Nowo wyświęcony ksiądz odpowiada na hejt z jakim się spotkał

W moim „najpiękniejszym dniu” napisałeś pod zdjęciem z moich święceń „kolejne pokolenie pedofili i nierobów”. Nazwałeś mnie pedofilem, chociaż brzydzę się tą zbrodnią tak samo jak Ty. Twierdzisz, że zostałem księdzem, aby dostatnio żyć i nic nie robić, chociaż nawet nie wiesz, jak mam na imię – zwraca się do internetowego hejtera młody ksiądz.

Pod opublikowanym przez nas w sobotę (28 maja) artykułem "Łowicz. Święcenia kapłańskie w katedrze" ukazało się wiele obraźliwych komentarzy pod kątem nowo wyświęconych kapłanów. Pośród nich znalazł się komentarz-list, którego nadawcą jest Ksiądz.

Z jego treści wynika, że to młody ksiądz, który został dopiero co wyświęcony. Podzielił się on świadectwem tego, co spotkało go tuż po święceniach.  Można odebrać to jako głos wielu innych księży, którzy doświadczają podobnego hejtu.

Poniżej publikujemy całą treść "listu-komentarza".

Jestem księdzem. Nic Ci nie zrobiłem

Jestem księdzem od kilku godzin. Tyle lat czekałem na ten moment, kiedy będę mógł założyć ornat i odprawić pierwszą Mszę św. To tak jak dla Ciebie ślub. Przypomnij sobie ten moment – wyobrażałeś go sobie setki razy: jak będziecie wyglądać, jak będziesz mówił swojej żonie „i nie opuszczę Cię aż do śmierci”, jak planowałeś wesele. Albo to wszystko jeszcze przed Tobą. Mówisz „najpiękniejszy dzień w życiu”.

Ale w moim „najpiękniejszym dniu” napisałeś pod zdjęciem z moich święceń „kolejne pokolenie pedofili i nierobów”. Nazwałeś mnie pedofilem, chociaż brzydzę się tą zbrodnią tak samo jak Ty. Twierdzisz, że zostałem księdzem, aby dostatnio żyć i nic nie robić, chociaż nawet nie wiesz, jak mam na imię.

Wieczorem, po dniu pełnym radości, że w końcu zostałem księdzem spojrzałem w telefon, żeby odpowiedzieć na życzenia i gratulacje. Przejrzałem też Facebooka. I trafiłem na Twój wpis. Trafił we mnie piorun. Co ja Ci zrobiłem?

Wiem. Powiesz, że wstąpiłem do mafii, w której tuszowało się pedofilię, więc należało mi się. Ale ja nie mam z tymi zbrodniami nic wspólnego. Dopiero co zostałem księdzem, bo chcę żyć dla ludzi i Boga.

Wyobraź sobie, że ktoś wstawił zdjęcie z Twojego ślubu. Ja – gdy jeszcze trwa Twoje wesele – piszę pod zdjęciem: „Taki piękny ślub. Szkoda, że ją będzie zdradzał i wcale jej nie kocha”. Albo pod zdjęciem Twoich dzieci na FB napiszę: „Tatuś nigdy was nie chciał. Urodziłyście się, bo mamusia chciała mieć dzieci”. Przecież są tacy faceci, którzy zdradzają swoje żony i wcale nie chcieli dzieci…

Czytam też inne komentarze. Ktoś napisał „Pedały”. Jeszcze ktoś inny pyta „Czy zostali wysterylizowani, zanim pójdą do ludzi?”. Nie jesteś sam w tym hejcie. Są inni. To ja jestem w tym wszystkim sam.

Bo co mam zrobić? Nie zostać księdzem, bo Ty masz gorszy tydzień?

Jesteś hejterem.

Powtórzę to jeszcze raz: Jesteś tchórzliwym hejterem.

Zaatakowałeś mnie, chociaż nic Ci nie zrobiłem, a moją jedyną winą jest to, że jestem od kilku godzin księdzem. Wybrałem niełatwą drogę kapłaństwa. Postaram się na niej żyć uczciwie, chociaż pewnie czasem upadnę, bo jestem tylko człowiekiem. Ale miałem odwagę zostać księdzem w czasach, w których mówisz „ksiądz”, a myślisz „pedofil”. Miałem odwagę. Ty byś ją miał?

