Reklama

Reorganizacja szkół w Powiecie Łowickim - VIDEO

19/02/2015 09:41

Nie likwidujemy szkół. Dążymy do łączenia kierunków, aby z punktu widzenia ekonomicznego były bardziej opłacalne – mówi wicestarosta Grzegorz Bogucki.

 

 



Zarząd Powiatu Łowickiego dąży do wręcz rewolucyjnej reorganizacji szkół w Powiecie Łowickim. Przekształcenia i połączenia wiążą się z finansami, które pomimo rządowych subwencji i tak pochłaniają miliony z powiatowej kasy. - Tylko w ubiegłym roku starostwo dołożyło do oświaty ponad 2 mln zł – zaznacza wicestarosta. Niewątpliwie na plany restrukturyzacyjne wpływa także niż demograficzny i zmniejszająca się liczba uczniów w klasach.

- Obecnie stoimy przed dylematem, gdyż w naszych szkołach są wolne sale wykładowe. O ile jednak większość budynków należy do powiatu to budynek II LO jest dzierżawiony od Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. Rocznie za jego użytkowanie płacimy 180 tys. zł. - mówi członek Zarządu PŁ Jacek Chudy.

Wicestarosta Grzegorz Bogucki przyznaje natomiast, że obecnie na terenie Łowicza funkcjonują kierunki, które się dublują. - Wiąże się to z kosztami utrzymania, których moglibyśmy uniknąć – mówi.

Obaj panowie podczas wczorajszej sesji potwierdzili, że Zarząd zainicjował spotkania z dyrektorami szkół. Zapytani przez nas, czy reorganizacja wiąże się również ze zmniejszeniem etatów nauczycielskich odparli, że „wszystko brane jest pod uwagę, aby wprowadzić oszczędności”.

Początkowo mówiło się, że kierunki które obecnie funkcjonują w ZSP nr 3 zostaną przeniesione do ZSP 1 oraz ZSP 2. W ten sposób do wolnego powiatowego budynku przy Powstańców przeniosłoby się II LO. Rozwiązane miałoby zostać IV LO, a jego uczniowie wcieleni do I i II LO. Kolejna wersja mówił o przekształceniu II LO. Żadna z nich nie została potwierdzona przez władze powiatu, bo jak sami członkowie Zarządu przyznają sprawa jest rozwojowa i nie chodzi o to, aby narzucać dyrektorom oświatową wizję w powiecie, ale wspólnie z nimi wypracować schemat korzystny dla wszystkich.

Zaniepokojeni całą sytuacją są rodzice, nauczyciele oraz uczniowie. Ci ostatni swój sprzeciw przeciwko zmianom w szkołach ponadgimnazjalnych wyrażają m.in. na Facebooku. Oburzona jest również powiatowa opozycja. Członkowie mniejszości w Radzie Powiatu Łowickiego próbowali interweniować wczoraj za pośrednictwem lokalnych mediów.


{youtube}uJLHsSEMaDY{/youtube}

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Pani - niezalogowany 2015-02-21 15:31:26

    Szkoły powinny być reorganizowane sukcesywnie, a nie ze wtorku na środę. Skoro budynek II LO jest wynajmowany to powinno się zmniejszać nabór do pierwszych klas,a w innych zwiększać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    żenada - niezalogowany 2015-02-21 15:29:53

    Ze też ci wszyscy rządzący powiatem nie mówili nic o tym przed wyborami... Zrobili Was wszystkich w bambuko. i to na maxa. I jak się czujecie z tym? Mówię o wyborcach na rzecz peselu. Kłamstwo goni kłamstwo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Patrycja - niezalogowany 2015-02-20 22:20:14

    informatyka musi być tylko na blich prosze to zrozumieć

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Madzia - niezalogowany 2015-02-20 13:23:06

    przenieść lasek miejski bliżej Łowicza . staroscie na Starym Rynku postawic pomnik a plac nazwać im. Nikodema Dyzmy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    LovingYou - niezalogowany 2015-02-20 06:41:19

