Reklama

Koronawirus w kolejnym zakładzie w Łowiczu

Wśród osób pracujących w dużym zakładzie produkcyjnym na terenie Łowicza wykryto przypadek koronawirusa. Część osób już została skierowana na kwarantannę.

Dyrektor PSSE w Łowiczu Sławomir Mucha potwierdził w rozmowie z nami informację o pozytywnym wyniku testu na koronawirusa u osoby pracującej w Lameli. Dlatego też część pracowników tego zakładu zgłoszono do wykonania testu na koronawirusa.

Inspektorat podjął czynności, mające na celu ustalenie listy osób, z którymi kontakt miała osoba zakażona. Na tej podstawie zostaną podjęte decyzje o skierowaniu poszczególnych osób na kwarantannę.

Dodajmy, że od poniedziałku (17 sierpnia), wszyscy pracownicy zakładu Bracia Urbanek są poddawani badaniom przesiewowym na obecność wirusa SARS-CoV-2. Badania mają potrwać do niedzieli (23 sierpnia).

- "Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba to ten termin wydłużymy" - powiedział Sławomir Mucha.

Badania są prowadzone w namiocie przy szkole na Blichu. Dziennie badaniom jest poddawanych około 70 pracowników tego zakładu. Zwykle ich wyniki powinny być znane w ciągu doby. Łącznie do przebadania jest blisko 400 pracowników stałych i sezonowych.

Zapytany przez nas dyrektor PSSE w Łowiczu o to, czy znane są wyniki osób przebadanych do tej pory powiedział tylko, że jest za wcześnie na ich podawanie, ale sytuacja jest rozwojowa i bardzo dynamiczna.

Wczoraj (20 sierpnia), od jednego z rolników oddających ogórki na skup do zakładu Braci Urbanek, dowiedzieliśmy się, że dostał on sms-a z wiadomością, iż skup czynny jest tylko do godz. 19.00. Wiąże się to z tym, że na terenie zakładu przebywają jedynie pracownicy i osoby bezpośrednio nadzorujące produkcję a  pozostali pracownicy zostali skierowani do pracy zdalnej.

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy również o przypadkach koronawirusa wykrytych wśród pracowników zakładu produkcyjnego firmy Partners na terenie Łowicza.

- "Mimo stwierdzonych przypadków SARS-Cov-2 w łowickim Partnersie, zakład nie został zakwalifikowany jako ognisko koronawirusa, gdyż dynamika przyrostu nowych zachorowań nie jest w nim tak szybka, jak np. w zakładzie Braci Urbanek czy Urzędzie Gminy Domaniewice. W obu tych miejscach wykryto już po kilkanaście przypadków u pracowników i ich rodzin" - powiedział nam Sławomir Mucha.

W Urzędzie Gminy w Domaniewicach, 21 pracowników oraz 5 osób z ich rodzin otrzymało pozytywny wyniki testów, ale sytuacja jest wciąż rozwojowa.

Skierowaliśmy również zapytanie do Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu, aby przedstawiła nam jak wygląda sytuacja ws. rzekomych zakażeń na terenie ich zakładu (czytelnicy sygnalizowali nam, że takowe mogą być), jednak firma nie jest zainteresowana wydawaniem jakichkolwiek oświadczeń w tym temacie.

Na koniec rozmowy dyrektor PSSE w Łowiczu zaapelował do wszystkich, że to w dużej mierze od nas zależy, jak rozwijać się będzie pandemia koronawirusa.

- "Dopóki jest on z nami, zalecam zachowanie dystansu społecznego, przestrzeganie zasad higieny rąk, mycia, dezynfekcji. Ten wymóg reżimu sanitarnego naprawdę jest kluczowy dla zachowania naszego bezpieczeństwa zdrowotnego".

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 14:23:18

    Kolejny koronawirus u pracowników szpitala pewna 100 procentowa informacja

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 14:39:24

    Oni sobie poradzą bez nas.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 15:05:14

    To jest kłamstwo chcą nas zniewolić, w szczepionce na pseudowirusa chcą nam wszczepić nadajniki. To zmowa za którą stoi Bill Gejts i inni.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 15:42:23

    Gadasz. Skąd wiesz?

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 16:15:09

    Matko Bosko mi powiedziała!

