Reklama

365. Łowicka Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę rozwiązana. Przerwana wieloletnia tradycja

Ksiądz przewodnik Wiesław Frelek podjął decyzję o rozwiązaniu 365. Łowickiej Pieszej Pielgrzymki na Jasną Górę.

Ks. Wiesław Frelek, który w tym roku po raz 20. miał prowadzić łowickich pątników na Jasną Górę, zadecydował o rozwiązaniu pielgrzymki dzisiaj (26 maja) w Budziszewicach (pow. tomaszowski).

Przypomnijmy, że wczoraj grupa pielgrzymów z Łowicza została zatrzymana w okolicach Słupi (pow. skierniewicki). Jak poinformował nas jeden z funkcjonariuszy obecnych na miejscu, mundurowi podjęli interwencję w związku z tym, że pielgrzymka jest nielegalnym zgromadzeniem. Na pątniczym szlaku było ponad 100 osób.

Policjanci wylegitymowali pątników. Część pielgrzymów jeszcze w poniedziałek wróciła autami do domów, a inni zamierzali kontynuować marsz na Jasną Górę, zatrzymując się na nocleg w okolicy.

Jak mówi jeden z pątników, dzisiaj (26 maja) nad ranem pielgrzymi wyruszyli na szlak w mniejszych, kilkuosobowych grupkach, z zachowaniem dystansu i maseczkami na twarzach. Byli obserwowani przez policję i ponownie legitymowani.

Ostatecznie ks. przewodnik zadecydował o rozwiązaniu pielgrzymki. Oznacza to, że po raz pierwszy w 365-letniej historii pielgrzymki nie dotrze ona na Jasną Górę przed uroczystością Zesłania Ducha Świętego.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 11:06:13

    B R A W O ! !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 11:12:55

    Ten misio w sukience co bez maseczki dyskutuje z Policją nie powinien być zawinięty?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    katol-ik - niezalogowany 2020-05-26 11:18:25

    a gdzie kary dla uczestnikow ???? a gdzie palowanie, traktowanie gazem, pobicie przez policje jak to mialo miejsce w Warszawie, gdy bili przedsiebiorcow ????
    co, rozeszli sie do domow z piesnia serce Jezusa na ustach a moze ich blekitni istonosze do domow porozwozili...??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 11:20:26

    pisowscy policjanci - czy jesteście z siebie zadowoleni ??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 11:24:44

    brawo skierniewicka policja- pokazujecie ze nie ma rownych i rowniejszych

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 11:27:20

    Nie wierzę. Niech chociaż jedna osoba pójdzie i podtrzyma tradycję

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 11:29:29

    Przewodnik niech idzie sam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KM - niezalogowany 2020-05-26 11:41:32

    Nie zatrzymali zaborcy, Nie zatrzymali okupańci, Nie zatrzymali komuniści, ZATRZYMAŁ RZĄD PIS!!!!!!!!!! weźcie to pod uwagę przy wyborze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Monika - niezalogowany 2020-05-26 11:42:42

    Wiele osób mówi (w tym osoby, które pamiętają wojnę), że nigdy nie było takiej sytuacji jak teraz w związku z epidemią. Co komu po tradycji, skoro są łamane przepisy, nie jakieś zasady jednej parafii, ale przepisy ogólnokrajowe. Pątnicy jeszcze pójdziecie na niejedną pielgrzymkę, ale dlaczego teraz wydawało się Wam, że stoicie ponad prawem? Ja nie spędziłam świąt z rodziną, nie odwiedziłam bliskiej mi osoby w szpitalu i ogólnie też musiałam złamać kilka moich własnych tradycji. Też jestem zła, że obowiązują takie restrykcje, ale w czym Wy niby jesteście lepsi?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 12:23:48

    Chcecie wygrać z wirusem bez Boga tylko z chińskimi szkodliwymi nieskutecznymi maseczkami? Zabraniacie ludziom nawet się modlić, uczestniczyć w rekolekcjach, mają tylko pracować, kupować towary konsumpcyjne i bukować wczasy? Bez Boga ani do proga. I przestańcie zasłaniać się przepisami, skoro są nieżyciowe i szkodliwe należy je zmienić a nie terroryzować nimi ludność.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 12:25:36

