Reklama

Mieszkańcy zablokują drogę krajową nr 70 w Łowiczu?

Piotr Tarczyński, reprezentant mieszkańców walczących o wyeliminowanie ciężkiego ruchu tranzytowego w dzielnicy Zatorze, zapowiada blokadę drogi krajowej nr 70 w Łowiczu. Jak tłumaczy, dotychczasowe kroki nie przyniosły żadnych skutków.

Przypomnijmy, że pod koniec 2017 roku mieszkańcy z rejonu ul. Bolimowskiej i Warszawskiej wystąpili z pismem do Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad o wyeliminowanie ciężkiego ruchu tranzytowego z tych ulic.

- Zarówno to pismo, jak i późniejsza korespondencja z wszelkimi możliwymi jednostkami administracyjnymi i władzami różnego szczebla, nie przyniosły żadnego skutku – informuje Piotr Tarczyński, który stanął na czele społecznego komitetu mieszkańców walczących z uciążliwymi ciężarówkami.

Jak podkreśla, ciężki tranzyt przez dzielnicę mieszkalną będącą siedzibą kilku tysięcy ludzi, to oczywisty absurd i anachronizm. - Niedogodności tej sytuacji odczuwamy codziennie: hałas, smród, brak poczucia bezpieczeństwa przy przechodzeniu przez ulicę – wymienia Tarczyński. Na prośbę mieszkańców władze miasta zobowiązały się zlecić wykonanie badań poziomu hałasu i zanieczyszczenia powietrza. Ich wyniki miałyby zostać przedstawione GDDKiA.

- Sytuacja wyglądałaby zdecydowanie inaczej, gdyby powstał postulowany fragment obwodnicy wynoszący ruch tranzytowy na zewnątrz miasta. Stężenia substancji szkodliwych i poziom hałasu byłyby wtedy w dzielnicy nieporównywalnie niższe, nie mówiąc już o poziomie bezpieczeństwa – uważa Tarczyński.

Jak tłumaczy, mieszkańcy dotychczas nie uzyskali w sprawie żadnej pomocy i są zmuszeni rozpocząć blokady ul. Bolimowskiej i Warszawskiej. - Problem musi zostać w końcu dostrzeżony i rozwiązany - twierdzi łowiczanin.

Na początku września odbędzie się ogólne zebranie mieszkańców w sprawie blokady drogi krajowej. O dokładnym terminie i miejscu zebrania będziemy informować na naszym portalu.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Bąbelek - niezalogowany 2019-08-23 15:39:50

    A potem płacz jak zabraknie asortymentu na półkach sklepowych

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-08-23 15:39:52

    Treść komentarza...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-08-23 15:45:19

    Czy potrzeba może tragedii aby dostrzeżono problem.A Burmistrz planuje podnosić podatki od nieruchomości ciekawe na co potrzebuje pieniędzy ,może na Oczyszczalnię Ścieków.Mieszkańcy muszą znosić TIRY i cudowne zapachy z oczyszczalni>Może niech dzieci Pana Burmistrza tam zamieszkają , aby coś zrobiono.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 15:45:20

    To jest masakra co dzieje się z naszej strony Zatorza jestem za

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Qmite - niezalogowany 2019-08-23 16:09:10

    Oczywiscie zawsze jakis osiol wyskoczy z komentarzem, ze zabraknie czegos na polkach sklepowych, jak można byc az takim debilem? Bedziesz zarl trawe najwyzej...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 18:13:14

    Chętnie dołączę do protestu. Uważam, że mieszkańcy powinni stanąć w obronie swojego miasta. W końcu miasta są dla mieszkańców, a nie dla tirów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 19:03:20

    To którędy mają jeździć ? Bąbelek ma rację. Oni wszyscy wiozą wam towar do sklepów gamonie !!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obiektywny - niezalogowany 2019-08-23 19:39:23

    Niech mieszkańcy lepiej wezmą się za robotę i zaczną do Kościoła chodzić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 19:57:53

    Co ludzie mogą zwykli ludzie..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 20:32:05

    Co drugi na litewskich blachach. Zablokujmy droge i zobaczmy jaki to wezyk z tirow sie zrobi i zapytajmy kolejno do ktorego to sklepu w łowiczu jedzie z towarem na polkin sklepow by zbraklo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 20:40:22

