Reklama

Protest przeciwko projektowanym wariantom obwodnicy Łowicza (ZDJĘCIA, VIDEO)

Mieszkańcy podłowickich miejscowości rozpoczęli akcję protestacyjną przeciwko przedstawionym przez biuro projektowe IVIA wariantom obwodnicy Łowicza, które przebiegają przez ich domy i miejsca pracy.

We wtorek 18 maja mieszkańcy gminy Łowicz ruszyli z dużą kampanią, za której pośrednictwem chcą wyrazić swój sprzeciw wobec czterech propozycji przebiegu obwodnicy Łowicza, które na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała katowicka spółka IVIA.

Na prywatnych posesjach, przez które przebiegają planowane drogi, a także na stacjach paliw czy ogrodzeniach pobliskich zakładów pracy zawiśnie w najbliższych dniach kilkaset banerów.

Jak podkreśla Wojciech Kwasek, radny gminy Łowicz oraz członek sołectwa Popów, mieszkańcy nie są przeciwni planom budowy obwodnicy miasta, która wyprowadzi ruch ciężarówek z dzielnicy Zatorze, jednak kategorycznie nie zgadzają się z przedstawionymi wariantami obwodnicy.

- Nasze sołectwo jest małe, zabudowa jest gęsta. To niedopuszczalne, żeby jeden z wariantów przechodził przez środek sołectwa - dodaje Kwasek. Jak zauważa, w pobliżu jest szkoła i przedszkole, wkrótce zostanie uruchomiony gminny żłobek.  

- Wybudowałam dom trzy lata temu, to jest tragedia - mówi jedna z mieszkanek Popowa nie kryjąc emocji. Działania mieszkańców wspierają lokalne firmy, w tym prezes zakładu Lamela.

W środę 19 maja odbędzie się spotkanie w terenie z projektantami pracującymi nad wariantami przebiegu obwodnicy.

Natomiast następnego dnia w szkole w Popowie spotkają się mieszkańcy, których działki miałyby zostać wywłaszczone pod budowę drogi.

Otrzymujemy wiele materiałów od mieszkańców, m.in. ten filmik:

Zakres akcji banerowej obejmuje całą gminę. Banery pojawiły się m. in we wsi Zielkowice, Urbańszczyzna czy Otolice.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Md - niezalogowany 2021-05-18 20:41:24

    Takie życie. Jedni tracą, drudzy zyskują po to żeby wszystko zostało po środku. Tych co wywłaszczą powinni wtedy mieć więcej chęci do dalszego działania. Co nas nie zabija to nas wzmacnia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ELCe - niezalogowany 2021-05-19 08:17:58

    A widzisz coś więcej niż czubek własnego nosa? Mówią, że punk widzenia zależy od punktu siedzenia, ale ja np. nie mieszkam w rejonie planowanych wariantów obwodnicy, a wspieram tych ludzi i potrafię zrozumieć w czym jest problem, że to są ludzkie dramaty i nie można tak głupio pisać, że jeden zyska, a drugi straci i trudno, bo takie życie! To jest egoizm w czystej postaci, myślę że inaczej byś myślał, gdyby ktoś Twojej bliskiej osobie np. wyciął serce, bo czyjeś chore dziecko potrzebuje - czy to jest normalne według Ciebie? Niby stracisz, ale co z tego kiedy ktoś zyska - czy to dla Ciebie znaczy "po środku"? Czy wtedy w ostatecznym rozrachunku będzie OK? (Wiem, przykład drastyczny, ale w wyniku tych działań mogą się zdarzyć naprawdę wielkie tragedie, ludzie się załamią i żadne rekompensaty nie zwrócą straconego dobytku, na który pracowali tyle lat).

    • Zgłoś wpis
  • Corrado - niezalogowany 2021-05-19 13:43:10

    To wyprowadzać się z miasta i nie będziesz musiał znosić dużego ruchu na ulicach. Zwłaszcza ,że słoma ci z butów wystaje. Nie pouczaj innych jak mają przyjmować utratę mienia na rzecz takich jak ty.