    Żadna wojna, żaden Stan wojenny nie zatrzymał tej pielgrzymki Ale zatrzymał koronopierdolec. Norodzie wyłącz medja włącz myślenie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość RS - niezalogowany 2020-05-26 12:39:51

    Życie jest takie krótkie.... A człowiek człowiekowi ciągle wilkiem.. Ludzie miejcie w sobie choć ziarenko wiary

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Julian - niezalogowany 2020-05-26 12:55:59

    W końcu jakaś dobra wiadomość. Jak tam? Pisiorki wam nie pomogą?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 13:05:39

    Wielka szkoda że nie mogli iść do Matki Boskiej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 13:06:04

    Wielka szkoda że nie mogli iść do Matki Boskiej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 13:15:26

    Dlaczego POwcy nie drą ryja o zagrożonej wolności i demokracji tak jak to miało miejsce PO zadymach pseudo przedsiębiorców z Tałajno na czele?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 13:25:52

    Do wszystkich idiotów porównujących pielgrzymkę do protestu "przedsiębiorców"
    -pielgrzymi skopali policjantkę, wylądowała w szpitalu?
    -a może ktoś opluł policjantów i to wielokrotnie?
    -szarpano policjantów?
    -może ich wulgarnie zwyzywano?
    I nie jestem policjantem, miłośnikiem kościoła czy aktualnego rządu.
    Ale tak jak pisano tu wcześniej, ludzie włączcie myślenie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 13:29:07

    Ja. 6sierpnia idę z 309WPP i choć bym miał iść sam to pójdę...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wasyl - niezalogowany 2020-05-26 13:40:42

    Niestety nie pójdziesz, do tego czasu PO zamknie zakon na jasnej górze

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 13:43:24

    Ad komentarza pani Moniki. Zgadzam się.. Też nie mogłam spędzic świąt z dziecmi, nie mogłam pójść na grób ojca...Ale siła wyższa... Mój ból nie jest większy niż Twój, a niektórzy o tym zapominają

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 14:21:12

    Szkoda tak starom tradycje przerwać, może chociaż mała grupka by poszła taka która spełnia obowiązujące przepisy prawa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 14:38:44

    Chyba twoją "starom" :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 15:41:09

    potrzeby tradycji............trzeba nad sobą panować, a prawo nie przewiduje łamania prawa nawet w kontekście wiary. Wiara nakazuje łamać przepisy ?
    Całowanie krzyża ?
    Narażanie się na otarcia, urazy, wypadki, choroby, zakażenia i ich powikłania ?
    Narażać innych ?

    Sanepid ich powinien przebadać i to specjalistycznie, a sprawę powinien pilotować rząd PIS.
    Należy zapobiec rozprzestrzenianiu się dalszej hodowli tego czarnego pasożyta.

    Prawo nie przewiduje łamania prawa - kanoniczne również.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość Czarek - niezalogowany 2020-05-26 15:55:38

    Zgłoszenie do sanepidu i 14 dni kwarantanny bo w takiej grupie i przejściu tyłu kilometrów było duże prawdopodobieństwo spotkania osoby potencjalnie zarażonej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 16:03:32

    Uchwalane prawo nie może łamać konstytucji w tym przypadku wolności religii w tym również prawa do rekolekcji w drodze i manifestowania swojej wiary. Nie powinno być tak że jedne zbiorowiska są dozwolone a nawet zalecane np w pracy, komunikacji, sklepie, pubie, w ośrodkach wczasowych, a inne niedozwolone bo komuś wydaje się że nie są potrzebne, mniej ważne, niekonieczne. To już nosi znamiona łamania wolności religii. Czy jedynie p. prezydent ma prawo do manifestacji swoje wiary a my tego nie możemy tylko mamy siedzieć przed telewizorem i oglądać?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 16:12:06