    Skandal kaliskiego na kopach... Brawo mieszkańcy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grzegorz - niezalogowany 2019-08-23 21:26:49

    Ciekawe co na to inni mieszkańcy Łowicza !? Co mają powiedzieć osoby mieszkające na ul. Jana Pawła II, Powstańców, Radzieckiej ? Prawie każdy TIR wjeżdża do Łowicza tymi ulicami. Może im też zróbmy obwodnice ? A ludzie mieszkający w Mysłakowie też mają blokować drogę bo muszą żyć przy drodze krajowej. Ludzie blokowanie nic nie zmieni tylko reszta osób będzie na was krzywo patrzeć

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 21:44:26

    Blokować blokować blokować trzeba walczyc, to jedyna metoda, ci ktorzy siedza cicho nie maja glosu, popieram w 100%

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość za - niezalogowany 2019-08-23 21:52:17

    Wszystko blokować,rolnika bo hodowla smierdzi ,ogrodnika tez,bo stosuje chemie,samochody osobowe przede wszystkim,bo to najwieksze zagrozenie nie mowiac o tirach bo to samo zlo,zostawmy tylko łąki bo tam rosnie szczaw,mirabelek poszukamy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 21:57:10

    Pewnie Grzegorz, dobrze jest jak jest, po co zmieniać! Gdyby tak wszyscy podchodzili do wszystkiego jak Ty do nadal zylibysmy w komunie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    And - niezalogowany 2019-08-23 22:20:38

    Najwyższy czas działania , rozmowy ani pisma nie odnoszą oczekiwanych zmian, a geopolityka ratusza niszczy domy i mir mieszkańców Bolimowskiej jak i Zatorza. Motywacja Ratusza o wyższych celach jest destrukcyjna, gdy mieszkańcy są niższymi celami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    And - niezalogowany 2019-08-23 22:21:12

    Najwyższy czas działania , rozmowy ani pisma nie odnoszą oczekiwanych zmian, a geopolityka ratusza niszczy domy i mir mieszkańców Bolimowskiej jak i Zatorza. Motywacja Ratusza o wyższych celach jest destrukcyjna, gdy mieszkańcy są niższymi celami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 22:40:10

    Mieszkańcom zatorza przeskadza dosłownie wszystko! Nawet orlik im przeszkadza! LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ! Obiek przy Jana Pawła dla takich, ludzi co im wszystko przeszkadza już otwarty!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    GośćTomi - niezalogowany 2019-08-23 22:43:00

    Uwazam ze dobra inicjatywa jest wyeliminowanie Tranzytu i ruchu ciężkiego z miasta...Czemu wiekszosc miast ma zakazy Tranzytu powyżej 10t i jest ok...Są dojazdy do A2 przez Wiskitki lub Kwiatek...Jestem za zniesieniem Tranzytu przez Łowicz...Zrobić dojazdy docelowe do sklepow i firm na Bolimowskiej czy Warszawskiej i tyle...to zawsze mniejsze obciazenie dla miasta jak tranzyt.Dodam że też jestem kierowca.Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-08-23 23:46:46

    Popieram!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KatoKiller - niezalogowany 2019-08-23 23:49:27

    Mieszkancom gorek wszystko przeszkadza, nawet kosciola nie chcą (parsfrazujac idiote kilka komentarzy wyzej) jak widac kazda dzielnica to inny problem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-23 23:57:16

    O co im chodzi. Jak skończyć budowę. Może im port lotniczy wybudować. Dom wariatów. Zapewne organizator będzie kandydował w wyborach i chce aby o nim pisali.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-08-24 03:20:04

    Na zdjęciu to kto jest ? Ten co ma dworzec w ruinie pod opieką ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-24 08:57:34

    Jakie Barany piszą tu to głowa boli Tępe mózgi z konopnickiej

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-24 09:19:46

    Popieram zakaz wjzadu wszelkich TIR-ów, sam. ciężarowych i osobowych na teren miasta, to zagrożenie....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Truckman - niezalogowany 2019-08-24 10:44:44

    A ja mówię, że wasz pomysł jest poroniony i powinien iść do kosza.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-24 10:47:33

