Reklama

Projekt Łowicz o przyszłości miasta - VIDEO

17/10/2014 06:33

KWW Projekt Łowicz rozpoczął wczoraj (16.10) cykl spotkań "Rozmowy o przyszłości Łowicza". Na pierwszym z nich przedstawiono Jarosława Śmigierę ubiegającego się o urząd burmistrza miasta oraz kandydatów do Rady Miejskiej i Rady Powiatu.

 

 

Jako pierwszy głos zabrał Jacek Wiśniewski, starający się o mandat radnego w powiecie pełnomocnik wyborczy komitetu i jeden z inicjatorów działalności Projektu Łowicz. Zanim zawiązano oddolnie i spontanicznie, a początkowo nieformalnie, grupę funkcjonującą pod taką nazwą, jej członkowie zastanawiali się nad aktualną kondycją miasta. W trakcie rozmów jej członkowie doszli do kilku niepokojących wniosków - problemów z jakimi boryka się Łowicz. Wśród nich zapaść demograficzna, związana z brakiem rozwoju, a także brak reakcji ze strony mieszkańców i zauważalny, jak to ujął Wiśniewski, "zaklęty krąg osób", które zmieniają się we władzach miasta i powiatu, gdzie prowadzą własne "polityczne wojenki". Obecnie rządzącym zarzuca się również brak perspektywicznego myślenia, wybiegającego w przyszłość na 10, 20 czy 50 lat.

Na spotkaniu przedstawiono sylwetkę Jarosława Śmigiery, 40-letniego architekta aspirującego do miana burmistrza Łowicza, a prywatnie męża i ojca dwójki dzieci. Łowiczanin ukończył studia na Politechnice Białostockiej, zaś w zawodzie pracuje od 2002 r. - Ma jeszcze w sobie wiele wiary w to, że w mieście i powiecie można dużo zmienić, że można zacząć pracować, uwzględniając postulat dalszej perspektywy rozwoju miasta i powiatu - mówił Jacek Wiśniewski o kandydacie KWW Projekt Łowicz na urząd włodarza Łowicza.

Po zaprezentowaniu osób, które w listopadzie będą ubiegać się o mandaty radnych w mieście i powiecie, Jarosław Śmigiera obszernie mówił o planach Projektu Łowicz. Wskazał m.in. na Strategię rozwoju województwa łódzkiego 2020, której autorzy uznają Łowicz za miasto powiatowe tracące funkcje społeczno-gospodarcze. - Troszeczkę jesteśmy zadufani w sobie jako miasto. Nie chcemy widzieć problemów jakie nas spotykają. Mówienie o tym, że Łowicz jest piękny do niczego nie prowadzi. (...) To miasto jest oczywiście piękne, historyczne, ale brakuje czegoś, co pchałoby to do przodu. - stwierdził Śmigiera.

Podczas spotkania omówiono także kilka projektów dla Łowicza, np. zagospodarowanie osiedla Blich, osiedla Zielkówka czy propozycja Stare Miasto - nowe życie, czyli zagospodarowanie kwartału między ul. Zduńską, al. Sienkiewicza, ul. Chopina i ul. Browarną.

Kolejne spotkania będą odbywać się w czwartki o godzinie 18 w restauracji "Szkiełka".

Program:
1. Miasto - rozwój - przestrzeń
Uporządkowanie przestrzeni miejskiej.
Aktywna gospodarka gruntami jako podstawa skutecznej strategii rozwoju Łowicza.
2. Przedsiębiorczy Łowicz
Strategia promocji i rozwoju nastawiona na rozwój przedsiębiorczości.
Zwiększanie ilości miejsc pracy.
3. Bzura - zagubiony skarb Łowicza
Stworzenie Kompleksu Rekreacyjno-Wypoczynkowego DOLINA BZURY na odcinku Łowicz - Sobota

Lista kandydatów z KWW Projekt Łowicz
Kandydat na burmistrza miasta Łowicza: Jarosław Śmigiera