    • Zgłoś wpis
  • Zbigniew - niezalogowany 2021-05-23 22:18:14

    Jeżeli nauczyłeś się pisać to nie znaczy że koniecznie powinieneś się dzielić tym że nie masz faktycznie nic do sensownego do powiedzenia. Sprawa jest poważna i nie powinna być kwitowana banałami.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zielkowiczanin - niezalogowany 2021-05-18 21:17:04

    Akcja banerowa ruszyła też w innych wsiach. To są skoordynowane działania wszystkich mieszkańców miejscowości przez które są projekty poprowadzenia obwodnicy. Nie tylko Popowa. Proszę się przejechać chociażby przez Otolice Lasek Miejski Zielkowice

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nie dla obwodnicy - niezalogowany 2021-05-18 21:55:46

    Kategoryczny sprzeciw dla budowy obwodnicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tak dla łącznika DK70-DK92

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Profesor - niezalogowany 2021-05-19 05:07:58

    Wogule nie rozumiem czemu chcą łączyć dk14 z dk 70 to jakaś paranoja

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gienek - niezalogowany 2021-05-19 06:05:16

    Niestety, jest specustawa i to ona reguluje te kwestie. Inaczej nie mielibysmy zadnych drog w Polsce i bylibysmy w tyle za Murzynami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Corrado - niezalogowany 2021-05-19 13:45:57

    Gienek murzynem to jesteś ty. Oddaj swoje mienie i dostosuj się do specustawy. Ciebie nie dotyczy to czego szczekasz.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2021-05-19 08:17:02

    Obwodnica przez Popów kategorycznie NIE.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Włodek - niezalogowany 2021-05-19 09:08:23

    Obwodnica Łowicz?!! W tak socjalistycznym kraju jak Polska?! Dziwię się nikt nie wpadł na pomysł poprowadzenia obwodnicy przez Łowicz aby klasie chłopskiej odciążyć okolicie wiosek.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Corrado - niezalogowany 2021-05-19 13:53:35

    Do Włodka, a tak przez Łowicz, estakadę przez miasto. Mieszczuchom przewraca się w dupci, chcieli by słuchać śpiewu ptaków i ciszy w mieście, a niech tam wsioki mają problem. Wam też słoma sterczy z butów , nie da się ukryć, że co 2 "rodowity" łowiczanin jest ze wsi. Zapomniał wół..... Wam się należy ,elita, resztę można zgnoić co nie? Tylko was należy słuchać zdanie tych innych was nie obchodzi. Trzeba było zostać na wsi i dojeżdżać do pracy, chciało się do miasta to trzeba cierpieć. Wszędzie blisko, coś za coś.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    burakzłowicza - niezalogowany 2021-05-19 12:31:46

    ale ciemonta w tym Łowiczu hihi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gośc - niezalogowany 2021-05-19 13:22:49

    Balcerowicz musi odejść.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka - niezalogowany 2021-05-19 13:38:15

    Nie dla obwodnicy w proponowanych wariantach. Absurdem jest budowa południowo zachodniej części obwodnicy dla odciążenia ruchu na Bolimowskiej. Nie dla projektu ''NA BOGATO'', bo jest wprost śmieszny i stanowi o budowie obwodnicy już istniejącej obwodnicy (ul. Poznańska). Jak można stanowić o takim marnotrawstwie rządowych pieniędzy?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Figa - niezalogowany 2021-05-19 13:51:46

    Nie dla obwodnicy w proponowanych wariantach. Dla odciążenia ruchu w Łowiczu wystarczy łącznik DK70-DK92, a nie absurdalny projekt budowy obwodnicy ''NA BOGATO''. Te projekty to nie tylko całkowity brak szacunku dla ludzi mieszkających w okolicy, ale wprost wyrzucanie rządowych pieniędzy w błoto, które powinno być ścigane z urzędu. Projektowana obwodnica w części obejmującej północny zachód to faktycznie obwodnica obwodnicy (ul. Poznańska) - śmieszne to mało powiedziane.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Iza - niezalogowany 2021-05-19 13:58:52

    Zdecydowane NIEEEEE za budową obwodnicy w proponowanych wariantach. Tak tylko dla łącznika DK70-DK92.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lowiczak - niezalogowany 2021-05-19 14:36:10

    Proponuję państwu przesiąść się na rowery i problemu nie będzie.Niejedno auto ciężarowe jest bardziej ekologiczne niż skorupy co niektórych państwa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ryszard Kuśka - niezalogowany 2021-05-19 14:45:54

    Dlatego kupuję TYLKO ZAGRANICZNE PRODUKTY ROLNE!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Promil - niezalogowany 2021-05-19 15:00:06