    Ale macie sprane mózgu i panikę wą oczach. Jeden koronawirus rozwalił wszystko, całe życie, a przede wszystkim chwiejną wiarę wierzących. Cieszą się zwolennicy wiadomej partii, chrześcijanie sami się wykruszają pozwalając sobą pomiatać. To super rozgrywki polityczne a pionkami na szachownicy jesteśmy my wszyscy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    W - niezalogowany 2020-05-26 16:49:50

    Na pielgrzymkę za swoje pieniądze nie wolno, ale na wakacje za bon turystyczny 1000+ trzeba. Do kościoła na mszę nie wolno, ale do supermarketu na zakupy trzeba, żeby sprzedaż utrzymać. Modlić się w kościele nie wolno, ale kupować i konsumować trzeba, żeby gospodarkę utrzymać. Polskiej tradycji kultywować nie wolno, ale chińskie maseczki baz atestu nosić trzeba. Pozamykali ludzi w domach, nie pozwalają wychodzić i nawet nie wolno modlić się na pielgrzymce w intencji powrotu do normalności. Dlaczego? Komu na tym zależy? Kto na tym zarabia? Ludzie, myślcie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 17:03:00

    polski rząd PIS zarabia przez te kary, ale ludzie i tak wolą PIS
    dziwne że głosują na pis,

    pis to jest poplecznik kościoła

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 17:29:37

    decyduje kaczyński

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 17:35:37

    Na szczęście idzie dalej kilka osób. Wasze szczucie i policja ich nie zatrzymają

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 17:52:13

    Sama profilaktyka. To jest bardzo dobre.
    Zmniejsza ryzyko wystąpienia otarć, podrażnień, urazów, wypadków, zakażeń, chorób i powikłań po tym szlaku idąc.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 17:53:32

    sanepid powinien przebadać tę sprawę i to specjalistycznie, a pilotować powinien rząd

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 17:57:49

    policja działa z ramienia rządów PIS - to nie jest szczucie tylko obrażanie rządu państwa polskiego i funkcjonariuszy przez hipokrytów-katolików. Katolik może łamać prawo ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość janusz z wrocławia - niezalogowany 2020-05-26 18:44:48

    księża swoją wrodzoną delikatnością i posłuszeństwem odchodzą z pola walki,ale myślę że czas na wiarę po nowemu,przede wszystkim czy przyszło nam na myśl wziąść ze sobą wodę święconą do kościoła,czy przyszło nam klęczeć z różańcem przed zamkniętymi drzwiami świątyni,czy wierzymy że BÓG jest silniejszy od wirusa i staramy się wpływać na władze kościelne by przyjmować eucharystię do ust,wreszcie czy przenieśliśmy wiarę do domu na czas pandemii,to jest naprawdę test wiary,obudżmy się w sposób katolicki,choćby na kolanach do świątyni,choćby całą noc kołacząc po komunię do ust,zawieśmy krzyże w domach piszmy na drzwiach C.M.B,módlmy się całymi rodzinami i przed jedzeniem,sami bądż z rodziną,sprawmy by nasza wiara wpływała pobudzająco na księży,i nie martwmy się to dopiero początek będzie jeszcze czas podnieść krzyż przed światem,całym sercem jestem z wami,turyści nad morzem chodzą bez masek i bez odstępów,w warszawie protestują tak samo ,górnicy zarażają się jeden od drugiego.NIE BÓJMY SIĘ

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 18:55:47

    Hahah , te komentarze o walce z koronawirusem za pomocą modlitw to już hit. Weźcie się porządnie tą gromnicą w łeb uderzcie. Jak chcecie to wierzcie w te zabobony i jakiegoś Boga co jest taki miłosierny że zsyła wam wirusa na planetę , ale nie pierdolcie żeby wysyłać ponad 100 osób , które będą to roznosić , bo bez tego to Bóg się obrazi. To kij mu w oko, w dupie z takim Bogiem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 19:36:25

    Szacunek dla Policji nie ma równych i równiejszych #ponadpodziałami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gonia - niezalogowany 2020-05-26 19:42:03