Kandydaci do Rady Miejskiej w Łowiczu:
Okręg nr 1 Aleksander Foks
Okręg nr 4 Michał Jakub Martyniak
Okręg nr 6 Marcin Bakalarski
Okręg nr 9 Ewa Elżbieta Nowicka
Okręg nr 12 Jacek Kaźmierski
Okręg nr 13 Jacek Jarosław Gałąska
Okręg nr 14 Krzysztof Bakalarski
Okręg nr 16 Marcin Drabik
Okręg nr 17 Mariusz Bogumił Wiśniewski
Okręg nr 18 Agata Zapisek
Okręg nr 19 Bogumił Kucharek

Kandydaci do Rady Powiatu Łowickiego:
Okręg nr 1 - miasto Łowicz:
1. Jacek Wiśniewski
2. Marta Wróbel
3. Dariusz Jarosław Trepto
4. Aneta Katarzyna Walkiewicz
5. Bogdan Józef Suchanek
6. Małgorzata Aleksandra Rejment
7. Marcin Krzysztof Chróścielewski
8. Marek Jarota
9. Katarzyna Urszula Krutak-Muszyńska
10. Adam Krzysztof Heince
11. Joanna Agata Walędziak
12. Arkadiusz Michał Hablewski
13. Jarosław Henryk Śmigiera

{youtube}jj0wx1FZMgU{/youtube}

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    AntyKalin - niezalogowany 2014-10-18 05:44:45

    Koniec z tą sitwą w Łowiczu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bogdan - niezalogowany 2014-10-18 01:29:07

    [quote name="wyborca"][quote name="Adi"][...] Zgadzam się z diagnozą dot. "zaklętego kręgu osób". Większość kierowników jednostek organizacyjnych miasta tj. zuk, osir, mops, przedszkola, o urzędnikach miejskich nie wspominając, startuje w wyborach. Proszę najpierw rozliczyć ich z pracy, którą wykonują. Albo jest się politykiem, albo urzędnikiem![/quote]Ten komentarz jak ulał pasuje do KW Burmistrza KJK ![/quote]Nic dodać Nic ująć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    adam - niezalogowany 2014-10-17 22:04:14

    Michalaki i inne wąsate psiaki - do spanka :) Mamusia was nie nauczyła, że w nocy się śpi? Chociaż w sumie was rozumiem - w dzień w urzędzie miasta się nie narobicie, to po nocy macie czas i siły na pitolenie andronów na forach. Ach ta władzuchna nam się rozpanowała... Łowiczanie! Czas na zmianę :) Oduńcie tą patologię.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ewa - niezalogowany 2014-10-17 21:56:45

    Nie wiem dlaczego tak się denerwują co niektórzy. W warunkach demokracji celem partii jest otwarte dążenie do zdobycia władzy i realizacja pragramu. Niebezpieczne i podejrzane jest jeśli jakaś partia robi to pod przykryciem. To zapytam inaczej. Czy Korwin-Mikke będzie obecny na którymś z czwartkowych spotkań, czy będzie wspierał kandydata swojej partii w walce o fotel burmistrza, hm?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wiesio - niezalogowany 2014-10-17 21:25:44

    A ile krzeseł pustych. Szkoda :-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    antykalinka - niezalogowany 2014-10-17 21:23:43

    Nie strasz, nie strasz bo się zes........ Znajomy opowiadał o wczorajszym spotkaniu. Śmigiera wizjonerem jest i basta. Za tydzień pewnie wyskoczy z wizją lotniska we wschodniej części miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kalinka - niezalogowany 2014-10-17 20:57:49

