Reklama

Kontrowersyjna wystawa u Boreckiego

26/11/2013 13:22

Jerzy Borecki - artysta fotografik od lat systematycznie zaskakuje mieszkańców intrygującymi pomysłami wykorzystania witryny swojego salonu. Tym razem fotograf zwraca uwagę na problem wyludniania się Łowicza.

 

 

 

Przechodząc ul. Zduńską nie sposób nie zauważyć nowej wystawy w salonie Jerzego Boreckiego. Duża fotografia miejskiego ratusza ze słomianą strzechą i napisem "Cz wiesz... że jak tak dalej pójdzie, to niedługo będziemy wybierać SOŁTYSA ŁOWICZA?" przyciąga uwagę przechodniów.

 

Jerzy Borecki na najnowszej wystawie zauważa, że miasto mimo że wydaje na promocję ponad 1,2 mln zł to systematycznie się wyludnia. Ponadto łowiccy przedsiębiorcy w ramach protestu przeciwko niedostrzeganiu ich problemów przez miejskich włodarzy, planują swoje podatki odprowadzać do innych miast. Jerzy Borecki wróży wzrost bezrobocia w Łowiczu. Czy ma rację?

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Damian - niezalogowany 2013-12-01 18:40:31

    do Hizabelle i Marian wejdźcie na stronę/www.um.kutno.pl/page/139,lsse-podstrefa-kutno.html. i przeczytajcie, że w m Kutnie w ostatnich 9 latach przybyło 21 inwestorów z kapitałami od Japonii do USA i stworzyli 1200 miejsc pracy. Przeczytajcie koniecznie, może otworzą wam się oczy i zamkną buzie.Nie dorośliście do merytorycznej dyskusji,jesteście nieświadomymi sytuacji i macie mocno ograniczone horyzonty. Ale niestety, jeśli komuś wystarczą rondka i malowane domki ........

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    z wąsem i przekąsem - niezalogowany 2013-12-01 16:27:22

    Do HizabielciO chyba z urzędu bo ostro ją zabolało.To my na to.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hizabelle - niezalogowany 2013-12-01 16:01:17

    Kiepsko p. Borecki!!!!!Widać, ze Pana branżę też poważny kryzys dopadł i reklamę swoją witrynką sobie robi.Oj słabiuśka ta grafika, słabiuśka.Mam propozycję, żeby sławnego już fotografa zaprosić na posiedzenie rady i wysłuchać jego propozycji n/t rozwoju miasta. Co wy na to?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kulas - niezalogowany 2013-12-01 14:09:40

    [quote name="Maria"]Ten burmistrz sie po prostu nie nadaje. Miał 2 szanse, z żadnej nie skorzystał. Ludzi jest coraz mniej, ale co ich tu trzyma? Na pewno nie praca....[/quote]Ale jego trzyma ciepła posadka i gruba pensyjka.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maria - niezalogowany 2013-12-01 13:24:04

    Ten burmistrz sie po prostu nie nadaje. Miał 2 szanse, z żadnej nie skorzystał. Ludzi jest coraz mniej, ale co ich tu trzyma? Na pewno nie praca....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miranda - niezalogowany 2013-12-01 01:15:20

    Za brak miejsc pracy bezrobocie brak wizji dla mlodych to nie jest problem tylko LOWICZA i p.Burmistrza jest to problrm w skali kraju.Za to wszystko dzieki dla Tuska ,ze doprowadzil Polske do bankructwa .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marian - niezalogowany 2013-12-01 00:55:50

    Panowie Burmistrz i Vice! nie przykladajcie wagi do krytyk , ktore pod waszym adresem sie pojawiaja. Najlatwiej jest krytykowac .Lowicz za waszej kadencji stal sie uroczym miasteczkiem ,jestem dumna ,ze moge tu mieszkac i spacerowac po pieknych ulicach w otoczeniu b. ladnie odnowionych kamienniczek ,zielonych parkow ,eleganckich ROND i skwerow. Jest to absolutna wasza zasluga i za to jestesmy WAM bardzo wdzieczni..Bog WAM zaplac.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marian - niezalogowany 2013-12-01 00:39:17