    Z ramienia inwestora przyjechali przedstawiciele ,głuchy,ślepy i niemowa ,tak jak w przypadku mega niewypalu.a po drugie pis obiecal obwodnicę i ochoczo na nich glosowaliscie,po trzecie spec ustawa i macie tyle do gadania co tylmany w pewnym czasie,po czwarte kasy za odszkodowanie nie zobaczycie.po piąte amen

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    anna - niezalogowany 2021-05-19 15:11:28

    człowiek mówi wybudowałem dom 3 lata temu, ja się pytam dlaczego dostał pozwolenie na budowę , przecież takich inwestycji drogowych nie planuje się z dnia na dzień

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ola - niezalogowany 2021-05-19 21:50:32

    Pozwolenie na budowę dostał prawidłowo i nie wolno teraz starzyc tych ludzi, ze zostana wysiedleni. Ale spec ustawa ma wszystko w nosie . ludzkie tragedie, dramaty. NIE dla budowy obwodnicy w proponowanym wariancie.

    • Zgłoś wpis
  • x - niezalogowany 2021-05-20 09:07:45

    A jednak planuje się z dnia na dzień. W planach zagospodarowania nie było mowy o obwodnicy przez Popów.

    • Zgłoś wpis
  • JOANNA - niezalogowany 2021-05-23 09:54:20

    tez się pytałam dlaczego mi wydano pozwolenie na budowę i nikt nie umie mi odpowiedzieć na to pytanie

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ola - niezalogowany 2021-05-19 22:55:37

    Nie , zdecydowane NIE, są inne rozwiązania odciążenia ruchu tirów przez miasto, wystarczy bardziej racjonalnie spojrzeć na potrzeby ruchu kołowego kierującego się w kierunku wjazdu na autostradę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ola - niezalogowany 2021-05-19 23:04:47

    Nie , zdecydowane NIE, są inne rozwiązania odciążenia ruchu tirów przez miasto, wystarczy bardziej racjonalnie spojrzeć na potrzeby ruchu kołowego kierującego się w kierunku wjazdu na autostradę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    A B C - niezalogowany 2021-05-20 12:47:36

    A co mają powiedzieć mieszkańcy umeczonego ruchem tirów Jamna ,gdy wszystkie warianty prowadzą na DK14! Nawet Zatorze chce tylko łącznik z 92 ,wobec tego kto chce nas uszczęśliwić na siłę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Xxl - niezalogowany 2021-05-20 17:25:41

    Ktoś tu chce zrobić mega kasę tak samo jak na covidzie. Ludzie i przyroda się nie liczą. Kasa kasa kasa. Zagrywka polityczna

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Chłop małorolny - niezalogowany 2021-05-20 17:34:05

    Obwodnica tak ale nie Łowicza! Niech se zrobią obwodnicę np. Pcimia! Nie.... bo nie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kinga - niezalogowany 2021-05-20 19:56:33

    To prawda nikt nie mówi o mieszkańcach ulicy Jana Pawła II, o mieszkańcach Jamna, nikt z naszych byłych włodarzy miasta nie pomyslał o nich, Budując rondo można było juz wtedy inaczej pokierować ruchem. Ale liczyły sie dla naszych władz pieniądze do miejskiej kasy a nie spokój i bezpieczeństwo mieszkańców tej częsci miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Abc - niezalogowany 2021-05-20 19:58:34

    Nie dla obwodnicy ( okrężnicy) miasta. W Łowiczu nie ma korków żeby aż takie obwodnice nam wciskać na siłę, to nie metropolia. Od zachodu jest Natura 2000 a oni zimą solić drogi będą , a jak byłby wypadek to wszystkie wycieki z aut na Naturę + jeszcze śmieci jakie kierowcy wyrzucają przez okno. Ponadto zarząd powiatu planuje w tamtym rejonie zbiornik retencyjny, abyśmy mieli wodę przypadku suszy - nie dla obwodnicy ,a zwłaszcza wariantu 3 i 4

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ale Aldi stawiają - niezalogowany 2021-05-21 15:13:29

    Dobrze, niech się coś dzieje w tym Łowiczu. To miasto od lat stoi w miejscu a burmistrz robi sobie z niego skansen... Albo nie. Możemy zadowolić ciemny lud, zamiast obwodnicy postawmy 10 kolejnych kościołów. Chociaż księża niech mają dobrą pracę w Łowiczu, tutaj emeryci dadzą im porządną tacę, bo młodych jest coraz mniej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    waldek - niezalogowany 2021-05-21 17:28:51

    Budować i nie słuchać garstki krzykaczy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Daria - niezalogowany 2021-05-21 20:33:18