    [quote name="ewa"]Wygląda na to, że Śmigiera wstydzi się swojej przynależniści partyjnej do Nowej Prawicy Korwina-Mikke.[/quote]Daj sobie spokój. Komitet Kalińskiego wyznaczył ci zadanie (Arturku, Michałku, Krystianku, Bogusiu), ale to jest natrętne i nudne. Pamiętaj też, że w przyspieszonym trybie wyborczym za rozsiewanie pomówień bez pokrycia (a w tym przypadku tak jest) możesz beknąć (szybkie sprawdzenie IP przez policję i szybki proces).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Brajan - niezalogowany 2014-10-17 20:57:10

    Szczerze to mam w d... z jaką partią sympatyzuje Śmigiera. Dla mnie może popierać nawet Związek Wietnamców Polskich... Ważne żeby zrealizował swoje pomysły i zbudował przyszłość dla Łowicza! A co do Kalińskiego to on faktycznie poglądów nie ma... jest pustą wydmuszką, która sympatyzuje z jednym - WŁADZĄ I KASĄ. To samo Michalak i reszta beneficjentów koryta. Warto spojrzeć szerzej i odsunąć tego typu persony od władzy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ewa - niezalogowany 2014-10-17 20:20:16

    Wygląda na to, że Śmigiera wstydzi się swojej przynależniści partyjnej do Nowej Prawicy Korwina-Mikke.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Edward Bąk - niezalogowany 2014-10-17 19:49:06

    Komuno wróć !!!! bo ludzię cię potrzebują i chcą !!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    logik - niezalogowany 2014-10-17 19:45:49

    KWW Projekt ŁowiczaNowa Prawicato są dwie różne sprawy.W każdym Komitecie są nie koniecznie osoby z partii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    AntyKalin - niezalogowany 2014-10-17 19:06:37

    Pan Jarek mógłby tchnąc coś nowego w życie miasta. Myślę że to jedyna alternatywa dla moherowego kalina

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wyborca - niezalogowany 2014-10-17 17:15:19

    [quote name="Adi"][...] Zgadzam się z diagnozą dot. "zaklętego kręgu osób". Większość kierowników jednostek organizacyjnych miasta tj. zuk, osir, mops, przedszkola, o urzędnikach miejskich nie wspominając, startuje w wyborach. Proszę najpierw rozliczyć ich z pracy, którą wykonują. Albo jest się politykiem, albo urzędnikiem![/quote]Ten komentarz jak ulał pasuje do KW Burmistrza KJK !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    antyPZPR - niezalogowany 2014-10-17 17:10:56

    [quote name="ewa"]Ewidentnie brakuje na tej sali banerów z napisem NOWA PRAWICA i powiewających flag NAJWYŻSZEGO CZASU! Myślę, że więcej moglibyście osiągnąć występując otwarcie pod swym szyldem partyjnym. A tak wyglądacie jak farbowane lisy.[/quote]Czerwona zaraza nie musi doradzać !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ewa - niezalogowany 2014-10-17 15:58:04

    Ewidentnie brakuje na tej sali banerów z napisem NOWA PRAWICA i powiewających flag NAJWYŻSZEGO CZASU! Myślę, że więcej moglibyście osiągnąć występując otwarcie pod swym szyldem partyjnym. A tak wyglądacie jak farbowane lisy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ? - niezalogowany 2014-10-17 15:40:56

    a ja wyczytałam :" Zadania zorganizowania konwentu, na którym zapadłyby konkretne decyzje w sprawie obsadzenia struktur łowickiego oddziału KNP, podjął się Jacek Wiśniewski. Sympatycy ugrupowania Janusza Korwin-Mikke spotkają się w tym ......"wiec zatem chyba pani Ewa nie mija sie z prawdą,albo to tylko zbieznośc nazwisk?.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    obiektywny - niezalogowany 2014-10-17 14:18:54

    [quote name="obiektywny"][quote name="ewa"]Kto to jest Buhalarski, czy to ten smutas po prawej stronie stołu prezydialnego? Nie głosuję na kandydatów partyjnych, a trzon Projektu Łowicz tworzą działacze partyjni NOWEJ PRAWICY JANUSZA KORWIN-MIKKEGO. Proszę o tym pamiętać![/quote]A Ty jesteś gumowym uchem, co tak niby wszysko wiesz oszustko wyborcza. Nie wprowadzaj ludzi w błąd![/quote].