    [quote name="marek"]dziwne to dla was jest to to weź się nygusie się za robotę a nie narzekasz[/quote]Oj tam marek dzis będzie piękny dzień nie ma co sie denerwować miłego dnia życzę;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marek - niezalogowany 2015-02-19 23:10:14

    dziwne to dla was jest to to weź się nygusie się za robotę a nie narzekasz

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kto niszczy oswiatę? - niezalogowany 2015-02-19 21:24:18

    W stanie najwyższego zagrożenia R.P. Naród Polski wydał nakaz aresztowania dla winnych krzywd Narodu! W stanie najwyższego zagrożenia R.P. apelujemy o stosowanie wskazań przywódcy Narodu Polskiego Pana T.Cichockiego i Polskiego Obywatelskiego Ruchu Oporu.Apelujemy o stosowanie obowiązującego w Polsce najwyższego aktu prawnego jakim jest Proklamacja przejęcia bezpośredniego sprawowania władzy zwierzchniej przez Suwerena z 02.11.2014r. http://www.tcichocki.pl/pobierz.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kto niszczy oswiatę? - niezalogowany 2015-02-19 21:17:38

    Uśpione umysłynie dotykają, nie widzą rzeczywistości?Przeciez to na każdym szczeblu władzy wyłanianej w fałszowanych od lat wyborach są przedstawiciele zydwskiego okupanta / UZURPATORÓW , którego celem jest wyniszczenie Narodu Polskiego m.in. poprzez sklócanie, macenie niszczenie oświaty !Nauczyciele, rodzice, uczniowie nie pojmują oczywistych faktów, że Polska jest pod zydowską, podstępną okupacją? Ci w powiecie , jak i w mieście to tylko marionetki okupanta !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kto niszczy oswiatę? - niezalogowany 2015-02-19 21:14:19

    ~Nic nie wywojujecie jeśli nie spojrzycie z szerszej perspektywy niż tylko własne szkoły i wasze chęci! Widzicie skutki, doswiadczacie skutków niszczycielskich zamiarów wobec oswiaty! Przyczyna tkwi w FAKCIE,ze w Polsce wszelkie dziedziny zycia przejął podstępnie zydowski okupant i niszczy oświatę w ramach niszczenia Narodu !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    LovingYou - niezalogowany 2015-02-19 20:22:34

    Nie chcę mi się nawet komentować . Idę spać dobranoc :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jacek - niezalogowany 2015-02-19 20:02:53

    Kosiorek wybuduje wam takie szkoły że będzie po 5 uczniów na nauczyciela ... przecież NAUCZYCIELE MUSZĄ MIEĆ PRACE....Albo niczego nie będzie.... idzcie wszyscy do pijarskiego.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krzysztof - niezalogowany 2015-02-19 19:29:04

    Ani się nie obejrzycie to was wszystkich sprzedadzą i oddadzą bo im się qurwa nic nie opłaca ale kasę i 14 pensję to i owszem wiedzą że im się należy.To jest typowe zagranie jak coś dobrze działa to trzeba to rozwalić bo po co ma być dobrze i skłócić ludzi przy okazji.Radze wam zagłosujcie na nich jeszcze raz w przyszłych wyborach taj jak teraz, to na pewno wam rozpieprzą inną insytucję.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miska - niezalogowany 2015-02-19 19:21:32

    Zapomniałam dodać.Uczniowie Medyka są Bogu ducha winni, ale każdy jest w takiej sytuacji. Zlikwidowanie Medyka co równa się z utratą pracy ich kadry zapewni takie same oszczędności jak likwidacja Hotelarza, a raczej jak to jest ładnie nazywane "rozłożenie klas po innych szkołach" i utrata pracy kadry Hotelarza. W tych czasach trzeba stawiać na technika, nie ma co się oszukiwać. Ale z drugiej strony p.starosta chyba chce zaoszczędzić na kieszeniach innych, czyli zwolnienie około 50-60os