Jeśli twierdzisz, że księża żyją dostatnio, a Ty musisz ciężko pracować, to czemu sam nim nie zostałeś? Chętnie bym Ci wytłumaczył, że to nieprawda, że nie płacimy podatków. Ale nie będziesz słuchał…

Powiedziałbym Ci też chętnie, że to nieprawda, że każdy z nas zna jakiegoś księdza pedofila, którego ukrywa środowisko, bo to nasz kumpel. Ale nie będziesz słuchał…

Opowiedziałbym Ci też, że miałem ojca alkoholika i pochodzę z biednej rodziny. Wiem, co to ciężka praca, strach o jutro, choroba ojca. Wiem, co to bieda. Ale nie będziesz słuchał…

I na koniec powiedziałbym Ci, że bardzo zraniłeś mnie dzisiaj. Bo nie jestem inny niż Ty. Serio jestem normalnym człowiekiem. Może nawet nieco bardziej wrażliwym na świat – dlatego przyciągnęła mnie taka droga powołania. Ale nie będziesz słuchał…

Wiesz, dlaczego napisałem, że nie będziesz słuchał? Bo tu nie chodzi o dyskusję na argumenty. Przecież to jasne. Chodzi o to, co masz w sercu.

Nie jesteś złym człowiekiem. Tak jak ja nie jestem pedofilem i złodziejem. Jesteś hejterem. A w zasadzie byłeś nim przez chwilę. Bo miałeś gorszy moment. Bo widok księdza przywołał jakieś zranienia. Albo po prostu nie chodzisz do kościoła, może żyjesz w grzechu i mój widok, jest dla Ciebie tym samym, czym dla przestępcy widok policjanta. On krzyknie „Jebać policję”, a Ty napisałeś „Ksiądz pedofil”. Jest Ci lżej?

I jako świeżo upieczony ksiądz powinienem teraz napisać, że będę się za Ciebie modlił. Ale napiszę Ci coś innego… Dzieli Cię jedna decyzja, jeden „Enter” od tego, czy jesteś hejterem czy nie. Zrobisz, jak uważasz. Na dole masz miejsce na komentarz.

Ja chcę być dobrym księdzem. Z hejtem będzie mi trudniej. Może kiedyś przyjdą chwile zwątpienia. Może nawet kryzys. Ciebie to nie będzie obchodzić, bo nawet nie będziesz mnie pamiętać. Ale będą następni i następni. I kolejni.

Jasne, że mógłbym tu napisać, że spotkamy się kiedyś, bo przyjdziesz „po księdza” dla Twojej umierającej mamy albo żony. I że wtedy się policzymy. Ale nie – nie policzymy się. Ja wtedy pojadę z Tobą i przygotuję na odejście najbliższą Ci osobę. Nawet słowa Ci nie powiem. Obiecuję.

Jezus, dla którego miałem odwagę wstąpić na tę drogę zapowiedział, że „skoro Mnie prześladowali, to i was prześladować będą”. Więc w sumie na to się nastawiam. Dostanę jeszcze wiele ciosów. Może jeden z nich zmiecie mnie z planszy. Oby nie. Jesteś pewny, że znów chcesz uderzyć?

Z Bogiem!
Ksiądz.
Też człowiek.

Aktualizacja: 14/06/2024 11:50

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Orszulik - niezalogowany 2022-05-31 12:56:07

    Z tym płaceniem podatków ksiezulku to nie przesadzaj. Placisz dochodowy od pogrzebów itp? A 1850 zusu tez? To po co fundusz koscielny?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Do redakcji - niezalogowany 2022-05-31 12:58:47

    A czemu nikt na stronie redakcji nie moderuje komentarzy?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • XXX - niezalogowany 2022-06-01 01:30:15

    A co cenzuro wróć. Jak za komuny?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ave Maria - niezalogowany 2022-05-31 13:20:58

    Proszę księdza, proszę się hejtem nie przejmować. Każde doświadczenie ma swoje umocowanie w Panu. Może to droga...przez światło do życia? Proszę rozważyć czy nie zająć się hejterami w ramach swojej ewangelicznej posługi. Ja mam (przez chwilę był to czas przeszły - miałem) koleżankę, która regularnie hejtowała wartości rodzinne, nasze rodzicielstwo. Było nam przykro, że stajemy się dla ludzi coraz częściej powodem do wytykania - bo bierzemy 500, bo dostajemy itp. Niestety większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że więcej dajemy niż bierzemy, że nie jesteśmy w stanie dorobić, bo zajmujemy się dziećmi, bo dbamy o ich rozwój. Po kilku latach koleżanka przyznała się, że zmagała się z głęboką depresją spowodowaną swoim staropanieństwem i brakiem perspektyw na założenie rodziny. Proszę pokładać nadzieję w Panu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • do Ave Maria - niezalogowany 2022-05-31 14:20:37

    a wiesz, że czasami ktoś woli być "starą panną" (jak to brzydko określiłaś), niż matką-Polką z bandą zasmarkanych bachorów, ciągle poświęcającą się dla rodziny. Co ci do tego, jaką drogę kto wybiera? Myślisz, że twoja jest właściwa, a ci tam nie zazdroszczę.