    Widocznie burmistrz chce zrobić z miasta skansen a więc niech uruchomi sobie ruch konny na ulicach. Natomiast nie wolno mu budować jakieś obwodnicy na cudzym ( gminnym) terenie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Robert Lem - niezalogowany 2021-05-22 00:14:53

    Ludzie pomyślcie ile samochodów będzie za 10 lat. Jak się będzie jeździć przez miasto. Jak będziecie stać w korkach to wtedy będziecie myśleć co zrobić. Czy łowicz musi zostać grajdołem bez szans na przyzwoitą pracę dla waszych dzieci. Bo kilka osób pilnuje swojego ogródka. Miasta się biją by mieć porządną infrastrukturę, która jest niezbędna do rozwoju i kiedy się pojawia się szansa to to zamiast myśleć o przyszłości to małomiasteczkowa mentalność zadaje pytanie po co nam to. Dzisiaj decydyjemy jak to miasto będzie wyglądać za 10, 20 lat. Mamy położenie między 2 dużymi miastami i dobra komunikacja to dla nas szansa żeby tu godnie żyć. Czy musimy wszystko robić 20 lat za późno tak jak wiadukt. Edukacja i infrastruktura. Nie mówię żeby brać 1 wariant z brzegu. Dopracujmy to i przestańmy chrzanić...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łowiczak - niezalogowany 2021-05-22 08:57:05

    Tak dla obwodnicy. 3 opcje są równie dobre.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Corrrado - niezalogowany 2021-05-22 09:04:21

    Tak dla obwodnicy miasta Łowicz. Kto protestuje ten za Legią!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Corrado - niezalogowany 2021-05-22 16:48:17

    Nie podszywaj się za mnie pajacu. Corrado jest tylko jeden.

    • Zgłoś wpis
  • Corrado - niezalogowany 2021-05-23 09:39:23

    No dobra, podszywajacy się...albo nie...już sam nie wiem.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zainteresowany - niezalogowany 2021-05-22 09:49:45

    Pewnie ze budować z wam chłopy to zawsze źle pieniędzy mało a jeżdżą traktorami za setki tysięcy ulic nie budować a później narzekać ze w korkach stoją robić swoje i w dupie z krzykaczami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obserwator - niezalogowany 2021-05-23 11:15:22

    Jak protestowali mieszkańcy Zatorza to poruszenia nie było, odnosilo się wrażenie, że ludzie kpią sobie z tej inicjatywy. Nie było ważne, że dziennie przejeżdżają pod nosem mieszkańców dziesiątki tirów, włączenie do ruchu jest niebezpieczne i portwa to jeszcze wiele lat. A teraz proszę-dziesiatki banerów, protesty, komentarze i każdy uważa za coś normalnego. Już to nikogo nie bawi. Punkt widzenia z punktu siedzenia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zosia - niezalogowany 2021-05-23 13:12:08

    Nie dzielmy się na mieszczan i tych ze wsi, wszyscy na ogół mamy korzenie ze wsi albo miejskie tyle że wyprowadzili się obecnie na wieś, bo chcieli mieszkac godnie, spokojnie w otoczeniu przyrody, której tak nam obecnie brakuje. Skoro projektotwórcą był nasz łowicki ratusz a stronami mieszkańcy okolicznych miejscowości przez tereny których maja przechodzić proponowane opcje obwodnic to: 1) po pierwsze chcemy poznać uzasadnienie potrzeby budowy tych 4-ch wariantów ( apel do radnych miasta i gminy), 2) po wtóre zorganizujmy debatę stron zainteresowanych w tym sporze a więc władze miasta, władze gminy, przedstawiciele miasta, wsi na których ta inwestycja ma powstac. Poznajmy wreszcie prawde , co przemawiało za tym projekte, zrobmy wszystko aby te koncepcje były zrozumiałe dla wszystkich zaintersowanych i jak najmniej uciązliwe i rujnujące wiele naszych rodzin.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Logika - niezalogowany 2021-08-17 17:26:45

    Wszystko idzie siłą czasu do przodu i ta obwodnica i tak kiedyś powstanie ludzie ogarnijcie się

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Po co. - niezalogowany 2022-05-08 10:37:25

    Po co robić obwodnicę tuż obok miasta i ograniczać miasto za parę lat? Lepiej z Arkadii puścić łącznik daleko od Łowicza i będzie znaczenie lepiej ale myślenie nie jest chyba łatwe? Porażka.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do