    BORECKI jak zwykle duzo zlosliwosci malo konkretow. Typowe dla weselnego fotografa,niech sie lepiej przyzna jak to sie stalo ,ze zostal wlascicielem tego zakladu???aby robic wystawy to trzeba najpierw miec koncepcje i miec odpowiednie lokum a nie kawlek budy!!Jasne p.Borecki....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin - niezalogowany 2013-11-30 15:32:00

    [quote name="..."]i ogólnopolskie media podłapią temat. I Będziemy pośmiewiskiem kraju. Fotki są już na demotywatorach ?[/quote]Niech się wstydzą władze miasta,to ich problem, no chyba że też twój.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ABC - niezalogowany 2013-11-29 21:03:12

    Myślę że wystawa jest bardzo informacyjna starsi mieszkańcy Łowicza są biedni więc nie kupują Nowego Łowiczanina bo mówią że to "Plociuch "nie posiadają komputera ani internetu -bo to dla nich za drogie ledwie wiążą koniec z końcem a idąc ul.Zduńską mogą się dowiedzieć na co idą ich podatki !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ... - niezalogowany 2013-11-29 10:19:26

    i ogólnopolskie media podłapią temat. I Będziemy pośmiewiskiem kraju. Fotki są już na demotywatorach ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maciek - niezalogowany 2013-11-29 08:09:41

    Pan Borecki podjął bardzo istotny dla Łowicza temat, ale forma jego wypowiedzi jest na poziomie średnio rozgarniętego ucznia gimnazjum. Marketingowe używanie przez przeciętnego, ślubnego fotografa określenia artysta jest co najmniej niestosowne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    walek - niezalogowany 2013-11-29 08:00:06

    do ROMANA.A zrób sobie sam takie zdjęcie i pozbieraj dane, które Cie interesują. Prosił Cię ktoś o radę? Należysz do ludzi tzw, MĄDRUSIÓW.NIE MA piszemy oddzielnie, a NIETRAFIONYłącznie. Weź się lepiej za ortografię, bo tutaj masz duuuuużo do zrobienia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Roman - niezalogowany 2013-11-28 18:28:36

    P. Borecki a może by tak zrobić zdjęcie ul zduńskiej i zamiast parkomatów w chmurkach umieścić opis co w danym lokalu można kupić i ile wynosi miesięczny czynsz za lokal.Myślę ze dojdzie Pan do wniosku że na ulicy Zduńskiej poza piekarniami, aptekami oraz bankami nic niema? Co do wystawy zupełnie nie trafiony pomysł.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łukasz - niezalogowany 2013-11-28 16:09:15

    Gratulacje dla Pana Boreckiego! Świetny pomysł, może władze miasta się wreszcie obudzą!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    JERZY BORECKI - niezalogowany 2013-11-28 13:51:37

    Dziękuję wszystkim, których wpisy potwierdzają moją wizję powagi sytuacji.Rzeczowe wypowiedzi budzą mój szacunek dla ich autorów.Wszystkim dziękuję i serdecznie pozdrawiam.Jerzy Borecki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    hmm - niezalogowany 2013-11-27 20:31:06

    Nie ma takich ludzi i wśród koalicji rządzącej jak i wśród opozycji. To jest tragedia dla miasta. Nie korzystamy z centralnego położenia miasta w kraju. Nie rozwijamy się jako sypialnia Warszawy, poprzez fatalny rozkład jazdy pkp. Nie ściągamy inwestorów zewnętrznych pomimo centralnego położenia. To miasto traci ludzi młodych. Zapytam się Pana burmistrza. Ilu ludzi zostałoby w miescie, gdyby było tu 1200 miejsc pracy, tak jak w Kutnie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    hmm - niezalogowany 2013-11-27 20:25:13

    A jednak Panie burmistrzu można pozyskać inwestorów w czasie kryzysu. Informacja z dzisiaj: http://www.radiovictoria.pl/aktualnosci/5950. I kilka liczb związanych z podstefą Kutno: http://www.um.kutno.pl/page/139,lsse-podstrefa-kutno.html. Robi wrażenie. Nie mogę się pogodzić, że Łowicz przespał swoją szansę. Zamknęliśmy się w sferze folkloru, inwestycji poprawiających estetykę miasta, remonty ulic. Nie mamy w Łowiczu ludzi, którzy potrafią właściwie zdefiniować rację stanu dla miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Emigrant - niezalogowany 2013-11-27 16:47:40