    Telewizji się naoglądali i sławy chcą szukać.A niech chodzą durnie z transparentami.Jak do pracy lub gdziekolwiek się spóźnie to rozjadę.Jakby jeden z drugim nygus za pracę się wziął to tirów by mniej w ciągu dnia widzieli.Może i przejeżdża sporo ciężarówek ale nie przesadzajmy,że taka tragedia się dzieje...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-24 11:21:42

    Tiry na tory, pasiaki do łobory

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wschodnia - niezalogowany 2019-08-24 19:25:08

    popieram, przy Bolimowskiej nie da się wytrzymać, skrzyżowanie Bolimowska Warszawska to jest tragedia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-24 20:41:10

    A co to da????? Jak dzieci, chcą wymusić na dorosłych żeby kupili im zabawki. Przecież to żenada. Jak każda blokada.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-25 12:20:01

    Wszystkie okoliczne miasta poradziły sobie z tym problemem. A Łowicz przechodzi to co okoliczne miasta takie jak Sochaczew, Kutno i podobne, mają już za sobą od 10, 20 lat. Uczymy się na błędach innych. Czy musi dochodzić do tragedii, żeby ktoś w końcu zobaczył że to duży błąd? Ja miaszkam od 91 roku blisko bolimowskiej, kiedyś tu było spokojnie i miło, dziś nie da się okna otworzyć bo cały czas hałas. Niech burmistrz sobie pomieszka z tydzień, nie wytrzyma tutaj.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gościu - niezalogowany 2019-08-25 20:32:30

    Pewnie, po co cos zmieniac, polepszac sobie, przeciez ludzie sie do wszystkiego przyzwyczaja. Jak kolo katedry na parkibgu postawia asfaltownie to tez sie ludzie przyzwyczaja do smrodu. Po co budowac mcdonalda jak ludzie przyzwyczajeni do kanapek z wedlina, po co duzy basrm skoro jest juz plywalnia. Jak czytam niektore komentarze to sie wcale nie dziwie ze Łowicz to jedna wielka dziura, nie ma solidarnosci. Jak mu pod oknem nic nie jezdzi to obwodnica nie potrzebna.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ELCe - niezalogowany 2019-08-26 10:02:24

    Nie mieszkam w tej dzielnicy, ale jak najbardziej popieram mieszkańców. Gdy tamtędy przejeżdżam to wygląda tragicznie, tiry z obu stron, a gdzieś tam ludzie próbują przejść przez pasy, za chwilę dzieci do szkoły, do tego wózki, rowery, itd. To nie jest miejsce na taki ciężki ruch samochodów. Wiem jak tiry potrafią być uciążliwe, mieszkam przy innej ulicy gdzie codziennie, w nocy oczywiście też, jeżdżą i człowiek czuje się jak przy autostradzie. Zanim ktoś napisze, że narzekam to powiem, że mieszkałam kilka lat w Warszawie niedaleko lotniska i uwierzcie hałas samolotów to nic przy tirze, który jedzie w dodatku po krzywej drodze, dziurach i przekracza prędkość. Jeden wielki łomot, którego burmistrz nie zrozumie, bo po jego ulicy nigdy nie jechał tir.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-08-26 14:59:52

    Do płaczków z Górek czy Powstańców. Wam przed domem przejeżdża 50 tirów dziennie , a Bolimowską /Warszawską 1500 ! Tutaj zrobili sobie skrót pomiędzy A2 Nieborów i A1 Kutno.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łowiczak - niezalogowany 2019-08-26 16:15:48

    Gamoń to ty jesteś. Popatrz na rejestracje tych liciezarowek i poszukaj w słowniku co znaczy słowo tranzyt!!! Docelowe bedą zwolnione z zakazu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-26 18:05:21

    Mieszkam przy Bolimowskiej. Oczywiście jestem jak najbardziej za wyeliminowaniem ciężkiego ruchu z tej ulicy. Ale chciałbym zwrócić uwagę również na inny problem tam występujący i powiązany z ruchem samochodowym po tej drodze. Otóż dochodzi tam praktycznie bez przerwy do rażącego przekraczania prędkości. Samochody jadące zgodnie z przepisami można policzyć na palcach jednej ręki. Zastanawiam w związku z tym dlaczego, skoro zarówno władze miasta jak i łowicka Policja zdaje sobie sprawę z problemu z ruchem samochodowym po tej drodze, do tej pory nie ma tam ani żadnego fotoradu, ani nawet doraźnych kontroli prędkości przez patrol drogówki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-08-26 23:19:16

