    …A w przypadku ograniczonej przestrzeni jak jest to w przypadku Agrosa jest koniecznością budowy wysokiego magazynu, jak również przy wykorzystaniu automatów eliminuje się praktycznie do zera uszkodzenie towaru. Należy nadmienić że magazyn o wysokości 30 metrów wcale nie jest wysokim magazynem, zaliczany jest do magazynów średnich wysokiego składowania i jest to minimalna wysokość w jakiej można zamontować automat, cdn

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Logistyk - niezalogowany 2016-04-22 17:30:14

    Moje Pierwsze pytanie brzmi ile osób komentujących ten artykuł ma jakąś styczność z logistyka? I nie mówię tutaj o "magazynach" jakie znacie z lat 80 gdzie Panowie latali z kartką i długopisem i szukali towaru. Obecnie magazyny to jest zintegrowany system całego łańcucha logistycznego. Maspex wykorzystuje najnowsza technologie dostępną na rynku i wykorzystuje zautomatyzowane roboty składowniczce, dla które pozwalają na ograniczenie potrzebnych korytarzy miedzy regałowych,... cdn

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    alka - niezalogowany 2016-04-22 17:21:41

    Górczanke z tej zgryzoty wszystko się porąbało

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    górczanka - niezalogowany 2016-04-22 17:04:26

    [quote name="biały"][quote name="zatorzanka"]Nie to żebym się znała na rządzeniu i takim właśnie organizowaniu terenów pod zakłady pracy ale ja to bym pomyślała najpierw o infrastrukturze ...... umówmy się ile miasto wykupiło gruntów pod takie inwestycje?[/quote]z takim myśleniem to zostań na zatorzu[/quote]ihihihihihih ale mię pan rozbawił

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    biały - niezalogowany 2016-04-22 17:00:32

    [quote name="zatorzanka"]Nie to żebym się znała na rządzeniu i takim właśnie organizowaniu terenów pod zakłady pracy ale ja to bym pomyślała najpierw o infrastrukturze, obwodnicach, wiaduktach i nie pozwalała na budowę w aż tak wysokiego zakładu praktycznie w centrum miasta które ma być na równi z Łowicką katedrą. Miejsca na takie zakłady są na obrzeżach miasta ale umówmy się ile miasto wykupiło gruntów pod takie inwestycje?[/quote]z takim myśleniem to zostań na zatorzu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    górczanka - niezalogowany 2016-04-22 16:38:42

    proszę społeczność o spokój. nowa świątynia na dzielnicy GÓRKI będzie wyższa. każdy parafian znajdzie ją w potrzebie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zatorzanka - niezalogowany 2016-04-22 16:26:11

    Zarząd tej firmy która przejęła agros powinna niezwłocznie dofinansować budowę infrastruktury ja się nie dziwię mieszkańcom że się zaczynają martwić że za jakiś czas zacznie się najazd ciężarówek. Ja jako mieszkanka Łowicza proszę wrecz wymagam aby przedstawiona była wizualizacja tego zakładu.Jak to ma wyglądać!?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zatorzanka - niezalogowany 2016-04-22 16:22:12

    Nie to żebym się znała na rządzeniu i takim właśnie organizowaniu terenów pod zakłady pracy ale ja to bym pomyślała najpierw o infrastrukturze, obwodnicach, wiaduktach i nie pozwalała na budowę w aż tak wysokiego zakładu praktycznie w centrum miasta które ma być na równi z Łowicką katedrą. Miejsca na takie zakłady są na obrzeżach miasta ale umówmy się ile miasto wykupiło gruntów pod takie inwestycje?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    walmor - niezalogowany 2016-04-22 16:11:14

    cena niezła ,teraz niech burmistrz zapłaci taką samą cenę za zabrane ziemię pod drogi na łąkach a nie po 30 zł

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr - niezalogowany 2016-04-22 16:09:45

    Podane ceny to kwoty brutto z 23% VAT. Warto zawsze podawać uzyskane ceny netto, bo to jest tylko dochodem Miasta!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Paweł - niezalogowany 2016-04-22 15:49:35

    :) o co Wam chodzi?Co ma tam powstać kolejny "skwer" ? Później tylko narzekacie, że pracy nie ma itp. ...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    NieBeleKto - niezalogowany 2016-04-22 15:49:35

    [quote name="górczanka"]no i bardzo dobrze . bardzo uwielbiam ich mleko i śmietanę[/quote]ja tez , a jakie świetne skarpety robią...mmm...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zatorzanka - niezalogowany 2016-04-22 15:40:39

    Zasłońmy z każdej strony katedrę blaszanymi wieżowcami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    beata - niezalogowany 2016-04-22 15:27:41

    [quote name="górczanka"]no i bardzo dobrze . bardzo uwielbiam ich mleko i śmietanę[/quote]-górczanka -pomyliłaś zakłady agros nova to dżemy :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zatorzanka - niezalogowany 2016-04-22 14:44:06

    Blaszany drapacz chmur i multum tirów w centrum miasta! Doskonałe wiadomości moi mili

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    górczanka - niezalogowany 2016-04-22 14:16:11

    no i bardzo dobrze . bardzo uwielbiam ich mleko i śmietanę

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lowiczak nie 123 - niezalogowany 2016-04-22 14:09:43

    No i bardzo dobrze! W końcu coś się tu ruszy !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gun - niezalogowany 2016-04-22 13:55:51

    o kurcze, drapacz chmur w Łowiczu :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do