    Też kilka lat temu opuściłem to miasto. Na początku jeszcze myślałem o powrocie, ale obecnie całkowicie to wykluczyłem. Bywam jeszcze czasami w tym mieście, ale za każdym razem, gdy jestem, mam wrażenie, że jest coraz gorzej. Na głównej ulicy miasta, na co drugim lokalu wisi kartka "lokal do wynajęcia". Za chwilę, jak zaczną umierać łowiccy emeryci, pojawią się na co drugim balkonie ogłoszenia "mieszkanie na sprzedaż". Oj kiepsko widzę przyszłość.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wiktoria - niezalogowany 2013-11-27 16:05:35

    Problem wyludnienia istnieje od dawna. I ja z żalem w sercu opuściłam Ziemię Łowicką... Gdyby wraz z mężem udało się nam znaleźć godziwą pracę w Łowiczu, wrócilibyśmy choćby jutro. Ale wiadomo kolorowy jest tylko folklor, rzeczywistość już rzadziej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Patryk Jarzębski - niezalogowany 2013-11-27 11:24:42

    I dobrze że jest dyskusja i problem jest zauważany! W końcu!Czyżby miast wydawania ogromnych pieniędzy na promocję nie jest lepiej inwestować w mieszkańców? Albo w miejsca pracy? Albo w przedsiębiorców? Osobiście całkowicie popieram. I inicjatywę ale przede wszystkim dyskusję.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin - niezalogowany 2013-11-27 11:23:26

    I obawiam się, że Pan Kaliński znowu wygra. I przyjdą kolejne 4 lata promocji wycinanek, skansenów i pięknej historii miasta. Tylko może to miasto potrzebuje Burmistrza myslącego o przyszłości a nie Historyka żyjącego przeszłością. I będzie to kolejny okres stagnacji ekonomicznej miasta, ucieczki młodych wykształconych mieszkańców.Na szczęście, to nie jest mój problem - ja już 10 lat temu się stąd wyprowadziłem i bywam tu tylko w odwiedziny u rodziców. A takich osób jak ja jest coraz więcej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sosin - niezalogowany 2013-11-27 10:38:15

    Do Baśki:Na pewno sam pan Kaliński będziestartował i to z wielką pompą.Człowiek się uczy na błędach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Baśka - niezalogowany 2013-11-27 09:51:38

    Więc uważam,żę za parę lat tego miasta nie będzie.Dziś modzież jest ambitna i nie chce mieszkć w takim zadupiu jakim jest Łowicz.Ulica Zduńska to już prawie nie żyje, zostają pojedyńcze sklepy.Otwierają się tylko nowe bary.lumpexy i sklepy alkoholowe.Miasto jest tak zadłużone,że nikt nie będzie chciał startować na burmistrza i wziąć na siebie brudy które zostawi Pan Kaliński, bo z takiego długu to cieżko wyciągnąć miasto.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Witek - niezalogowany 2013-11-27 09:43:10

    Weź udział w sondzie: Na którą partię zagłosowałbyś?http://sonda.hanzo.pl/sondy,213703,8vl8.html

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gieerzet - niezalogowany 2013-11-27 09:06:44

    Problem jest i jest poważny. Statystyki (tak, wiem co mawiali Stalin, Churchill i inni wielcy tego świata o statystykach) oraz badania o których pisze p. Borecki, w tym wypadku budzą słuszny niepokój. Parafrazując braci Coen: Łowicz, to nie jest miasto dla młodych ludzi. Brak perspektyw, brak miejsc pracy, inwestorów, pomysłów władz na przyszłość. Gdyby nie fundusze unijne kamuflujące rozwój infrastruktury, mieszkalibyśmy na wsi już od dawna. Lubię tu wracać, ale mieszkać byłoby mi ciężko.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    AREK - niezalogowany 2013-11-27 05:39:33