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-23 08:45:11

    Bill Gates zmniejszył atom, że jest w stanie stworzyc tak mały nadajnik, ktory da się zawiesić w roztworze i od tak wstrzyknąć cienką igłą.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-24 00:12:40

    Witamy debila , potrzebujesz pomocy to zapraszamy do PZP

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-24 11:18:38

    Ty to już chyba masz coś wszczepione i uciska ci ma mózg bo bredzisz.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 15:34:45

    są kolejne zakażenia. Dlaczego nikt nie kontroluje ludzi w sklepach, w kolejkach na targowisku, w kolejkach za lodami, itp. Przecież tam każdy stoi jeden za drugim, dycha na sąsiada, przecież jak tak dalej pójdzie to za tydzień dwa będziemy mieli czerwoną strefę i dużo chorych i może także dużo ludzkich tragedii. Pamiętajcie, że jak ktoś przechodzi covida bezobjawowo, to niestety też będzie miał kłopoty. Poczytajcie jakie są badania o następstwach chorowania bezobjawowego - kłopoty z serduszkiem, układem nerwowym, udary, itd. Ludzie dbajmy wszyscy o siebie. Jak nie trzeba nie gadajmy z sąsiadami na ławeczkach, nie gońmy do sklepów i na targowisko. Zdążymy jeszcze dużo rzeczy kupić jak ... będziemy żyli Jak przeniesiemy sę na tamten świat, to nowe klapeczki do niczego nam nie będą potrzebne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 15:48:26

    Nie będzie żadnych chorych. Ludzie przechodzą bezobjawowo pomimo tego, że są ujęci w statystykach. Statystki pomimo tego będą rosły. Niestety to jest tylko bzdurny proceder. Sami sobie to zrobiliście. Szyby niebieskie od telewizorów. Kto ma pilot ten rządzi. I uwierzyliście. Ulaliście sobie nowego bożka. Nie możemy pozwolić zniszczyć norm życia społecznego, obyczajów i naszego Kościoła z wiarą katolicką.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 16:33:04

    Mądre słowa

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 17:03:05

    aż sprawziłem jakie są powikłania bezobjawowych - i powiem krótko - lepiej tego nie złapać i nie być nawet bezobjawowym. Trzymajcie się zdrowo

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 17:52:26

    Powikłania takie jak pokazują w telewizji to nie prawda. Plotki też nie są prawdziwe. Za to realnym zagrożeniem są powikłania psychiczne. Pandemia nią jest tylko niektórzy ludzie nie rozumieją na czym ona się opiera.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 22:42:52

    Z udarem już mamy kłopoty, gdy pracujemy w nieludzkich warunkach- 37 st. na hali, w pocie czoła, z jedna 15 nin. przerwą. Hale szczelnie zakniete, okna nie otwierane. A psychika już siada , nie potrzeba wirusa by mieć kłopoty z układem nerwowym. Zakłady to wykańczanie ludzi. Zaraz jakichś zza biurka walnie,że trzeba się było uczyć. Łowicz, to nie Wa-wa gryzipórki. Tu pracę dostaje się po plecach. Wìekszosc fizyków jest po maturze, A niektóre stanowiska, które wydawałoby się są dla osób po studiach piastują przydupasy, lub krewni bez wykształcenia. To tyle.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 07:05:01

    mój pradziadek opowiadał mi kiedyś jak to było 100 lat temu z grypą hiszpanką. Zachorowało dużo osób, większość przechodziła hiszpankę bardzo ciężko. Bardzo dużo osób umarło. A zarazić było się bardzo prosto. Jak trafił ktoś do miasta z hiszpanką, to już się wszystko rozchodziło błyskawicznie. Niektóre mniejsze miejscowości nie wpuszczały do siebie w ogóle przyjezdnych. Nawet jak byli bardzo chorzy, to zostawali na rogatkach. Teraz podobnie, jak już wpadliśmy w sidła covida, to nie damy rady. Ktoś nie odizolował ludzi po dyskotece, ktoś inny przyjechał z wakacji, ktoś poszedł do pracy, mimo, że jego małżonek był chory, ktoś pójdzie po zakupy, mimo, że w domu koronowirus, itd. ... i po prostu w ciągu dwóch lat może nas być trochę mniej. Na hiszpankę szacuje się, ze zachorowało 1/3 ówczesnej ludzkości. Jeśli wszyscy nie będziemy zwracali uwagi na osoby w sklepie bez maseczki (każdy z nas, nie tylko sprzedawcy), jeśli nie zwrócimy uwagi, ze maseczkę ktoś ma na brodzie, jeśli nie będzie odległości, nie będzie głupich gawędek na ławeczkach przed blokiem, to poumieramy. Musicie to w końcu zrozumieć. Jeśli hiszpanka trwałą dwa lata, to dopiero przeszliśmy 1/5 tego czasu.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-24 00:17:35

    Poziom inteligencji wśród mieszkańców Łowicza jest zbyt niski by zrozumieć zagrożenie...