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    obiektywny - niezalogowany 2014-10-17 14:18:01

    [quote name="ewa"]Kto to jest Buhalarski, czy to ten smutas po prawej stronie stołu prezydialnego? Nie głosuję na kandydatów partyjnych, a trzon Projektu Łowicz tworzą działacze partyjni NOWEJ PRAWICY JANUSZA KORWIN-MIKKEGO. Proszę o tym pamiętać![/quote]A Ty jesteś gumowym uchem, co tak niby wszysko wiesz oszustko wyborcza. Nie wprowadzaj ludzi w głąd!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    antyPZPR - niezalogowany 2014-10-17 14:15:09

    [quote name="Marcin"]To jest jakieś nieporozumienie. Wiele młodych osób które sam znam i nie wierzę w ani jedno ich słowo. Nie wiem czym jest umotywowany ich start w wyborach bo na pewno nie kompetencjami i chęcią zmian. Bakalarski który nawet nic nie znaczy a już zachowuje się jak polityczna dz... Pamiętam go do dziś jak kłócił się na powązkach o grób gen. Jaruzelskiego. Dno totalne nie głosujcie na nich to ukrócicie to u podstaw.[/quote]czerwone ryje jak zawyły !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin - niezalogowany 2014-10-17 14:10:40

    To jest jakieś nieporozumienie. Wiele młodych osób które sam znam i nie wierzę w ani jedno ich słowo. Nie wiem czym jest umotywowany ich start w wyborach bo na pewno nie kompetencjami i chęcią zmian. Bakalarski który nawet nic nie znaczy a już zachowuje się jak polityczna dz... Pamiętam go do dziś jak kłócił się na powązkach o grób gen. Jaruzelskiego. Dno totalne nie głosujcie na nich to ukrócicie to u podstaw.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lutek - niezalogowany 2014-10-17 12:46:42

    [quote name="Edward Bąk"]Spotkanie chyba mało ciekawe było bo ci ludzie na zdjęciach jakby przysypiali. KOMUNO WRÒĆ !!!!!!!!!! Bo ludzie tego chcą[/quote]Idz bo jak ty coś palniesz to głowa boli. Lepiej wyjdz ze swoim psem policz kupki na Błoniach. Komuno wróć- czy ty wiesz co piszesz.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ssss - niezalogowany 2014-10-17 11:51:57

    mata pomysły to sami startujcie, kurwa najlepiej jest anonimem w necie zostać nie? i komentowac

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    oooo - niezalogowany 2014-10-17 10:54:34

    widzę, że brodacza nie ma na sali. Pewnie nie chce się pokazywać w tym tłumie słuchaczy :-), a może dostał rozwolnienia?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Edward Bąk - niezalogowany 2014-10-17 09:43:40

    Spotkanie chyba mało ciekawe było bo ci ludzie na zdjęciach jakby przysypiali. KOMUNO WRÒĆ !!!!!!!!!! Bo ludzie tego chcą

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ewa - niezalogowany 2014-10-17 09:37:43

    Kto to jest Buhalarski, czy to ten smutas po prawej stronie stołu prezydialnego? Nie głosuję na kandydatów partyjnych, a trzon Projektu Łowicz tworzą działacze partyjni NOWEJ PRAWICY JANUSZA KORWIN-MIKKEGO. Proszę o tym pamiętać!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Refn - niezalogowany 2014-10-17 09:19:50

    Kto przyjmie Pana Bakalarskiego do partii, jak mu w tych wyborach nie pójdzie? Partyjny globetrotter.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adi - niezalogowany 2014-10-17 09:17:29