    • Zgłoś wpis
  • Bolek - niezalogowany 2022-05-31 20:07:34

    ave marta, ty na pewno jesteś zasmarkaną, skundloną POkraką której nikt nie chciał i nie chce, stad twoje "żale".

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marek - niezalogowany 2022-05-31 13:33:59

    Jak inaczej traktować instytucję która tępi gejowstwo i sama jest gejowska ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Dobry człowiek - niezalogowany 2024-10-31 09:35:58

    Nikt nikogo nie tępi bo kościoła ludzi nie potępia tylko ich czyny. Dla kościoła można byc gejem tylko wtedy masz tylko drogę celibatu. Gdyż nie możesz mieć męża bo małżeństwo to związek kobiety i mężczyzny.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marek - niezalogowany 2022-05-31 13:36:00

    Powinniśmy też ograniczyć wolność ludzi wyznających ideologię chrześcijańską, którzy to ludzie chcą nam ograniczyć wolność aborcji, eutanazji, mieszkania bez ślubu, związków z osobami tej samej płci i prawa do spania rano (nawalanie w dzwony).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Dzwonnik. - niezalogowany 2022-05-31 20:09:08

    Nie chlaj tyle i nie szlajaj się po nocach.

    • Zgłoś wpis
  • agaton - niezalogowany 2022-06-01 09:20:21

    Maruś podziękuj mamie, że nie skorzystała z prawa do wyskrobania ciebie. Mega prymityw jesteś.

    • Zgłoś wpis
  • Marek - niezalogowany 2022-06-01 14:06:11

    Agaton, dałeś popis swojego "katolicyzmu".

    • Zgłoś wpis
  • do agaton - niezalogowany 2022-06-02 09:01:40

    a gdyby nawet go wyskrobała, to od razu poszedłby do nieba i był happy, a tak musi męczyć się biedak w tym życiu doczesnym. Przecież wy katolicy w to wierzycie!!!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kasia - niezalogowany 2022-05-31 14:14:57

    A CZEMU KSIĄDZ ZAKŁADA, ŻE HEJTER BĘDZIE KIEDYKOLWIEK BRAŁ ŚLUB??? TYM BARDZIEJ KOŚCIELNY??? I ŻE TO MA BYĆ NIBY JEGO NAJPIĘKNIEJSZY DZIEŃ W ŻYCIU??? może za to właśnie ludzie was nie lubią, zawsze wiecie lepiej. Ja np. jeśli już, to tylko cywilny ślub, na pewno nie skorzystam z księdza usług.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Anon - niezalogowany 2022-05-31 16:31:05

    Po tej wypowiedzi stwierdzam ze musisz mieć bardzo przykre zycie. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Nihil novi sub sole - niezalogowany 2022-05-31 20:13:12

    Ty to na pewno weźmiesz ślub, tylko z kim?? Kto będzie chciał takie coś nihilistycznego?

    • Zgłoś wpis
  • do Nihil - niezalogowany 2022-06-01 08:25:20

    Przecież mówię, że nie, to co się czepiasz? Ty pewnie z tych romantyków, co to wierzą w miłość aż po grób, powodzenia.

    • Zgłoś wpis
  • Kasia - niezalogowany 2022-06-01 08:46:18

    bo co? bo realnie podchodzę do życia??? Lepsze to niż żyć złudzeniami, ale co kto lubi.

    • Zgłoś wpis
  • nominalista - niezalogowany 2022-06-01 12:56:56

    Kaśka, ty i twój realizm jest tylko usprawiedliwieniem podłych czynów.

    • Zgłoś wpis
  • do nominalista - niezalogowany 2022-06-02 08:55:03

    cóż za diagnoza, długo nad tym myślałeś?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piter - niezalogowany 2022-05-31 16:43:30

    Tylko Bóg Nas osądzi i dajcie spokojnie temu młodemu księdzu podążać drogą powołania, bez złośliwych komentarzy i obrażania.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gabryś - niezalogowany 2022-05-31 17:53:42

    Niech cię Michał archanioł ma zawsze w opiece to tylko ludzka zawiść i egoizm ,najwięcej plują ci co nie potrafią kochać innych ludzi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lucjan - niezalogowany 2022-05-31 18:25:07