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 16:34:44

    Nie będzie żadnych chorych. Ludzie przechodzą bezobjawowo pomimo tego, że są ujęci w statystykach i w większości na to jednak nie umierają. Statystki swoją drogą i tak będą rosły. Niestety to jest tylko bzdurny proceder. Sami sobie to zrobiliście - szyby niebieskie od telewizorów, a kto ma pilot ten rządzi. I uwierzyliście. Ulaliście sobie nowego bożka. Nie możemy pozwolić zniszczyć norm życia społecznego, obyczajów i naszego Kościoła z wiarą katolicką.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 22:45:33

    O Jezus się odezwał. Prorok od siedmiu boleści. Załóż pampersy mocherze.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 20:29:27

    Kto nosi maseczki i stosuje się do przepisów staje się propagatorem durnoty, czasami przeciwnikiem kościoła albo nawet anty-narodowciowcem , ubekiem, nacjonalistą itd. Jak tym ludziom to wytłumaczyć ?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 16:34:52

    Pracownicy każdego zakładu w Łowiczu powinni przejść testy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 16:35:26

    Pracownicy każdego zakładu w Łowiczu powinni przejść testy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2020-08-21 16:36:33

    Pracownicy każdego zakładu w Łowiczu powinni przejść testy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 16:41:42

    Ale ludzie nie mogą chorować !

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 07:10:11

    Nie tylko w Łowiczku ale w każdym większym zakładzie.

    • Zgłoś wpis
  • Ewa - niezalogowany 2020-08-22 11:42:47

    Z jaką częstotliwością i jakie testy zalecasz? Rozumiem, że zdajesz sobie sprawę, że dziś rano masz test negatywny a wieczorem spotykasz nosiciela i jesteś zakażony (potencjalnie).

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 14:04:22

    Diagnozę stawia tylko lekarz. Te testy nie pozwalają na to żeby zdiagnozować nosicielstwo ani covid-19. Oni nie mają żadnych podstaw.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-23 08:48:54

    Powiedz to rządzącym, brak jednoznaczych wytycznych kogo badać. Może przez dezorganizacje, może celowo.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 17:58:27

    U mnie w pracy była jedna osoba zakażona( to co mi wiadomo na 100%), liczba zatrudnionych ok 1200osób!!! Zakład produkcyjny koło Błonia, wszystko rozeszło się po kościach, chyba nie było hasła... Nic w mediach...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 19:06:45

    To też już jest w mediach od momentu daty wpisu.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 19:39:32

    To że jest coś jest w mediach nie oznacza, że jest prawdą.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-27 21:22:09

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 18:21:40

    Pandemia nią jest tylko ludzie nie wiedzą lub nie rozumieją na czym się opiera. I stąd powikłania psychiczne w tej pandemii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 20:31:39

    Sanepid robi wszystko by jak najdłużej w tajemnicy trzymać przypadki zarażenia w poszczególnych zakładach. Zapewne w poniedziałek potwierdzi Mucha koronawirusa w szpitalu. Jakby informowali od razu wielu zarażeń udałoby się może uniknąć. Może pora zmienić nieudolnego dyrektora bo sobie biedak najwyraźniej nie radzi...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-21 21:00:56

    Nie przejmuj się. Niedługo powiat będzie świecił się na czerwono.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 21:21:06

    gość z zakładu L. miał żonę chorą na coronę i przychodził do pracy pytanie co robił sanepid ???? a teraz bardzo lata po targowicy jak mleko się "rozlało" i nic z tym nie zrobią, może jak w Italii trochę nas ubędzie nie trzeba płacić rent emerytur etc.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 14:01:22

    i właśnie dlatego macie tą pandemię, jedno drugiemu dogryza, każdy coś tam ma

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-21 22:22:30

    W tych chińskich testach jest już wirus. Nie wiecie?! Na kogo wypadnie na tego bęc. Loteria. Na pałeczce do badania jest wirus i jest wpuszczony do organizmu podczas pobierania wymazu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 00:32:13

    Podstawą jest morfologia krwi z rozmazem i bad. og. moczu z oceną osadu (najstarsze badanie!), przeciwciała wirusa sars-cov-2 w klasach igG, igM z krwi, , a potem dopiero w ostateczności wymaz na bad. genetyczne. A wy się upieracie na wymazy do badań genetycznch w punktach drive-thru w całej Polsce. I dlatego tak macie - jak w kagańcach. Tak pokazujecie swoją mądrość.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 00:36:11