    Na sali sami kandydaci Projekt Łowicz, ktorzy słyszeli to już kilka razy. Oznacza to brak ainteresowania wśród mieszkańców nie tylko tym komitetem, ale także przyszłością Łowicza.Zgadzam się z diagnozą dot. "zaklętego kręgu osób". Większość kierowników jednostek organizacyjnych miasta tj. zuk, osir, mops, przedszkola, o urzędnikach miejskich nie wspominając, startuje w wyborach. Proszę najpierw rozliczyć ich z pracy, którą wykonują. Albo jest się politykiem, albo urzędnikiem!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Martin - niezalogowany 2014-10-17 09:06:15

    Ludzie z Projektu Łowicz jako jedyni patrzą w przyszłość. To wizjonerzy z warsztatem, a to właśnie tacy ludzie zmieniają świat!! Macie mój głos, bo dosyć mam już tej chwilowości, prowinicjonalnej polityki ciepłej wody w kranie i małostkowości Kalińskiego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ArturroMichalaczkalo - niezalogowany 2014-10-17 09:04:03

    Po komentarzach widze, ze naczelnik balon wypil juz w pracy kawke, zwolal konsylium na parterze w budynku UM na starym rynku i razem ze swoimi chlopaczkami i dziewczynkami dziala :) Arturku, hejtuj dalej, bo to chyba jedyna rzecz, ktora mozesz umiescic w cv. A byc moze po wyborach przyda ci sie wydrukowane cv.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    edek - niezalogowany 2014-10-17 08:33:16

    ja tam się cieszę, czym większy wybór tym lepiej a Kaliński przynajmniej nie będzie zbyt pewny zwycięstwa. Zwycięstwo na styk go zmobilizuje do roboty (no chyba, że przegra)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wojtek - niezalogowany 2014-10-17 07:46:28

    Pomysł z doliną Bzury, biorąc pod uwagę inne problemy miasta, jest tak kosmiczny, oderwany od rzeczywistości i nierealny, że Projekt Łowicz wysuwa się na prowadzenie w konkurencji wyborczej pt. "nikt wam tyle nie da, ile ja wam obiecam". Żeby podtrzymać dowcip proponuję wybudowanie w Łowiczu Disneylandu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    tomasz pis - niezalogowany 2014-10-17 07:44:46

    co Panowie pokazaliście do teraz?gdzie działacie? nie trzeba być radnym by coś zrobić..swoimi opowiastkani próbujecie omamić szarych ludzi ,że coś zmienicie..czy ktoś z waszego elektoratu coś zrobił dla mieszkańców?na praktycznie wszystkie pytania do Was odp brzmi :NIE...zagospodarowanie bo Pan jest architektem ;-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maks - niezalogowany 2014-10-17 07:39:32

    Nowe życie należy tchnąć w miejskie kamienice i tam szukać pola do popisu, albo je sprzedać. Szukanie nowych pól do popisu to jest znacznie za wcześnie. Zacznijcie od łatwiejszych realizacji - miasto nie posiada kanalizacji deszczowej zakończonej oczyszczalnią ścieków opadowych. Miasto ma w ruinie sieć wodociągową. Miasto niebawem stanie przed problemem co zrobić z odpadami. Miasto stanie za chwilę przed problemem braku przeprawy przez Bzurę, bo się most zawali itd. itp.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Eufemia - niezalogowany 2014-10-17 07:29:23

    Panowie, dajcie sobie spokój z "zagospodarowywaniem" kwartału pomiędzy ul. Zduńską, Chopina, Browarną i Al. Sienkiewicza, bo to nie jest wasza własność. Nic wam do tego. Skierujecie swoją energię na coś pożytecznego - spójrzcie chociaż "młodym" okiem na miejską infrastrukturę i tym się zajmijcie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    przemo - niezalogowany 2014-10-17 07:17:18

    Nie zalewajcie :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Daniel - niezalogowany 2014-10-17 06:47:45

    Nareszcie partia skupiająca młodych ludzi. Ratujcie te miasto jeszcze jest szansa. Ta obecna władza jest przestarzała.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do