    A na stronie Facebooka powiat łowicki można przeczytać kto ze znanych w Łowiczu osób wyruszył na trasę. Nieznajomość obowiązujących przepisów? Nawet służba zdrowia???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 20:43:38

    Wszystkich tam wymienionych i nie wymienionych bez wyjątków obowiązują przepisy - nie ma równych i równiejszych #ponadpodziałami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 20:44:43

    przepisy się zmieniają

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 22:20:08

    Szczęść Wam Boże kochani pielgrzymi, którzy nadal idziecie, by podtrzymać tradycję i zanieść modlitwy naszej kochanej Maryi za siebie, za nas i za cały świat.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 22:37:23

    To w końcu pielgrzymka została rozwiązana, a kilka osób idzie dalej?!? Jeśli faktycznie pojedynczo idą z zachowaniem zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego to szacunek ...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 22:45:19

    Lipa lipa i jeszcze raz lipa. Idą to niech idą - na własne ryzyko. Ale nikt nie powinien Im tego zabronić. Mnie nic do tego. Uważam, że powinni dojść i każdy rozchodzi się w swoją stronę....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 23:00:58

    Wielki szacunek dla Tych ludzi a Ci którzy nie mają o takich rzeczach pojęcia i są zwykłymi gamoniami nie powinni się wypowiadać. Szkoda że na pielgrzymce jest zgromadzenie a w supermarketach szczególnie tych budowlanych to nie można palca wepchnąć bo tyle ludzi i nikomu to nie przeszkadza.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 23:01:42

    Hahaha i dobrze, krótko z czarnym klerem, a nasza psiarnia obsrana księży bała się cokolwiek zrobić

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 23:01:44

    wg. obowiązujących przepisów nie jest istotne ilu ich jest i w jakiej odległości są od siebie tylko istotne jest że jest zgromadzenie które się przemieszcza w formie nie zgodnej z aktualnymi obostrzeniami. Same przepisy wymyślone przez rząd umożliwiają takie zatrzymania. Po co się kłócić i martwić skoro to tylko kartonikowo-wirtualne państwo i wymysły osób z rządu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 23:04:09

    W obecnej sytuacji panujacej na calyme Swiecie nie tylko w Polsce czy jednej badz drugiej parafii zupelnie nieodpowiedzialna decyzja kurii na organizacje pielgrzymki I ewidentne lekcewazenie obowiazujacych przepisow prawnych... Czy kosciol podobnie jak nasz rzad stoi ponad prawem???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 23:09:32

    Siała baba mak, nie wiedziała jak ,a dziad wiedział nie powiedział, a to było tak: Radio Victoria podało, że wydana została decyzja administracyjna i od jutra będzie szło 5 pątników

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-26 23:21:45

    Mam jeszcze lepszy pomysł: pięć osób może iść, no to reszta do autobusu(co drugie miejsce siedzące), co jakiś czas zmiana, taka sztafeta.Tradycja zachowana, wilk syty i owca cała. Po powrocie wszyscy pątnicy, jak dla mnie, jednak na badania do sanepidu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-26 23:25:59

    A ja proponuję mentalnie wyjśc że średniowiecza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-27 00:49:24

    to są skutki nadmierności duchowej. Mogą być jeszcze bardziej tragiczne np. na zdrowiu: po co się badać bo nikt nigdy z Łowicza nie choruje bo wszystkie świnte bo człek to wogóle nie choruje. To jest myślenie leminga, że mnie w ogóle to nie dotyczy. Prawo, choroby i wszystko co ludzkie i ludzi dotyczy może spotkać i dotyczyć każdego. Nieleczone choroby prowadzą do powikłań i uszkodzeń narządów. Łowicka służba zdrowia świnta (na szczescie nie wszyscy) woli tuszować wyniki badań i wmawiać że zdrowy - to jest leczenie ? Można podać kadzidło ale czy to wyleczy ? I tak po całej Polsce wstyd Łowicz przyniósł przez media kiedy pozostali musieli się stosować. Mentalność łowicka zmieni się za 1-2 pokolenia. Trzeba sie chronic od tej nadmierności duchowej , mieć dystans do siebie i innych. Albo wyprowadzić się z tego miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-27 09:25:20

