Reklama

Radni Siewiera i Pięta walczą o swoją propozycję do budżetu ogólnomiejskiego

Dwóch radnych miejskich – Mariusz Siewiera oraz Paweł Pięta, którzy są pomysłodawcami propozycji do budżetu ogólnomiejskiego pn. „Pumptrack i park linowy w ograniczonym zakresie w parku Błonie” wnioskują do Urzędu Miasta o zastosowanie się do zasad regulaminu tegoż budżetu.

W piśmie, które radni adresują do burmistrza Krzysztofa Kalińskiego wskazują, że w punkcie 30 regulaminu budżetu obywatelskiego napisane jest, iż zwycięską inwestycją jest ta, która zdobędzie największą ilość głosów (w formie elektronicznej i papierowej).

Największą ilość głosów, bo 701 zdobył pomysł budowy pumptracka i parku linowego w ograniczonym zakresie w parku Błonie. Tyle tylko, że komisja odrzuciła 293 głosy, ponieważ po ponownej weryfikacji, adresat nie odpowiedział na maila. W rezultacie propozycja zyskała poparcie 408 osób i była druga w kolejności. Wyprzedziła ją „Góra Frajdy”, która otrzymała o 75 głosów więcej.

Siewiera i Pięta w piśmie do ratusza nadmieniają, iż urząd zdecydował się zweryfikować głosy, które w ocenie komisji budzą najwięcej wątpliwości. Wysłano więc maila z dwoma pytaniami, jednak treść maila wskazywała, iż jest to prośba, nie ma konieczności odpowiadania na niego.

Wskazuje również na zbyt krótki – zaledwie trzy dni i niefortunny termin – przed świętami, jaki adresat miał na odpowiedź. Na niekorzyść zadziałało również brak jakiejkolwiek informacji na temat samej weryfikacji w mediach tudzież na stronie internetowej urzędu.

Radni, którzy złożyli podpisy pod pismem wnioskują o zastosowanie się do punktu 30 regulaminu i wybór inwestycji, która otrzymała największą ilość głosów.

Burmistrz Kaliński w rozmowie z nami przyznał, że w wysłanej wiadomości zawarte było pytanie, na które odbiorca winien odpowiedzieć. - Czas musiał być krótki, ponieważ chcieliśmy przygotować protokół z głosowania na grudniową sesję, jednak z różnych względów to się nie udało. Forma weryfikacji – postawienia dwóch pytań odbyła się po konsultacji i za zgodą komisji do liczenia głosów – powiedział burmistrz.

- Ogromna większość dostosowuje się do regulaminu i głosuje uczciwie i dobrze. Wcześniej podczas weryfikacji głosów do budżetu obywatelskiego na poszczególnych osiedlach, tamtejsze Zarządy osiedli sprawdzały głosy w taki sam sposób i nikt nie odwoływał się z głosujących – dodaje burmistrz i zaznaczył, że o zmianie zwycięskiej inwestycji nie ma mowy.

 

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-31 15:01:54

    A co z Budżetem Obywatelskim na Przedmieściu?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 15:20:24

    Nie zmienia się zasad w trakcie gry to podstawa! Wcześniej władze odrzuciły propozycje, aby głosowanie odbywało się w oparciu o numer pesel. Wyszła z tego typowa ustawka. Gratuluję wygranej dla toru pumptrack i mini parku linowego. Fajna górka już jest i nie ma potrzeby jej niszczyć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 16:21:30

    300 lewych glosow i jeszcze sie kloca. To nienormalne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 16:53:33

    No cóż mlody bonczak chce zostac lowickim Tigerem Woodsem wiec tatus z wujem musza wspierac kariere mlodzienca. W koncu nie ma szans na zrobienie kariery naukowej to moze w sporcie sie objawi. Tu malo ruchu bedzie potrzeba wiec jest szansa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 16:56:10

    Podstawą jest regulamin, a ten nie przewiduje jakiejkolwiek weryfikacji głosów. Chcemy pumptrack!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 17:12:23

    No nie wierzę... Skarża sie ci co natrzepali oszukane głosy. To jest poniżej wszystkiego. Najlepiej kantować.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 17:17:20

    Przyzwoitosci panowie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Siewca - niezalogowany 2018-01-31 18:33:39

