Reklama

Skarga na burmistrza Łowicza. Mieszkańcy kamienicy w centrum miasta mają dość imprez na parkingu za ratuszem

Mieszkańcy kamienicy przy ul. Mostowej 7 w Łowiczu napisali skargę na bezczynność burmistrza Łowicza Krzysztofa Kalińskiego. Autorzy anonimowego pisma mają dość nocnych balang na parkingu przy ul. Starorzecze. Czują się ignorowani przez włodarza miasta, który nie pomógł im w rozwiązaniu problemu.

Pismo z prośbą (a wręcz błaganiem) o interwencję w uciążliwej dla mieszkańców sprawie trafiło pod koniec czerwca na biurko wojewody łódzkiego Zbigniewa Raua. Ten, uznając że nie jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi, przekazał ją do Rady Miejskiej w Łowiczu.

Autorami skargi są mieszkańcy kamienicy przy ul. Mostowej 7 w Łowiczu, jednak z imienia i nazwiska nikt się pod nią nie podpisał. Wielorodzinny budynek sąsiaduje z parkingiem przy ul. Starorzecze, który jest popularnym miejscem spotkań młodzieży.

- Zimą troszeczkę się to wycisza, ale już od kwietnia, gdy robi się ciepło, my nie mamy życia, nie mówiąc już o nieprzespanych nocach – czytamy w piśmie. Autorzy anonimowej skargi wskazują, że na nic zdały się wizyty w gabinecie burmistrza i prośby o pomoc. Jak dodają, kamienicę zamieszkują ludzie starsi i schorowani.

Rozżaleni mieszkańcy mają dość pijackich imprez z głośną muzyką pod oknami swoich mieszkań. Alarmują też o urządzanych ulicą Starorzecze wyścigach samochodowych. Przyznają, że nie raz wzywali policję, ale po ich odjeździe znów robiło się głośno. Jak twierdzą, balangi „na ratuszu” trwają nawet do godziny 4 rano.

- Policja sugeruje, żeby burmistrz wprowadził zakaz wjazdu samochodów osobowych od godz. 22, pan burmistrz twierdzi, że nie może tego zrobić, bo to jest parking, chociaż dobrze wie, że na te imprezy zjeżdża się towarzystwo, gdzie jest pijaństwo i szał do rana – czytamy dalej w skardze.

Problem został poruszony na lipcowej sesji Rady Miejskiej. Ponieważ skarga nie spełniała wymagań formalnych (nie była podpisana), radni pozostawili ją bez rozpatrzenia. Radny Michał Trzoska pytał jednak, w jaki sposób władze miasta zamierzają rozwiązać ten problem.

Wcześniej sprawie przyjrzała się komisja skarg, wniosków i petycji składająca się z łowickich samorządowców. Komisja skierowała do burmistrza wniosek o wystąpienie do komendanta KPP w Łowiczu o częstsze patrole policyjne w rejonie parkingu oraz przeprowadzenie działań edukacyjnych, a także o rozważenie możliwości zamontowania ekranów dźwiękochłonnych.

Krzysztof Kaliński nie zgadza się z zarzutami bezczynności, choć sam nie jest zwolennikiem zamknięcia dużego parkingu. Jak mówił, miasto wielokrotnie występowało do policji o nadzorowanie tego miejsca. Są też dodatkowe policyjne patrole dotowane z budżetu miasta, a obiekt jest monitorowany.

- Działanie z naszej strony jest cały czas. Myślę, że ogromna rola jeszcze ciągle spoczywa na policji – zaznaczył burmistrz. Na sesji wspominał też o próbie „ucywilizowania” bywalców tego miejsca poprzez organizację przed paroma laty kina samochodowego.

- Nie mam wątpliwości, że gdyby zamknąć ten parking od 22 do 5 czy 6 rano to ta młodzież przeniesie się w inne miejsce. Albo do centrum handlowego na Broniewskiego, albo na ulice Piłsudskiego czy Dmowskiego, bo już tam nocami drifftują – ocenił radny Robert Wójcik. Jego zdaniem należy skupić się na działaniach edukacyjnych, a nie na zakazach. Jak argumentował, młodzi muszą się przecież gdzieś spotykać.

