Reklama

Ratusz ogłosił przetarg na budowę „nowej Bolimowskiej” i dwóch rond na DK nr 70 w Łowiczu (ZDJĘCIA,

Władze Łowicza szukają firmy, która wybuduje „nową Bolimowską” wraz z dwoma rondami w ul. Warszawskiej i Bolimowskiej. Na jutrzejszej (7 lutego) sesji nadzwyczajnej Rada Miejska rozpatrzy projekt zmian w budżecie, które przewidują m.in. zwiększenie wydatków na tę inwestycję.

Zadanie obejmuje budowę nowej drogi, która połączy ul. Bolimowską (na wysokości skrzyżowania z ul. Nieborowską) z ul. Warszawską (na wysokości dawnego hotelu akademickiego). Będzie więc przebiegać między marketem Mila a garażami na os. Konopnickiej, a wjedziemy na nią z dwóch nowych rond. Po obu stronach planowanej drogi będą chodniki, zaś po stronie zachodniej (od centrum miasta) ścieżka rowerowa.

Rondo w ul. Warszawskiej powstanie mniej więcej w połowie drogi między hotelem akademickim a marketem Mila. Będzie można na nie wjechać z ul. Warszawskiej od strony mostu i od strony przejazdu kolejowego, „nowej Bolimowskiej” oraz nowej drogi przebiegającej przed hotelem równolegle do ul. Warszawskiej, a będącej przedłużeniem ul. Iłowskiej.

Drugie rondo, w ul. Bolimowskiej, zostało zaprojektowane na wysokości aktualnego skrzyżowania z ul. Nieborowską. Będzie miało ono pięć wlotów: dwa w ciągu ul. Bolimowskiej, jedno od ul. Nieborowskiej, jedno od „nowej Bolimowskiej” i jedno z nowej drogi, która będzie przebiegać przed boiskiem Orlik w kierunku os. Konopnickiej, równolegle do drogi wylotowej na Skierniewice.

Budowa „nowej Bolimowskiej” z całą infrastrukturą oraz dwóch rond w ciągu drogi krajowej nr 70 będzie jedną z największych inwestycji drogowych w Łowiczu ostatnich lat. Gdy w grudniu radni uchwalali budżet na 2019 rok, na budowę wiaduktu i dróg dojazdowych zarezerwowano 9 milionów złotych. Na jutrzejszej (7 lutego) sesji nadzwyczajnej rada rozpatrzy projekt uchwały, która zwiększy wydatki na to zadanie do 15,8 mln zł.

Do tego władze miasta stanęły przed koniecznością zabezpieczenia środków własnych na modernizację miejskiej oczyszczalni ścieków, co pozwoli rozstrzygnąć drugi przetarg. Zwiększenie wydatków na oba zadania (oczyszczalnię i drogi dojazdowe do wiaduktu) będzie oznaczało wzięcie większych kredytów i pożyczek, co wpłynie na dwukrotne zwiększenie planowanego deficytu - z 21 mln zł do 42 mln zł.

Ratusz czeka na oferty od potencjalnych wykonawców inwestycji na łowickim Zatorzu do 4 marca. Prace mają zakończyć się w czerwcu 2020 roku.

Źródło rysunków: projekt budowlany dostępny na stronie UM w Łowiczu

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    KM - niezalogowany 2019-02-06 17:22:21

    A może nasi włodarze mają już opracowany projekt organizacji ruchu na czas budowy- bo na razie zamknęto Arkadyjską i cicho sza- niech się męczą-my mamy robotę na miejscu dobrze płatną,a jak ktoś potrzebuje jeździć samochodem po Łowiczu to jego problem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin - niezalogowany 2019-02-06 18:17:36

    Dopiero teraz przetarg? Powinno być to zrobione conajmniej pół roku temu. Druga sprawa to kiedy pracownicy UM wykupią grunty na droge dojazdową do wiaduktu od strony ul. Klickiego? Też na ostatnią chwilę? Powinno już to być uregulowane dawno temu, później łatwo będzie zwalić winę na mieszkańców że nie chcieli sprzedać/oddać działki na nową drogę. Kolejny przetarg, kolejne dodatkowe koszty, bo było mówione tyle A nowy wykonawca powie drugie tyle i tak trzeba będzie zrobić kolejne aneksy do umów. Interes się kręci :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-06 18:51:19