    Ci dwaj panowie wstydu nie mają! Przez całą kadencję nie widziałem żeby zrobili coś pożytecznego dla miasta, tylko zawsze szukają dziury w całym.. Nie tędy droga chłopaki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-31 19:54:50

    A mnie troszkę zastanawia na jakich zasadach miałby działać park linowy? Kto by go obsługiwał? czy będzie rozstawiony i pozostawiony sam sobie czy wyznaczy się administratora ? Czy korzystanie będzie odpłatne ? Jeżeli tak to czyj będzie dochód z obiektu ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 20:49:42

    Czyli wedlug Siewiery i Piety mozna kantowac, bo jest luka w regulaminie? Taki daja przyklad? Szkoda gadac.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 21:07:02

    Trzeba przyjąć porażkę na klatę po męsku a nie płakać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 21:14:33

    Może pp prostu zrobić porządne głosowanie internetowe jak w innych miastach a nie coś czego nie da sie zweryfikować?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 21:33:32

    Górka jest fajna taka jaka jest , po co nam betonowa ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kasja - niezalogowany 2018-01-31 21:44:17

    Ja też głosowałam na projekt miejski i nie dostałam maila z prośbą o weryfikację. Czy mam rozumieć, że tylko te projekty były weryfikowane, których duża liczba głosów nie tyle była nieprawdziwa, co może niewygodna? Czy wszystkie projekty miały taką weryfikację jak projekt, który wygrał, a ostatecznie po wyrzuceniu prawie 300 głosów przegrał? Wygląda na to, że nie. Nie wnikam czy były w głosowaniu oszustwa, trudno to jednoznacznie sprawdzić, ale to wina systemu do głosowania. Jak już ktoś wyżej napisał, nie zmienia się reguł w trakcie gry. Bez względu na wszystko jest to po prostu nieuczciwe. WSTYD - czy znacie państwo takie słowo?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-31 22:51:12

    My znamy, Ci dwaj panowie nie znają :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gienek - niezalogowany 2018-02-01 01:19:06

    Też popieram zasadę, że "nie zmienia się reguł w czasie gry". Wielokrotnie były zgłaszane uwagi co do sposobu głosowania jak i samej weryfikacji przedstawionych propozycji do budżetu przez mieszkańców i nic w tym temacie nie zrobiono, więc dlaczego teraz wprowadza się jakieś weryfikacje głosów odnośnie jednej inwestycji - TO JEST NIE UCZCIWE (weryfikację, która w ogóle nie jest uwzględniona w regulaminie czyli jest bezprawna). Najpierw trzeba było "połatać" regulamin Panie Burmistrzu (sam Pan go napisał), a dopiero później wprowadzać jakieś weryfikacje. Albo zwycięża ta co miała najwięcej głosów (regulaminowo - nie po lipnej weryfikacji), albo żadna i kasę przeznaczyć na coś innego. Tak będzie najlepiej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 07:45:45

    Robi się z chłopaków jakiś oszustów. Czego maja się wstydzić? Tego że przeczytali regulamin? Głosów nieważnych było wiele więcej. Jest wiele wątpliwości. Głosować mógł każdy. Nie sądzę żeby ktoś świadomie oszukiwał i potem się tak zachowywał. Śledzę FB i widziałem wyniki BO Łódzkiego. Tam brał udział ten sam skład i mieli wyniki. Czy Fair Play jest korekta wyniku meczu bo np piłkarze mieli brzydkie koszulki (niestandardowy adres email) a bramka była strzelona w ostatniej minucie?? Jeśli tak UM chce kształtować postawy obywatelskie to gratuluję. Niech chociaż ta górka wyjdzie dobrze - zgodnie z projektem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 08:01:06

    To "chłopaki" robią z ludzi oszustów, a siebie starają wybielić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 08:20:09

    Zrobili z Łowicza skansen,a teraz chcą zrobić lunapark

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 08:57:01

    do obrońców Panów Siewiery i Pięty: Ktoś dobrze napisał, że były kanty z głosowaniem, a oni płaczą. Z tego co wiadomo Pan Pięta zna się na informatyce..... Głosów było ponad 300 i puszczane były późno w nocy, przypadek????? "Czyli wedlug Siewiery i Piety mozna kantowac, bo jest luka w regulaminie?" Róbcie coś Panowie dla miasta (a nie pod publikę) , bo słabiutkimi radnymi jesteście, potraficie tylko ładnie pozować do fotek