Sprawą ewentualnego zamknięcia parkingu ma zająć się działająca przy staroście łowickim komisja bezpieczeństwa i porządku. Składa się ona z przedstawicieli powiatu i miasta, a także komendy policji.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Ściemajkido - niezalogowany 2019-08-03 12:07:06

    Jako stary Łowiczanin pochodzenia Japońskiego obiecuję że zrobię z tym porządek.Jak tylko będę tamtędy patrolował moje miasto to zajrzę na ten parking i zrobię porządek.Kiedyś chciałem pracować dla policji ale oni nie chcieli ze mną.W takim razie przejmuję ten biznes w utrzymaniu porządku.Panowie niebiescy daję wam urlop bo wkraczają samuraje. Banzai !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 12:21:45

    Ty naprawdę robisz się niebezpieczny, martwię się o Twoja głowę. Człowieku nie zrób sobie krzywdy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 14:04:25

    Niech sobie najpierw porządek w głownie zrobi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 14:48:03

    Należy zrobić szlaban i płatny wjazd po godzinie 18. 10zł za 30 minut - odechce się robienia imprez na parkingu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 16:04:43

    Jest problem, ale nie chcą zamknąć bo się przeniosą? A ci mieszkańcy będą co noc słuchać wycia!? Zrobić płatny i juz ten kto nie potrzebuje nie wjedzie! Dobry pomysł szlaban i płatny parking, wystarczy płatny 4 zł za h. Żadnego 30 minut gratis!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 16:13:43

    Hahahaha, czy aby na pewno ludzie nie przesadzają? Zamknięcie parkingu równa się temu, że młodzież i tak pójdzie gdzie indziej - jak nie na premium park to na miasto, w każdym mieście młodzież się gdzieś spotyka no ale tylko Łowicz musi być tak ograniczony

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 16:14:54

    No i zobaczcie taki PIS zły, taki niedobry a na sesji skargę bez podpisu wyciszony i tylko PiSowca interesował spokój w tamtej okolicy. Macie swoich wybranych radnych i innych, jak prosicie o pomoc to wam teraz pomagają.... Będą edukować... Trzeba było myśleć kogo się wybiera. To ta wasza lepsza zmiana. Macie swój spokój i ciszę-zwłaszcza jeśli chodzi o skargę, cisza na sesji jak makiem zaśmiał. Nie żal mi was ludzie bo sami sobie wybraliscie władze to teraz meczcie się z kłopotami i bezczynna władza...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 16:32:33

    Burmistrz tym postępowaniem pokazał gdzie powinien wykonywać pracę - w szkole i edukować tam lobuzow! Macie teraz swojego nauczyciela historyka z dawnych lat, który nie umie razwiazac problemu z dzisiejszą niesforna młodzieżą! Trzeba było myśleć przed wyborami że potrzeba kogoś nowego, a burmistrz utknął na czasach kiedy honor i dane słowo coś znaczyly, to już nie te czasy! Edukacja nie pomoże szkoda kasy na programy edukacyjne... Następnym razem pomyślcie ludzie na kogo głosujcie! W Łowiczu zostaną tylko starsze osoby i dorastająca mlodziez i będzie strach wyjść na ulicę bo gangi młodzieżowe będą rządzić a babcia jak pójdzie po chleb to odda cała rente po drodze... Taka przyszłość czeka łowicz jak nic się nie zmieni....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 16:39:51

    Łowicz nie musi być ograniczony, wiadomo młodość rządzi się swoimi prawami ale w tej okolicy mieszkają ludzie którzy nie koniecznie chcą słuchać przekleństw, pisku opon itp. Uważam że sprawiedliwie będzie jak co tydzień młodzież będzie spotykać się gdzie indziej. Wtedy każda część Łowicza raz na jakiś czas pozna urok tejże nocy, a będzie sprawiedliwie bo każdy troszkę się nie wyspi, wysłucha klątw, to i młodzież się zniechęci jak raz na jakiś czas w swoich okolicach będzie szaleć, a i rodzice troszkę posłuchają i popatrzą jak zachowują się ich pociechy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 16:41:30