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    tyska - niezalogowany 2015-02-19 18:53:35

    dlaczego uczniowie ZSP 3 mają cierpieć bo medyk ma problem powinni to rozwiązać inaczej medyk jest ogólniakiem co by się stało jak by medyk zlikwidowano nic są jeszcze 2 licea w łowiczu a hotelarz jest konkretnym technikum które orgaznizuj najlepsze praktyki w łowiczu i tyle w temacie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miska - niezalogowany 2015-02-19 16:59:27

    Skoro szkoła ta nie ma gdzie się podziać, niech będzie połączona z I LO lub z LO z ekonoma. To najrozsądniejsze rozwiązanie i najmniej osób ucierpi. Chyba, że ktoś ma mocniejsze plecy ...Zresztą.. uważam, że podawane teraz informacje to po prostu ładnie dobrane słowa informacji podanych wcześniej. Nic się nie zmieniło. Ktoś coś sobie wymyślił i my uczniowie mamy na tym tracić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miska - niezalogowany 2015-02-19 16:57:41

    Hotelarz jest dobrze wyposażoną szkołą szczególnie dla klas gastronomicznych. Praktyki zapewniają w hotelach, a nie jak na Blichu.Posiada dwie dobrze wyposażone pracownie, niedawno zakupiono nowy sprzęt. Dla fryzjerek zrobiona jest nowa pracownia, hotelarze również mają swoją własną klasę, więc nie widzę najmniejszego sensu likwidacji tej szkoły.Po co medykowi klasy z wyposażeniem dla fryzjerek, kucharzy czy też hotelarzy i kelnerów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2015-02-19 16:15:07

    Przystoiny i elokwentny ten pan Kosiorek.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin - niezalogowany 2015-02-19 14:37:45

    Nie rozumiem co miała na myśli Absolwentka ZSP Nr 3 mówiąc, że coś złego dzieje się w szkole na Podrzecznej. Skończyłem ją i obecnie studiuję na Politechnice w Łodzi. Wybrałem w szkole klasę mechatroniczną. Nauczyciele dobrzy i kompetentni.Przedmioty nie są łatwe, ale dziś mam świetny zawód i mogę nieźle zarobić. Wszędzie można się wiele nauczyć, trzeba tylko więcej wymagać od siebie - a nie - oglądać się na innych Nic złego w tej szkole się nie dzieje, to tylko mit, a w mity łatwo uwierzyć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ... - niezalogowany 2015-02-19 14:11:46

    https://www.facebook.com/Powiatlowicki/photos/a.1619584434934105.1073741831.1618318598394022/1768974726661741/?type=1&theater

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    z łowicza - niezalogowany 2015-02-19 14:11:39

    [quote name="Muniek"]Panie starosto. Mam świetną propozycje. Daj przykład jak oszczędzać mamy!!! Wystarczy, że swoją gaże zmniejszysz o połowę i do II LO rocznie nie będzie trzeba dopłacać 180 ale już 120 tys. Kilku następnych kumpli mniej i nic nie trzeba będzie dopłacać!!![/quote]Muniek, kocham Cię genialny pomysł.Popieram, popieram:)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kasia1 - niezalogowany 2015-02-19 13:05:37

    Widzę, że najbardziej oburzony jest ten, który sam ma problem z nauką swoich uczniów w szkole w Błędowie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kasjja - niezalogowany 2015-02-19 12:47:48

    Czy nie rozumiecie, że te pieniądze idą z naszych kieszeni? Starosta ani żaden urzędnik nie odda nic ze swojej pensji, więc im więcej potrzeba na szkoły tym wiecej ze wspólnej kasy zabiorą i braknie na coś innego. Poza tym to fakt, że na szkoły idą ogromne pieniądze, młodzieży coraz mniej, więc ma sens ich łączenie, każdy budynek trzeba ogrzać, utrzymać. Jeśli tylko tę reorganizację zrobi się z sensem to i tak ten manewr jest nieunikniony, protesty nie pomogą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Muniek - niezalogowany 2015-02-19 12:13:04

