Reklama

Forum Bezpiecznego Internetu w Łowiczu: wspólne działania szkół, rodziców i miasta (foto,film)

W Łowickim Ośrodku Kultury odbyła się dzisiaj pierwsza edycja Łowickiego Forum Bezpiecznego Internetu, w ramach którego zorganizowano warsztaty poświęcone bezpieczeństwu cyfrowemu w edukacji.

Ich celem jest wypracowanie lokalnego standardu bezpieczeństwa cyfrowego dla szkół i placówek oświatowych.

W spotkaniu udział wzięło około 15 uczestników – dyrektorów szkół, nauczycieli, pedagogów, przedstawicieli miasta i powiatu, rodziców oraz starszej młodzieży. Warsztaty odbyły się w formule world café, sprzyjającej otwartej dyskusji i wymianie doświadczeń.

Zajęcia poprowadziły Agnieszka Trzaska z Pracowni Zrównoważonego Rozwoju oraz Anna Kędziora-Zabost z Fundacji Łowickie Forum Bezpiecznego Internetu.

Uczestnicy pracowali w czterech grupach tematycznych:

  • „Jak jest teraz?” – analiza obecnych praktyk szkół w zakresie cyberbezpieczeństwa i najczęściej występujących zagrożeń (moderator: Hubert Kędziora, Fundacja Łowickie FBI),

  • „Bezpieczeństwo w szkole” – jak szkoła może wspierać młodzież w odpowiedzialnym korzystaniu z Internetu (moderator: Przemysław Koper, Urząd Miasta Łowicz),

  • „Reagowanie na cyberincydenty” – sposoby reagowania na cyberzagrożenia i budowa systemu ostrzegania (moderator: Michał Brykowski, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości),

  • „Współpraca: rodzice – szkoła – młodzież – miasto” – wspólna odpowiedzialność za rozwój kompetencji cyfrowych i bezpieczeństwo online (moderator: Katarzyna Skierska-Pięta, Urząd Miasta Łowicz).

Efektem warsztatów będzie opracowanie pierwszej wersji dokumentu standaryzującego zasady bezpieczeństwa cyfrowego w łowickich szkołach. Po podsumowaniu materiałów przez prowadzące, konspekt trafi do władz miasta, które będą mogły wdrożyć wypracowane rekomendacje w praktyce.

Aktualizacja: 09/10/2025 14:49
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do