    Kościół zbiera żniwo hejtu zasiane swoim postępowaniem... ....pedofilia z bezkarnoscią, przywileje podatkowe, korupcja i agitacja polityczna, bardzo brudna historia, rozpasanie, wyzysk państwowych (spolecznych) nieruchomości za przysłowiową złotówkę itd., itp... Także Panowie w kieckach - mniej propagandy a więcej polityki prospołecznej oraz poszanowania bliźniego proponuję!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ktos - niezalogowany 2022-06-01 08:43:14

    Prawda, ta pazerność wreszcie was zgubi

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Prawak - niezalogowany 2022-05-31 18:28:11

    Dla dobra Polski powinno się zerwać wszelkie umowy konkordatowe z watykanem. Wszystko na ten temat!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • XD - niezalogowany 2022-05-31 23:48:05

    A podpisać z ruskimi lub z dojczlandem za 500 kasków xDdddd

    • Zgłoś wpis
  • tom - niezalogowany 2022-06-01 09:18:16

    Nie wiesz o czym piszesz człowieku! "Umowy konkordatowe" ?! Jest jedna umowa, taka jak umowy o wzajemnych stosunkach z Niemcami, Bułgarią czy być może Burkina Faso też. Dlaczego Polska miałaby nie utrzymywać kontaktów dyplomatycznych z państwem Watykan?

    • Zgłoś wpis
  • Belial - niezalogowany 2022-06-01 11:39:39

    To jest dla ciebie jedyna alternatywa?? Albo poddaństo kościołowi albo ruskim/niemcom?! Naprawdę masz tak wąskie horyzony?? To smutne

    • Zgłoś wpis
  • XD - niezalogowany 2022-06-01 22:22:45

    No wiesz, to był tylko taki przykład panie z "szerokimi" horyzontami. Wybrałem takie dobitne, aby pokazać skalę problemu i absurd wcześniejszej wypowiedzi. Jakby nie patrzeć to gdyby nie wiara katolicka w narodzie to byś szprechał lub gawariszył teraz. Zmarli, którzy walczyli za Polskę, jak to sie mówi "w grobach się przewracają" jak widzą co wy pseudonowocześni robicie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łowiczanka - niezalogowany 2022-05-31 21:48:33

    Okrutne czasy, aby wyeliminować hejt trzeba wprowadzić zakaz pisania komentarzy. Przez hejt wielu ludzi z różnych branż zmaga się z depresją. W kościele zdarzają się przypadki pedofilii, ale nie wszyscy kapłani są złej drodze. W kazdym zawodzie, profesji zawsze znajdzie sie czarna owca. Nie chcesz chodzić do kościoła to przecież nie musisz, nie odpowiada ci wiara taka czy inna to Znajdź odpowiednią dla siebie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Anonim - niezalogowany 2022-06-01 20:31:56

    Dokładnie. W pełni się zgadzam.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Fejsbuk - niezalogowany 2022-05-31 22:30:45

    Wyłączcie anomimowe komentarze. Łowicz 24 pozwala na hejt. Widocznie jest im z tym dobrze, a przecież można użyć komentarzy z Facebooka.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    łowiczanka - niezalogowany 2022-06-01 08:51:39

    każdy hejtuje jak jest mu dobrze, Bóg nie jest mu potrzebny, opływa w dostatki, kościół jest zbędny, ludzi praktykujących nazywa się dewotami, to po co chrzcić dzieci?, organizować huczne komunie, wesela , skoro dzieci nie są do końca przekonane, po co ten sakrament? okazja jedynie do bogatych imprez, drogich prezentów. Byłam podczas Białego Tygodnia w Kościele pw. Chrystusa Dobrego Pasterza. Żenada!, dzieci niewiele umiały odpowiadać na mszy świętej, rozgadane, zero skupienia i słuchania, a rodzice????? zazwyczaj matki zapatrzone albo w komórki, albo patrzyły na dzieci, które nie były zainteresowane mszą, więc po co ten cały cyrk? Nie posyłać dziecka aby przyjmowało sakramenty święte, tylko dla imprez. A te robi się i po 60 ludzi w salach balowych. A na stare lata???? i jak jakaś trwoga? to wtedy i Kościół potrzebny, i pochówek z księdzem. Opamiętajcie się i skończcie z tym hejtem. Każdy jest człowiekiem i ma prawo popełniać błędy. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto jest bez winy. Pozdrawiam, z Panem Bogiem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomasz - niezalogowany 2022-06-01 09:22:24

    Brawo ten młody ksiądz! Wpis pokazuje jak można z kulturą odpowiedzieć na hejt i chamstwo! Powodzenia na kapłańskiej drodze!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Brawo za odwagę - niezalogowany 2022-06-01 11:16:57