    Popieram co jakiś czas gdzie indziej niech się spotykają

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 16:44:54

    Swoją drogą policja jak zwykle bezradna w takich przypadkach... Pewnie jak widzą takie zgromadzenie to bardziej interesuje ich widok nieba lub bzury - każdy powód dobry by odwrócić głowę, pojechać dalej i udawać że nic nie widzieli. Jakby spotkały się tam dwie osoby to by pojechali, przy okazji wylegitymowali ale jak grupa to raczej trzeba dbać o zęby

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 17:02:51

    To może ich koledzy są?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gośćc - niezalogowany 2019-08-03 21:00:16

    Częste patrole i grube mandaty za zakłócanie spokoju, picie w miejscu publicznym. Też trzepanie aut, imprezowiczow i narkotesty dla kierowców. To na początek bym zrobił.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-03 22:21:11

    Popieram i by od razu inne miejsce z dala od miasta się znalazło na imprezy żeby im żaden patrol spokoju i zabawy nie zaklucal

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-04 11:48:05

    Nie da się ukryć że żal czytać te komentarze pełne jadu i zawiści.... usiądź sam jeden z drugim na tym stołku i władaj.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-04 12:25:44

    Za zakłócanie ciszy nocnej są odpowiednie sankcje, egzekwowanie porządku publicznego to wyłącznie sprawa policji.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pati - niezalogowany 2019-08-04 20:52:19

    Wszyscy są tak bardzo za zamknięciem parkingu, opłat, szlabanów, mandatów. Przykre jednak jest to że nikt nie pomyśli o młodzieży, że przydałoby się w tym zapyziałym, zabitym dechami mieście jakieś miejsce nawet na obrzeżach, żeby młodzież mogła się spotykać i spędzać razem czas. Jak narazie to miasto myśli tylko o jak największej ilości supermarketów i nie robi nic, aby tych młodych ludzi, w których jest nadzieja dla lepszej przyszłości Lowicza zatrzymać :) Ktoś wspomniał o narkotestach i mandatach za spożywanie alkoholu w miejscach publicznych i hałas, tylko pytanie na jak długo mandat poskutkuje :) może burmistrz i radni powinni pomyśleć nad projektem, który zmieni coś w naszym mieście na lepsze co będzie chciało zatrzymać młodych ludzi i dać im więcej wszelkich możliwości, bo jak tak dalej będą rządzić to Łowicz będzie miastem emerytów i rencistów :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-05 01:52:05

    Łowicz jest specyficzny Jako miasto i jako powiat. Czasy Księstwa już dawno minęły.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ELCe - niezalogowany 2019-08-05 08:42:21

    Ludzie co z wami? Czytam i nie dowierzam. To co się dzieje na tym parkingu to nie są normalne spotkania kwiatu naszej młodzieży. Oni tam nie spotykają się żeby porozmawiać o książkach, filmach, umówić się do kina czy na rowery. Oni chcą się tylko i wyłącznie napić, może i coś więcej. Naprawdę nie oczekujcie tu wyższych pobudek, a zrozumcie ludzi którzy nie mogą spokojnie spać. Ci ludzie muszą wstać do pracy i to oni coś dla miasta robią. Jako dorośli powinniśmy tępić w zarodku takie miejsca patologii jak picie na parkingach, wyścigi samochodowe czy kolokwialnie mówiąc "darcie japy". Czego oczekujecie od burmistrza? Co ma im zrobić wielki bar, dyskotekę? Mam 34 lata, też byłam nastolatką i do głowy by mi nie przyszło oczekiwać, że miasto da mi miejsca do rozrywki, a było kino, basen i może z 2 pizzerie. Spotykaliśmy się u znajomych, jeździliśmy rowerami i niewiele więcej. Internetu nie było.Teraz gdy idę do kina to siada za mną kilkoro młodych i co słyszę? Otwierają piwo! Piszecie, że mamy myśleć o młodzieży, pytam więc jak? Może miasto ma im piwko dofinansować? Oni tu się kształcą, mają szkoły i taka jest rola małego miasta. Nie oczekujcie multikina, aquaparku, stadionu narodowego itd. To tylko Łowicz.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Boniek ale nie ten śmierdziel - niezalogowany 2019-08-05 09:58:00