    Przykazanie drugie z dekalogu: Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemią! 5 Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył, ponieważ Ja Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze występek ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia względem tych, którzy Mnie nienawidzą. 6 Okazuję zaś łaskę aż do tysiącznego pokolenia tym, którzy Mnie miłują i przestrzegają moich przykazań. (Biblia Tysiąclecia, księga Wyjścia rozdział 20, Powtorzonego Prawa rozdział 5) Klanianie się obrazom i posagom i oddawanie im czci, oddawanie człowiekowi czci należnej Bogu jest balwochwalstwem, grzechem przeciw Bogu. Biblia wielokrotnie ostrzega przed skutkami balwochwalstwa. To ściąga przekleństwo. Biblia naucza o JEDYNYM pośredniku między Bogiem a ludźmi i jedynej drodze do Zbawienia - Jezusie Chrystusie. Maria była bardzo pokorna kobietą, nazywała Boga swoim Zbawicielem i musiała przestrzegać przykazań. Jak myślisz, czy chciałaby, byś klanial się przed jej podobizna i oddawał jej cześć, wiedząc, że to grzech? Jezus był przeciwny stawiania tradycji ponad Słowo Boże, tak jak robili to faryzeusze. "A on odpowiedział im: Czemu i wy postępujecie wbrew przykazaniu Bożemu dla waszej tradycji?" (Mt 15:3) Miłować Boga, to znaczy przestrzegać Jego przykazan. Wiem, że są ludzie, którzy chcą dobrze, ale żyją w błędzie, ponieważ nie czytają Pisma. Sprawdźcie jaka jest prawdziwa treść dekalogu. Szukajcie Boga. Czytajcie Słowo Boże. "A gdy on to mówił, pewna kobieta spośród zgromadzonych powiedziała do niego donośnym głosem: Błogosławione łono, które cię nosiło, i piersi, które ssałeś! On zaś odpowiedział: Błogosławieni są raczej ci, którzy słuchają słowa Bożego i strzegą go." (Łk 11:27-28)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-27 10:23:05

    Jak gwałcą dzieci rozchodzi się po kościach, i tym razem też tylko 500. Na mandat pójdzie z tacy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rob - niezalogowany 2020-05-27 10:50:24

    Wszyscy co piszą że super,jesteście faszystami.Nic poza państwem,nic przeciwko państwu a wy będziecie kolejnymi ofiarami opresji.Zaloza nam wszystkim homąto i będą wami prać pole.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-27 22:58:56

    Pan Bóg widzi wszystko i zna nasze serca .Jeżeli ktoś zabrania ludziom iść do sanktuarium Matki Bożej na pewno nie jest katolikiem.Nawet Niemcy i bolszewicy nie robili tego w Polsce. Kto podnosi rękę na krzyż,na Matkę Jezusa ,na niego samego,ten popełnia świętokradztwo. Trzeba się modlić za tych co chcą zniszczyć religię w naszej biednej ojczyżnie. Dziękujemy Pielgrzymko Łowicka za odwagę w wyznawaniu wiary.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gościówa - niezalogowany 2020-05-28 14:18:06