    Panie starosto. Mam świetną propozycje. Daj przykład jak oszczędzać mamy!!! Wystarczy, że swoją gaże zmniejszysz o połowę i do II LO rocznie nie będzie trzeba dopłacać 180 ale już 120 tys. Kilku następnych kumpli mniej i nic nie trzeba będzie dopłacać!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Absolwentka zsp nr 3 - niezalogowany 2015-02-19 11:32:46

    Skoro medyk nie ma gdzie się podziać to jest sprawa medyka a nie hotelarza! Hotelarz ma swoją szkołę, została ona wyremontowana, ma dobrych nauczycieli i dobre kierunki. Dlaczego to wszystko niszczyć i przenosić kierunki jednej szkoły do kilku innych szkół? Wątpię, że na blichu czy podrzecznej uczniowie będą mieli możliwość tak dobrej nauki jak na powstańców. Bo sami dobrze wiemy co się dzieje np. na podrzecznej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    CIEKAWSKI - niezalogowany 2015-02-19 11:29:02

    [quote name="Łowiczak"]powtarzam się ale STAROSTA się nie nadaje... a pan vice dał się wmanewrować w gierki...Szkoły nie po to tyle lat wyrabiały sobie renomę żeby teraz przerzucać uczniów jak worek ziemniaków...przecież każdy uczeń ma prawo zadecydować gdzie chce chodzić...www.żaldupęściska.pl panie starosto[/quote]CO TO ZA RENOMA JAK MATURY TAM TYLU UCZNIÓW NIE ZDAJE?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Absolwent - niezalogowany 2015-02-19 11:18:16

    Jestem absolwentem ZSP3 i nie wyobrażam sobie likwidacji tej szkoły!!! Jak i każdy innej. Idąc do szkoły ponadgimnazjalnej wybieramy nie tylko kierunek, ale również nauczycieli czy warunki jakie panują w szkole!!! A poza tym panie starosto na wszystkim trzeba zarabiać? Ważniejsze dla was są pieniądze niż to aby mieszkańcy Łowicza czy całego powiatu byli wykształceni? Uczniowie, jestem z WAMI!!! PROTESTUJMY!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Uczennica ZSP4 - niezalogowany 2015-02-19 11:10:12

    Moim zdaniem sytuacja która zaistniała w naszym powiecie w związku z naszym kształceniem jest absurdalna. Nie po to wybieraliśmy kierunek kształcenia w danej szkole żeby być przeniesionym do innej szkoły. Ja wybrałam kierunek w ZSP4 nie po to żeby po roku nauki w tej szkole zostać przeniesioną do innej... Czy nasze zdanie nie ma żadnego znaczenia? Czy my nie mamy prawa decydować o tym jaką szkołę skończymy? Uczniowie nie chcą być przenoszeni

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    z łowicza - niezalogowany 2015-02-19 10:52:40

    Boże co się w tym mieście dzieje. Dwa największe zakłady sprzedane (ich przyszłość - nie oszukujmy się może być smutna, pracownicy są zwalniani), teraz jeszcze jakieś przekształcenia w szkolnictwie łowickim. Moje dziecko chodzi do II LO w Łowiczu i chciałabym aby tą szkołę skończyła, bo tą szkołę sobie wybrała.Pozwólcie dzieciom skończyć co zaczęły!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łowiczak - niezalogowany 2015-02-19 10:07:08

    powtarzam się ale STAROSTA się nie nadaje... a pan vice dał się wmanewrować w gierki...Szkoły nie po to tyle lat wyrabiały sobie renomę żeby teraz przerzucać uczniów jak worek ziemniaków...przecież każdy uczeń ma prawo zadecydować gdzie chce chodzić...www.żaldupęściska.pl panie starosto

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do