    Komuna by rozwiazała ten problem.podjezdza gazik wyskakuje milicja pałowac.ate nasze dzieci w mundurkach trzensa portkami.aby doczekac do emeryturki.apozniej jakie mundre sie chwalom ja byłem policjantem to mam duże emerytury

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kierowca - niezalogowany 2019-08-05 14:14:33

    Kamienica nr. 7 do likwidacji i po problemie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-05 16:01:00

    Młodzież to też wyborcy Kamienica to może 10 glosow Towarzystwo z giełdy to 250 -300 glosow I władza doskonale o tym wie Rachunek jest prosty Tam gdzie polityka nie ma sentyment ów i interesy maluczkicj się nie licza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pati - niezalogowany 2019-08-05 17:03:15

    ELCe i właśnie przez takie podejście ludzi jak Twoje młodzież ucieka z Łowicza jak najdalej,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-06 08:08:17

    A ja chce sie wyspać i nie chce zeby codziennie przez 5 minut o 6,30 rano dzwony z katedry napie...dalały mi w uszach , czemu one to robią ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sebix - niezalogowany 2019-08-06 12:43:26

    10-13 lat temu nie było takiego spędu w jednym miejscu, tylko część ludzi była na starym , część na nowym a część na błoniach. Dodatkowo w soboty były grane zabawy w gminie Kocierzew, do tego Bąków oraz Brzezia i w soboty miasto po 21 zaczynało świecić pustkami. Teraz jak mi się zdarzy wieczorem przejechać przez miasto, to jednak zwyczaje od moich czasów się trochę zmieniły.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-08-07 11:50:16

    Będzie tak... hałas, smród i zagrożenie zdrowia i życia. Wiadukt budowany na potrzeby firmy MASPEX jest I będzie koszmarem dla mieszkańców. Zaraz będę jechały wielkie smierdzace ropskiem ciężarówki. Całe Nasze miasteczko zostanie rozjebane!!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkanka - niezalogowany 2019-08-07 23:28:43

    Wiecej policji na mieście i więcej mandatów. Nie ma bolesnej kary, wiec można robić wszystko.Póki co jedyne patrole jakie napotykam, to te siedzące na ławce w parku o 10tej rano w niedzielę. Z samochodu raczej trudno porządek zaprowadzić. Sama mieszkam w niedalekim sąsiedztwie popularnego wśrod mieszkańców sklepu z alkoholem i też mam dosyć halasow do późnych godzin nocnych czy tez wczesno rannych. Tymczasem nie widziałam aby patrole policji rozpędzaly towarzystwo, które tłucze butelki gdzie popadnie, sika po bramach i drze japy na potęgę. Kiedyś dostałam radę od policjanta, ze jak mi hałas przeszkadza to muszę do burmistrza z tym problemem się udać. Super. I coraz ciekawiej. Monitoring w mieście ponoć mamy, ale chyba dla ozdoby. Na Błonie po zmroku strach sie wybrać. A rano przykro patrzeć bo śmieci, butelek całe tony. Tak nasza biedna młodzież wychowana: drzeć ryje po nocy pod cudzymi domami i śmiecić gdzie i ile się da. Jakby jeden z drugim za karę musieli chociażby kilka godzin spędzić na sprzątaniu, może następnym razem trzy razy by się zastanowili, śmieci trafiłyby do kosza, a nie obok. Smutne. Nie przypominam sobie aby moje pokolenie było takie bezkarne. No ale w końcu obecną młodzież ktoś wychowuje. W ten czy inny sposób.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do