    Prawda. Materiał genetyczny podczas pobierania wymazu do badań genetycznych w drive-thru bardzo łatwo może przedostać się do badanej próbki z zewnątrz, ponieważ wirus przenosi się przez wdychane i wydychane powietrze od innych i jest przenoszony przez człowieka na wielu innych podłoży. I wynik fałszywie dodatni gotowy.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 00:05:06

    Jak można robić test na COVID 19 jak nich jeszcze nie wymyślił. Robienie na Sars 2 to robienie jak na grypę. Jaki jest wiarygodny wynik. Nie wiem czemu się ludzie i firmy godzą sie na robienie na sars testu. Pojebane firmy i pracownicy. Żeby wyszedł wynikną COVID 19 to musza być trzy wyniki: wymaz ,krew i mocz. To wtedy jest prawidłowy wynik na COVID 19

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 02:02:34

    Oni doprowadzają sami siebie do ruiny.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 02:10:05

    Jeżeli zakład pracy/firma nie stanowi zagrożenia epidemiologicznego to w czym problem ? Po co chcą wprowadzać te testy i doszukiwać się ? Ludzie powinni pracować, a nie chorować. Sanepid to wymyślił ? Jaki cel temu przyświeca ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 08:14:10

    Najgorsza sytuację mają ciężarne i dzieci, które często tak po prostu łapią rorawirusy, albo wyjedzie pozytyw albo cudem nie. Dlaczego nikt nie robi testów wśród pracowników biedronki tesko i innych marketów- dawno byłyby pozamykane kwarantanna na 100% i po co ten letni bon turystyczny, gospodarka turystyczna ma się dobrze kryzys był 2 miesiące, teraz wiedzą ze żyją. Lato dopisuje Janusz wykorzystuje bon A nieliczni śpią na plaży lub w aucie we wkładku bo brakuje zakwaterowan. Dlaczego urząd gminy ma nadal okienko podawcze A przychodnie na w sk zamknięte drzwi tylko teleporady- umówione. Chory kraj, ludzie na tym covit unikają pracy w samorządach tylko hihi haha A pensja 100% w ogóle zróbmy urzędasow wirtualnych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 14:16:56

    Sanepid niepotrzebnie na siłę dopatruje się potencjalnych ognisk. Czy tak bardzo tego chcecie ? Kłócicie się i dlatego tak macie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 09:53:43

    Koronaświrus proszę założyć kagańce i skafandry i się wyszczepic jak bydło wtedy wszystko minie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 13:59:40

    słusznie ujęte

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 10:52:30

    coś się kupy nie trzyma,Morawiecki mówił ,że nie ma co się bać,że jest niegroźny a tu taki pasztet,a ja tak zaufałem temu panowi,chyba go już nie lubię

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 13:56:59

    Prawda, że ta pandemia nią jest tylko ludzie nie rozumieją na czym ona się opiera.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 11:04:30

    A ja mam pytanie czemu ci ludzie przed namiotem stoją w grupie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 14:06:31

    To jest normalne. To są ludzie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 11:55:04

    Rokefeler przejmuje władzę nad światem!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 14:24:32

    Nie będzie żadnych chorych. Ludzie przechodzą bezobjawowo pomimo tego, że są ujęci w statystykach. Statystki i tak będą dalej rosły. Niestety to jest bzdurny proceder. Sami sobie to zrobiliście. Szyby niebieskie od telewizorów. Kto ma pilot ten rządzi. I uwierzyliście. Ulaliście sobie nowego bożka. Nie możemy pozwolić zniszczyć norm życia społecznego, obyczajów i naszego Kościoła z wiarą katolicką.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 15:32:00

    Popieram. Dzieci do szkoly! Bo głąby będą. Ciemnotę łatwiej zmanipulować i zastraszyć.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-23 02:26:14

    bimber podlaski + covid to już specyfik.... podobnież miącha po nim jak starą babą po proseco. Tak opowiadają na Podlasiu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-22 16:54:35

    Czytam wasze komentarze i widzę ze w Łowiczu to poje##w nie brakuje !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-22 17:29:59

    Ministerstwo zdrowia z nową obsadą może do głowy nakładzie.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-23 02:27:17

    bimber podlaski + covid to już specyfik.... podobnież miącha po nim jak starą babą po proseco. Tak opowiadają na Podlasiu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-23 18:28:24

    Nie możemy pozwolić zniszczyć norm życia społecznego, obyczajów i naszego Kościoła z wiarą katolicką. Te testy , maseczki, kwarantanny, izolacje - czy to jest normalne ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do