    Do OZONA,Skoro masz wiedzę o walkach o stołki i kasę w starostwie do dlaczego nie atakujesz starostwa. Nie pisz dlaczego nie zajmuje się tym JB, tylko napisz dlaczego Ty nic nie robisz w tej sprawie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    bywalec - niezalogowany 2013-11-26 23:19:00

    Hm,ratusz przykryty strzechą nawet nieźle się komponuje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ASKSIĘŻAK - niezalogowany 2013-11-26 23:08:24

    Jak zwykle - część wpisów "debilowata", nic nie wnosząca do sprawy, która jest poważna. Kilka informacji ze Skierniewic, które co prawda nie mogą przekroczyć 50 tys. mieszkańców, ale utrzymują od lat około 49 tys. W niedawno otwartych zakładach meblarskich pracuje sporo osób, również z naszego powiatu. Pomimo ograniczeń "remontowych", pociągów do W-wy i Łodzi jest dużo (również pospiesznych. W centrum Sk-c buduje się tzw. "plomby" - duże, stylizowane kamienice, nie takie domki jak w Łowiczu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ozon - niezalogowany 2013-11-26 22:37:56

    To prawda, córka Joanna pracowała lub pracuje(jeszcze niedawno tak, nie wiem jak obecnie) w promocji starostwa i zapewne dlatego pan JB atakuje tylko miasto, a nie rusza powiatu. Tam to dopiero manewry na stołkach po kasę i kombinacje. Co do stowarzyszeń, to już kiedyś chyba była Resursa Łowicka, w której było kilku cwaniaczków do rady miasta. Później już startowali z innych ugrupować, byle tylko przy korycie pozostać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    boniu - niezalogowany 2013-11-26 22:17:01

    Z wyludnianiem Łowicza to trochę naciągana teoria. Przecież nie od wczoraj panuje niż demograficzny, a dodatkowo poprzez "ustawę śmieciową" część ludzi wymeldowała się z Łowicza(wcześniej bywało że meldunek swoje, a mieszkali poza miastem).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miszcz - niezalogowany 2013-11-26 19:48:42

    [quote name="ziut"]czyja kochanka? czy ten słynny romans jeszcze trwa?[/quote]jaki romans? cholera coś przegapiłem!!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ziut - niezalogowany 2013-11-26 18:38:45

    czyja kochanka? czy ten słynny romans jeszcze trwa?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mala - niezalogowany 2013-11-26 18:34:38

    [quote name="Katarzyna82"]a czy przypadkiem w dziele promocji nie pracuje córka Pana Boreckiego ?[/quote]mylisz z promocją podlegającą pod starostwo

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dylan - niezalogowany 2013-11-26 18:31:21

    [quote name="Katarzyna82"]a czy przypadkiem w dziele promocji nie pracuje córka Pana Boreckiego ?[/quote]A czy przypadkiem KATARZYNA82 nie jest kochanką jednego z pracowników działu promocji?Widzisz Katarzyno jak łatwo jest zadawać głupie pytania?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Katarzyna82 - niezalogowany 2013-11-26 18:16:43

    a czy przypadkiem w dziele promocji nie pracuje córka Pana Boreckiego ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    damian - niezalogowany 2013-11-26 17:59:31

    [quote name="zenek"]Bardzo lubię p. Boreckiego. Szkoda tylko, że w ostatnich latach potrafi wszystkich tylko krytykować. Niech założy stowarzyszenie i udowodni swoim działaniem, że jest kreatywny.[/quote]Zenku, p. Borecki nie musi niczego udowaniać. Swoje oczekiwania skieruj do tych,którzy biorą bardzo dużą kasę za nicnierobienie. Kasę z NASZYCH pieniędzy. Oni codziennie powinni pokazywać co potrafią. Od nich domagaj się działania i kreatywności, masz takie prawo. Działaj!!! (ego ergo sum)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    fox - niezalogowany 2013-11-26 17:26:58

    Pan Jerzy Borecki się pomylił pisząc że promocja miasta (wynagrodzenia) to 180.000 zł. Sam naczelnik to ok. 90.000 zł + trzech pracowników w tym zastępca. Czyli wg. p. Jerzego oni mają po 30.000 zł rocznie. Słabo wyliczone.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łowiczanka - niezalogowany 2013-11-26 17:14:17