    Otom ja, Panie, Oto moje ciało, moje serce, moja dusza. Uczyń mnie tak wielkim, bym mógł ogarnąć świat, Tak silnym, bym mógł go dźwignąć, Tak czystym, bym mógł go objąć bez chęci zatrzymania go przy sobie. Uczyń mnie miejscem nie spotkania, lecz przejścia, drogą, która nie zatrzymuje na sobie, bo nie ma na niej nic człowieczego, co by nie wiodło ku Tobie. Tego wieczoru, Panie gdy wszystko milczy i gdy w mym sercu czuję bolesne kąsanie samotności, Gdy jednocześnie moje ciało bezustannie wyje z pragnienia przyjemności, Gdy ludzie zżerają mi duszę, a ja czuję się niezdolnym do nasycenia ich, Gdy cały świat ciąży mi na barkach swym ciężarem nędzy i grzechu, Powtarzam ci moje „tak”, nie w wybuchu radości, ale wolno, świadomie, pokornie, Samotny, Panie, przed Tobą, w ukojeniu wieczoru… Michel Quoist Oby zawsze w życiu każdego kapłana, wybrzmiewał ten ostatni fragment modlitwy…

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jola - niezalogowany 2022-06-01 14:58:51

    Jestem za tym żeby była wolność, ale nie dla wyznawców ideologii w tym religii zabraniających wolności oraz ideologii opartych o pseudonauki. Niech lepiej kościół zajmie się pedofilią. A np. zakaz głoszenia poglądów nazistowskich nie ogranicza wolności? Ogranicza, ale w imię wspólnego dobra godzimy się na to ograniczenie. Tak samo powinniśmy ograniczyć wolność ludzi wyznających ideologię chrześcijańską, którzy to ludzie chcą nam ograniczyć wolność aborcji, eutanazji, mieszkania bez ślubu, związków z osobami tej samej płci i prawa do spania rano (nawalanie w dzwony).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wąski muzgó - niezalogowany 2022-06-01 22:10:17

    To zakaz zabijania jest ograniczeniem wolności? Nie puszczać się na lewo i prawo i tyle w temacie... Szanuj się człowieku, a nie swoje błędy (czytaj puszczalstwo) będziesz okupywać śmiercią dzieci. Walczycie z pedofilią - spoko. Tylko dlaczego się zgadzasz na ich zabijanie....tylko dlatego, że ci się chce i rozkładasz nogi byle gdzie... Patologia

    • Zgłoś wpis
  • XD - niezalogowany 2022-06-01 22:13:46

    To w końcu jesteś za zakazem głoszenia ideologii głosząc ideologię xDddd Naziści jak zabijają - źle, Jola zabija - dobrze iksDede

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gabrysia - niezalogowany 2022-06-01 19:32:04

    Drogi Księże! Wykazałeś się wielką odwagą i pokazałeś klasę najwyższej jakość !Choć to bolesne doświadczenie to poprzez swój list potwierdziłeś prawdę o tym jak JUŻ jesteś wspaniałym Kapłanem! Pozdrowienia dla pozostałych młodych Księży , którzy wraz z Tobą przyjęli święcenia w Łowickiej Katedrze. Byłam na tej uroczystości a także na prymicji. Gratuluję! Wiele osób modli się za Was.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gruba Baba - niezalogowany 2022-06-01 19:52:45

    Jeden hejter który tu obrażał tych młodych chłopaków już się wygadał w towarzystwie bo to cymbał nad cymbały. Jak przyjdzie właściwy moment to się policzymy Prawda i sprawiedliwość dogonią go prędzej niż mu się wydaje

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2022-06-01 20:36:36

    Gratuluję księdzu odwagi wybrania drogi Pana oraz mądrości w tłumaczeniu hejterom ich zachowania. Uważam, że co raz bardziej ludziom się w głowach przewraca, luksus, dobrobyt czy co. Zapominają o wierze, religii, moralności, korzeniach. Myślą że Bóg jest im nie potrzebny do życia a sami są niezależni od niczego i nikogo. Całkowita bzdura. Jak przydzie czas "żniwa" to chwasty zostaną oddzielone od ziaren.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ściema czajki - niezalogowany 2022-06-01 23:31:21

    Poniewaz mam posluch wtym powiecie odpowiem jako duchowny wcywilu. Ten ksiadz sobie zaduzo wyobraza.bo robi zsiebie ofiare.to że poszed na ksiedza niestawia jako sedziego.problemem niejest pedofilia.bo ona była jest ibedzie.chodzi oto zesie to ukrywa.ajsk odkryje to nikt nie idzie siedziec.tylko delegacja na inne parafię. To jest oficjalne zdanie Szogunatu BANZAJ

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Wróć do