    Nie popieram łamania przepisów, czy narażania czyjegoś życia, nie zmusiłabym nikogo do uczestniczenia choćby nawet w codziennej modlitwie, jeśli osoba nie ma w sercu pragnienia nawiązania relacji z Jezusem, bo przecież wiara to żywa relacja z Bogiem, nie składki na tacę i ustosunkowanie własnych praktyk religijnych do osoby księdza proboszcza, bo to nie on jest Bogiem jak myślą niektórzy "inteligentni" kompletnie nie związani z Kościołem Katolickim... Nie dziwię się nawet funkcjonariuszom, że zatrzymali pielgrzymkę, jeśni nie były spełnione obecne wymogi sanitarne... ale jednego nie rozumiem... czytam komentarze na niektórych portalach informacyjnych i pytam się, czy te agresywne, przepełnione kpiną, sarkazmem czy wręcz chamstwem wypowiedzi, napisane są przez osoby uważającę się za inteligentne i wolne w wyznawaniu swych poglądów? Bo jeżeli tak, to dlaczego mylimy asertywność z brakiem szacunku, wyzwiska z kulturą osobistą, wolność z deptaniem słabszych, tolerancję z rasizmem religijnym.... Byłam w wielu tzw. tolerancyjnych krajach, gdzie ludzie, nie związani z Kościołem potrafią Cię zapytać: mogę wpaść w noedzielę jak wrócicie z kościoła? To ludzie, przy których nie mam obaw wyznać, że tak, wierzę w Jezusa, jestem Katoliczką... Przez płot mieszkam z Mułzumaninami, którzy na Boże Narodzenie przynoszą kosz z owocami, a jak obchodzą Radmadam, to przepraszają, że nie mogą przyjsc na poczęstunek... Obudź się Polsko! Chcesz uchodzić za nowoczesny, liberalny kraj, a nie potrafisz bez kpiny spojrzeć na bliźniego... Skupiasz się na drzazgach a nie widzisz belek... Jakiej wolności tak naprawdę chcecie? Bo chlapanie jęzorem to nie wolność - to brak kultury języka... Przeminie czas covidu, nikt już nie będzie wspominał o przerwanej pielgrzymce, ale nasi wolni - gniewni, penie znów się skupią może nad kombinacją kolorów flagi narodowej... Polsko, włącz myślenie! Budujesz mury zamiast mostów...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Darek - niezalogowany 2020-05-28 14:31:59

    Co się stało z naszym narodem? Wydawało się jak żył nasz Papież, że to kraj katolicki, a to kupa gówna. Modlicie się do smartfoników, łazicie po marketach spożywczych i budowlanych, a pielgrzymka na świeżym powietrzu wam przeszkadza. Tak jak ktoś tu napisał, władza założy wam chomąto i będzie wami orała pole, a wy będziecie tylko wskazywać palcami i krzyczeć, "jego też weźcie". I dobrze wam tak. Brzydzę się wami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-28 15:56:55

    "Modlicie się do smartfoników, łazicie po marketach spożywczych i budowlanych, a pielgrzymka na świeżym powietrzu wam przeszkadza."
    - a wy się modlicie do łobrazków i figurek, podporządkowujecie się grzesznikom, oddajecie im nieraz ostatnie pieniądze z emerytur.... i kto jest lepszy?!:)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-05-28 23:50:37

    Moi drodzy tak jak zawrócili pątników z drogi i na koszt podatników przywieźli do Łowicza tak za pieniądze PODATNIKÓW starosta łowicki organizuje autokarową pielgrzymkę na Jasną Górę a przy okazji odbierze swojego zastępcę i szefa służby zdrowia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-30 01:01:14

    tylko mochery jeszcze na to lecą no i rodziny dlatego że jest 500 plus.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-31 23:22:38

    To jest chory układ. Ta PISowska hydra okazuje się tutaj zdrajcą (zatrzymanie pielgrzymki) i pasożytem (koszty pielgrzymki mają pokrywać podatnicy). To nie samorząd ani rząd tylko nierządnica. To pielgrzymka najważniejsza jest w Łowiczu ? Jak to miasto ma się rozwijać ? Inwestować w kościoły ? Mało wam tego ? Mało wam ? Dwanaście kościołów na jednej ulicy, Łowicz się wyludnił, handel na Zduńskiej kiepsko idzie, nic tu nie ma.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-06-06 06:38:47

    Z człym szacunkuem dla wszystkich najpierw trzeba iść zw pielgrzymce , żeby oceniać ludzi . A światopogląd pielgrzymów jest rożny , Tylko cel jest jedem .....Matka . I do niej wszyscy idą ,zaręczam że to nie objaw średniowiecza tylko potrzeba serca Trzeba to uszanować.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do