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 08:58:30

    Budżet dla przedmieścia też się zweryfikuje. Wygra inwestycja dla czajek....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 11:11:48

    Nie jestem niczyim mecenasem. Uczciwie byłoby zweryfikować 100% głosów. Oskarżać jest łatwo. Co do poziomu radnych to trudno mi się wypowiedzieć. Myślę że cała rada jest raczej mierna. Radni co nic nie radzą. Oglądam czasem relacje internetowe w telefonie w PKP. Czy głosowali czy nie Siewiera Pięta czy Cipiński - ważne że regulamin wymaga poprawy. Dodam tylko dla rozładowania napięcia, że tylko chyba ta trójka zajęła się promowaniem swoich projektów bo gdyby nie internet i sama karta do głosowania to nie można by przypuszczać że ktoś coś jeszcze zgłosił. Miłego dnia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 11:33:30

    To Ci panowie co przychodząc z prywatnym fotografem na akcje szlachetnej paczki?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 12:23:36

    Nie, to ci sami co przychodzą spontanicznie na akcję "Zjedz obiad z seniorem"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 14:34:33

    jedna wielka parodia !!!! każdy kto potrafi czytać ze zrozumieniem i zapoznał się z tym bublem (czyt. regulaminem) wiedział jakich kruczków można użyć i sposobów aby wygrać głosowanie. No wiec do kogo pretensje ? do osób bystrych które potrafią sobie radzić czy do sierot które wznoszą lament i zmieniają zasady bo przegrali.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-02-01 21:00:09

    Duet z lowickie.pl propaguja kontowanie. Postawa karygodna.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-03 00:21:06

    Ja popieram tych Panów oni przynajmniej coś robią - czynnie biorą udział w posiedzeniach rady, dyskutują, zadają pytania, a nie jak większość tylko siedzi i glosuje tak jak im Guru z wąsem przykazał. Działają również samodzielnie na rzecz mieszkańców Łowicza oraz folkloru Łowickiego. Jestem za nimi tez uważam, że nie zmienia wyniku meczy po odbytym już spotkaniu. Jak weryfikować to wszystkie bo w osiedlowych głosowaniach też szwindle takie odchodzą, że szkoda gadać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gościu - niezalogowany 2018-02-03 00:46:02

    Juz widzę jak w niedzielne słoneczne popołudnie pójdę z dziećmi na górkę frajdy podziwiać z wysoka zrujnowany i przez nikogo nie używany plac zabaw na Błoniach. Juz samo poruszanie się po nim może spowodować upadek a co dopiero zabawa. Mamy nikomu nie potrzebny maszt za pewnie grube pieniądze teraz śmieszne tarasy z widokiem na trawę. Brawo Łowicz. Miasto kreatywne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość1 - niezalogowany 2018-02-03 00:59:49

    Brawo dla górki. Projekt na następne lata proponuje ,,most uciechy" ... wzdłuż rzeki !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-03 10:03:09

    Gul skacze pumptrakowcom. 300 lewych głosów, chcieli ludzi oszukać. Teraz grają obrońców regulaminu. Smutna prawda.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-05 20:00:41

    znam jednego trochę, typowe dla niego szukanie dziury w całym i oszukiwanie, popieram podobne zdanie. Taką ma taktykę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-07 01:59:29

    Zachęcam wszystkich krytykujących chłopaków do zapoznania się z regulaminem budżetu obywatelskiego - sami stwierdzicie że UM nie trzyma się regulaminu w wielu punktach, a teraz sam śmie oceniać innych. Zwykła obłuda i tyle. Tworzy się buble na podstawie bubli (regulamin).Ogólnie rzecz biorąc wiele decyzji podejmowanych w UM zadziwia np: kupuje się "jajo wielkanocne" zamiast uratować zdrowie lub życie choćby jednego dziecka poprzez zaproponowane do budżetu miasta badania USG dla dzieci. Ale niestety tak jest gdy propozycje wychodzą nie z otoczenia (jak ktoś ładnie powiedział) grupy trzymającej władzę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do