    Wystarczyłoby wybudować obwodnicę przechodzącą przez te pola obok oczyszczalni i nadbzurzańskiej dolnej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-27 08:48:25

    Zadnego marnowania piniążków na obwodnice. Powinien powstac niowy kościół przy 70ce a reszta się ułoży (w ryncach Boga)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dawna Mieszkanka Bolimowskiej - niezalogowany 2019-08-27 12:07:51

    W pełni popieram podejmowane działania na rzecz wyeliminowania tranzytowego ruchu po ulicy Bolimowskiej. BRAWO DLA Pana TARCZYNSKIEGO! Panie Burmistrzu, miejscy radni - skandalem jest dopuszczenie do takiej budowy! Kto prowadził rozmowy z Zarządem Dróg, że zostały przyjęte takie warunki? Świadczy to o Waszym totalnym braku kompetencji, a może zadecydowały inne względy. Jeśli tak, to jakie? Burmistrz i rada powinny podać się jak najszybciej do dymisji. To nie sztuka zorganizować w roku kilka wydarzeń o charakterze patriotycznym. Na przykładzie tej budowy widać, że urzędnicy ratusza i radni miejscy nie powinni piastowac swoich funkcji! Mieszkańcy Bolimowskiej nie chcą takich decydentów!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dawna Mieszkanka Bolimowskiej - niezalogowany 2019-08-27 12:09:09

    W pełni popieram podejmowane działania na rzecz wyeliminowania tranzytowego ruchu po ulicy Bolimowskiej. BRAWO DLA Pana TARCZYNSKIEGO! Panie Burmistrzu, miejscy radni - skandalem jest dopuszczenie do takiej budowy! Kto prowadził rozmowy z Zarządem Dróg, że zostały przyjęte takie warunki? Świadczy to o Waszym totalnym braku kompetencji, a może zadecydowały inne względy. Jeśli tak, to jakie? Burmistrz i rada powinny podać się jak najszybciej do dymisji. To nie sztuka zorganizować w roku kilka wydarzeń o charakterze patriotycznym. Na przykładzie tej budowy widać, że urzędnicy ratusza i radni miejscy nie powinni piastowac swoich funkcji! Mieszkańcy Bolimowskiej nie chcą takich decydentów!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-08-27 13:17:24

    Nie tylko mieszkańcy Bolimowskiej - ja mieszkam na Armii Krajowej i też dziękuję za "pracę" tych państwa. Odpowiedź na pytanie wysłane do urzędu - czekam już (albo może zaledwie) 4 miesiące. Dodam, że sprawa nie ma rangi tzw. szczególnie skomplikowanej. No ale co tam, może ktoś mi odpowie za 4 lata, kiedy znów będzie kampania wyborcza.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-27 22:48:03

    A po co blokować???? A co to da??? Kogo to zainteresuje? Psuć nerwy niewinnym użytkownikom drogi. CHORE

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-28 01:06:46

    I bardzo dobrze, mają autostradę. Strach się poruszać, nie tylko w Łowiczu ale i pod miastem krajową 70. Puste półki? Niech do Łowicza tiry z towarem wjeżdżają, te wiozące towar np. z Warszawy do Torunia nie muszą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-08-28 23:18:31

    Widać , ze smak pierożków, owoców został już przez obdarowanych zapomniany i zaczyna się realna ocena rzeczywistości w mieście.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-29 23:28:20

    Najwięcej ludzi głosowało na burmistrza z bolimowskiej teraz widzą jaką głupotę zrobili a podniecie podatki na dlugi jakie ma miasto Łowicz a drogi buduje baran jeden a tego co dał komentarz że by wsadził ludzi z bolimowskiej na 24 to uważaj baranie co piszesz bo sam bym się wsadził barani łbie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-29 23:32:04

    Najwięcej ludzi głosowało na burmistrza z bolimowskiej teraz widzą jaką głupotę zrobili a podniecie podatki na dlugi jakie ma miasto Łowicz a drogi buduje baran jeden a tego co dał komentarz że by wsadził ludzi z bolimowskiej na 24 to uważaj baranie co piszesz bo sam bym się wsadził barani łbie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do