    Brawo Panie Borecki! Popieram w 100%

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hern - niezalogowany 2013-11-26 16:42:18

    Teren inwesycyjny - zrobią zakład gdzie 15- 20 osób znajdzie pracę w biurze, a reszta na taśme czyli z 70 -100 osób przy dobrych wiatrach i to ma zatrzymać wykształconych ludzi u nas?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Konrad - niezalogowany 2013-11-26 16:29:47

    .Do zenkaMa prawo krytykować , a to że jest niezależny daje mu przewagę nad takimi jak p. kaliński że ma odwagę podpisania sie imieniem i nazwiskiem bez obawy o swoje stanowisko pracy. Zresztą dał się już wcześniej poznać że jest człowiekiem bezstronnym i walącym prosto z mostu w swoich osądach, szczgólnie z władzami miasta. Brawo Panie Jurku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    walek - niezalogowany 2013-11-26 16:20:30

    [quote name="Marcin"]Ja jestem ciekawy jak ma się sytuacja Łowicza na tle sąsiadów.....[/quote]Marcinie,pojedź do Kutna, Skierniewic, Sochacewa. Dzień do nocy.Ten Burmistrz nic nie zmieni, dlatego trzeba zmienić burmistrza. Burmistrz może mieć siedem klas, ale misu być zdolnym menadżerem. Obecny jest tylko administatorem i to przez siedem lat!!!!!Naprawdę wstyd. Mój syn przez ten czas poszedł już do gimnazjum i czegoś się nauczył. A ten nasz mikropiłsudski - niczego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zenek - niezalogowany 2013-11-26 16:11:48

    Bardzo lubię p. Boreckiego. Szkoda tylko, że w ostatnich latach potrafi wszystkich tylko krytykować. Niech założy stowarzyszenie i udowodni swoim działaniem, że jest kreatywny.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin - niezalogowany 2013-11-26 15:27:25

    Ja jestem ciekawy jak ma się sytuacja Łowicza na tle sąsiadów.Wiem, że najłatwiej krytykować, myślicie, że inny burmistrz coś zmieni...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Prometeusz - niezalogowany 2013-11-26 14:58:21

    [quote name="ewelinka"]A widzieliście jaka furą naczelnik promocji się rozbija?[/quote] Musi mieć ładny samochodzik bo jak się promuje i zalatwia sprawy to trzeba być z klasą , a nasz Pan od promocji jest z klasą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ewelinka - niezalogowany 2013-11-26 14:50:26

    A widzieliście jaka furą naczelnik promocji się rozbija?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ewelinka - niezalogowany 2013-11-26 13:54:18

    Bezrobocie będzie rosło bo w przyszłym roku żeby ratować budżet będzie trzeba zwalniać ludzi w jednostkach miejskich.Już Pan K ograniczył wszędzie budżety jednostek. Jak słyszę od swojego szefa że na tych naradach ciągle gada że trzeba oszczędzać to mi się rzygać chce. Ciekawe czy Burmistrz oszczędzanie zacznie do podwyżek i nagród dla swoich naczelników. Tylko za co?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Donek - niezalogowany 2013-11-26 13:51:19

    Brodecki zwraca uwagę władzą jakie są problemy miasta tylko że władza swoje.Na jednym ze spotkań burmistrza z mieszkańcami padło między innymi pytanie co miasto robi by zatrzymać młodych ludzi w Łowiczu ,czy pozyskuje nowych inwestorów ,nowe tereny pod przyszłe zakłady ? Pan Kalinski stwierdził że nie potrzeba nam zmieniać Łowicza w przemysłowe miasto młodzi znajdują pracę w Kutnie ,Skierniewicach , Warszawie czy też do UK.Łowicz niech zostanie miastem folkloru i emerytów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    edek - niezalogowany 2013-11-26 13:45:52

    jak to mówią uderz w stół a promocja się odezwie....czekamy na zgryźliwe komentarze pod adresem Pana Boreckiego. A tak na marginesie brawo za wytknięcie bylejakości wydziału promocji. Ale co się dziwić jak tam prawie cały sztab wyborczy burmistrza pracuje...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do