    Rondo zrobić koło tego pisiora burmistrza Wolskiego! Niech ma za to co zrobił dobrego dla Łowicza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-06 19:05:46

    Odnośnie objazdu ul. Arkadyjskiej: jechałem nim wczoraj (skręt na Zielkowice), uważam że uwłacza godności zwyklego użytkownika dróg - dziury niewyobrazalne bo o błocie nie będę wspominał. Droga może i dobra dla traktorów ale nie dla osobówek. Proponuję panu burmistrzowi aby przejechal się tamtędy swoją nową kijanką., chociaż pewnie powie że droga jest ok i nie widzi problemu. Ps lepiej jechac przez al. 3 maja bo naprawdę szkoda samochodu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-06 20:37:43

    Zgadzam się objazd przez Zielkowice uwłacza godności. Panie Burmistrzu czy wraz ze swoimi zastępcami jechał Pan tym objazdem? Może w internecie zamieści Pan swoje wrażenia z podróży?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-06 21:52:15

    Może by tak zrezygnować z pewnych inwestycji i pokryc nimi ogromna wtopę jaką jest oczyszczalnia. Po co brac tak ogromny kredyt? Zreszta co ja pisze , my za to zapłacimy a nie kalin ze switą. Zróbmy chodniki ze złota i rowerki zamienmy na platynowe . Kto bogatemu zabroni

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hern - niezalogowany 2019-02-06 22:18:52

    Wiadukt, zamknęła kolej- bo jest ich, i to ich był plan przebudowy. Objazd w Zielkowicach fatalny, fakt jechałem, ale to chyba droga powiatowa, lub gminna.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hern - niezalogowany 2019-02-06 22:20:37

    Wiadukt, zamknęła kolej- bo jest ich, i to ich był plan przebudowy. Objazd w Zielkowicach fatalny, fakt jechałem, ale to chyba droga powiatowa, lub gminna.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-06 22:22:52

    Niedlugo niepoznamy Łowicza gratulacje Panie burmistrzu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-02-07 05:03:25

    Polityka - po nas chćby potop..zadłużanie miasta dodatkowy etat dla wiceburmistrza to nie jest polityka godpodarzenie tylko ślepota. Nie przemyślane inwestycje nie pokończone vide Sochaczewska. Piaskowa znów po kilku dniach w remoncie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-07 08:07:24

    A co z mieszkaniami dla mieszkańców, którzy mieszkają w przysłowiowych norach? Ludzie już się nie liczą? Może czas coś zmienić w tej sprawie? Tylko wizerunek się liczy? Pomóżcie ludziom a nie pokazujecie się.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-07 09:17:06

    Teraz to mleko się rozlało i jakoś trzeba to ogarnąć. Mimo wszystko trochę mnie zastanawia to zdziwienie Burmistrza i w RM że te koszty duże. Inwestycje duże to i koszty ogromne. A kasy i ludzi mających wiedzę i znających realia takich inwestycji brak. Mam wrażenie że te wielkie inwestycje przerosły nas wszystkich, bo nigdy nie mieliśmy z nimi do czynienia. Zadłużenie miasta (spirala ciągłych pożyczek) będzie ogromne. Ps. Byle by Łowicz nie skończył jak Wisła Kraków, choć tam jakoś to wszystko łatają a my Łowiczanie możemy zostać z ręka w nocniku....oby nie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-07 09:40:20

    Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami - objazd Arkadyjskiej to koszmar, jechałam w nocy, tak mnie kierowały znaki. Ale to co tam zastałam aż się prosi o skargę do tego, kto tak durny objazd wyznaczył, chyba palcem po mapie! Może plan był wybrać najkrótszą drogę, ale chyba też najgorszą. To już nawet krowy na wsi po asfalcie spacerują. Co z tego, że to droga powiatowa, burmistrz mógłby się zainteresować jak mieszkańcy muszą jeździć, brać udział w decyzjach,ale jak się z powiatem nie można porozumieć to lepiej walić się łopatkami po głowach jak w piaskownicy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KM - niezalogowany 2019-02-07 09:45:20

    Proszę wymienić jedną inwestycję, na którą wystarczyło środków zapisanych w budżecie- kto wykonuje te kosztorysy ?(i proszę nie pisać, że wszystko drożeje bo jest nie doszacowane o połowę)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    adm - niezalogowany 2019-02-07 10:21:49

    Ciekawe kto robi te wszystkie projekty budowlane, czyżby siostra pana dyrektora Pełki. Beznadzieja.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    DARIUSZ K - niezalogowany 2019-02-07 12:38:25

    Ciekawe czym oddychać mają dzieci na ORLIKU i PLACU ZABAW. Dziękujemy za trucie naszych dzieci. Na minus.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-07 14:29:12

    153 drzewa do wycinki. http://www.lowicz.eu/Zapytanie_ofertowe_Wycinka_drzew_w_obrebie_ulicy_Bolimowskiej_w_Lowiczu,3356

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-07 14:39:51

    Chodzi o krzaczory między Mila a osiedlem Konopnickiej deklu a poza tym śmieci jakie znajdują się w tych krzakach to makabra!! dobrze ze ktoś uporządkuje ten teren!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zatorzanin - niezalogowany 2019-02-07 15:25:10

    2 ronda i "nowa" Bolimowska. Jak rozumiem po jej wybudowaniu można zapomnieć o nadziejach na spokój. Obecnie Bolimowska jest tratowana przez TIR-y. Czy UM ma wyniki pomiaru drgań budynków, hałasu i zanieczyszczeń komunikacyjnych. Dlaczego UM nie naciska bardziej na budowę przez GDDKiA obwodnicy, która miała odciążyć Bolimowską? Dzięki p. Kalińskiemu Zatorze będzie pomiędzy PKP (hałas) Bolimowską (hałas) i oczyszczalnią, na która forsy brak (smród). Dzięki p. Burmistrzu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zatorzanin - niezalogowany 2019-02-07 15:29:25

    2 ronda i tzw. "nowa Bolimowska". Nie będzie spokoju. Obecnie TIR-y dewastują ulicę. UM nie wykonał żadnych pomiarów hałasu, drgań czy zanieczyszczeń komunikacyjnych. Co więcej, nie naciska na GDDKiA w przedmiocie budowy obwodnicy. Efekt? Bolimowska z TIR-ami (hałas i smród) plus zaniedbana oczyszczalnia (potworny smród latem). Dziękujemy Burmistrzu za Pańską wyjątkową nieudolność. Pan nie kreuje, Pan płynie z kiepskim nurtem. A my musimy to znosić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hern - niezalogowany 2019-02-07 16:25:22

    Dziwię się mieszkańcom Zatorza, którzy sami naciskali na wiadukt od paru ładnych lat(znając realia na tej ulicy), a teraz narzekają. Było do przewidzenia, że ruch się nie zmniejszy. Wiadukt to spora inwestycja, a nie dwa przęsła jak na Arkadyjskiej. Trzeba było mieć wyobraźnie wcześniej, a znając dzisiejsze czasy i rozwiniętą logistykę ruch będzie się zwiększał i tyle.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-07 18:19:43

    Chcecie spokoju? won na wieś najpierw posprzedawaliście chałupy i przenosiliście się na zatorze ( chamburk) a teraz w mieście nie chcecie mieszkać? to spowrotem do lasu chamy i burki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bart - niezalogowany 2019-02-07 20:37:20

    Łowicz = miasto tirów i pociągów nie wspominając o wiecznym smogu. Czy ktoś w ogóle robi tutaj kontrolę powietrza ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-08 10:16:46

    A może tak blokada ruchu na Bolimowskiej aby wyprowadzić z nie Tiry

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do