Reklama

Stanowisko burmistrza ws. planów inwestycji kolejowych

04/02/2014 11:58

Miasto Łowicz popiera Marszałka województwa łódzkiego i sprzeciwia się budowie linii kolejowej Jaktorów - Łowicz.

 

 

 

 

 

Przypomnijmy, że w końcu minionego roku nieoczekiwanie pojawił się rządowy pomysł by zbudować nowe połączenie kolejowe Łowicza z Warszawą przez Grodzisk Mazowiecki. Miała to być alternatywa dla zaniechania planów budowy Kolei Dużych Prędkości, która miała rozwiązać tłoku na torach pomiędzy Łowiczem, a stolicą. Więcej o tym problemie pisaliśmy w artykule Do Warszawy przez Grodzisk Mazowiecki?

 

Projekt o pełnej nazwie: „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa - Kutno, etap II: Budowa nowej linii kolejowej łączącej Jaktorów (linia nr 4) z linią nr 3, segregującej ruch pociągów na trasach wylotowych z Warszawy w kierunku zachodnim” obecnie jest poddany konsultacjom. Marszałek województwa łódzkiego - Witold Stępień inwestycji nie popiera, podobnie burmistrz Łowicza Krzysztof Jan Kaliński.

 

Marszałek Witold Stępień wskazuje rozwiązanie alternatywne: „Budowa nowej konwencjonalnej linii kolejowej o podwyższonych parametrach na odcinku od Warszawy Zachodniej do włączenia do linii Skierniewice – Łowicz w planowanym śladzie linii Y” – sugeruje Witold Stępień. Jak zauważa, projekt budowy odcinka linii kolejowej pomiędzy Jaktorowem a Łowiczem, nie został uwzględniony w żadnych strategicznych dokumentach na szczeblu krajowym czy europejskim. Projekt jest dopiero w fazie koncepcji, co budzi obawy wykonania inwestycji do 2020 roku. Kiedy to każda z inwestycji wspierana przez UE musi się zakończyć. I przypomina, że proponowana w alternatywie budowa linii Warszawa Zachodnia – Skierniewice – Łowicz jest kluczowym elementem sieci kolejowej Polski w przyjętej przez Radę Ministrów Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 oraz Europy. Na początek byłaby to konwencjonalna linia kolejowa o podwyższonych parametrach (czyli planowana na ok. 220 km/h) na odcinku od Warszawy Zachodniej do włączenia do linii Skierniewice – Łowicz w planowanym śladzie linii Y. Posiada ona gotowe Studium Wykonalności i Raport Oddziaływania na Środowisko, sfinansowane ze środków europejskich.

 

Sugestie zaniechania budowy linii Łowicz - Jaktorów poparł burmistrz Krzysztof Jan Kaliński, jednakże z podkreślenie że w przypadku jej budowy należy w projekcie uwzględnić stację kolejową w obrębie gminy Łowicz. Taka stacja musiałaby powstać pomiędzy Strzelcewem, a Parcelami.

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Michał - niezalogowany 2014-02-05 07:23:12

    Wuygąda na to Pierzankowski, że słabo się orientujesz. Nie dostrzegasz sprzecznych interesów miast takich jak Łódź i Łowicz. Przykre to ale prawdziwe.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pierzankowski - niezalogowany 2014-02-05 06:59:02

    W tej decyzji popieram burmistrza. Z tego co się orientuje wszyscy obserwujący rynek kolejowy są przeciwni budowy odcinka Jaktorów - Łowicz. Jest to pomysł po prostu nieracjonalny i wymyślony na kolanie, Łowicz i województwo o wiele więcej zyska na budowie tzw. linii Y. https://www.facebook.com/events/404493086353653/?ref_newsfeed_story_type=regular

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tobiasz - niezalogowany 2014-02-05 06:27:05

    pan kaliński widać nie bardzo orientuje się i jest niekompetentny.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Michał - niezalogowany 2014-02-04 21:14:22

    Ciekawe co takiego łódzka Platforma zaproponowała Kalińskiemu za opowiadanie tych bzdur? Czyżby podstawowy interes miasta został poświęcony na rzecz prywaty?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jan - niezalogowany 2014-02-04 19:49:22

    Cała rada miasta i burmistrz to jedna wielka pomyłka, wszsytko załatwiają po znajomości.... nie ma tam nic co mogłoby być dobre dla miasta.... nie wiem czemu jeszcze Pan redaktor nie opisał tego jak miasto urządziło mieszkańców Klickiego i nie tylko.. chcą zabrać im kilka metrów działek tylko dlatego bo znaleźli mapki z 1930 roku!! co za kraj co za miasto! wyludniamy się popatrzcie na Kutno, skierniwice. u nas nie ma nic nawet nie chcą wybudować galerii handlowej. MUSIMY ZMIENIĆ BURMISTRZA

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam - niezalogowany 2014-02-04 15:55:31

    Wiele osób zostało wprowadzonych w błąd, gdyż grafika do tego projektu pokazana w mediach dot. wariantu dłuższego Jaktorów - Niedźwiada, ktory omija Łowicz. Ludzie niestety postrzegają świat obrazowo i nie czytają. A szkoda! Gdyby czytali dokumenty to znaliby drugi wariant Jaktorów - Bednary, który jest korzystny dla miasta i za nim powinny optoeać władze miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łucja - niezalogowany 2014-02-04 14:59:13

    Nie rozumiecie sedna sprawy. Burmistrz walczy o to, by pociągi dalekobieżne nie omijały Łowicza. W przypadku planowanej linii Grodzisk - Niedźwiada może mieć miejsce. Dlatego optować trzeba za projektem poprzednim, który przewiduje linię pociągów dalekobieżnych przez Łowicz.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łukasz - niezalogowany 2014-02-04 14:39:02

    Pan Burmistrz chyba naprawdę nie wie, o co w tym projekcie chodzi. Widzę, że dla pana Burmistrza dojazd do stacji położonej poza miastem w ogóle nie sprawia problemu. Projekt budowy nowej linii ma za zadanie omijać Łowicz. Oznacza to, iż wszelkie pociągi dalekobieżne nie będą zatrzymywać się chociażby na stacji wymyślonej przez Burmistrza. Brawo jak tak dalej będzie to Łowicz już się całkiem wyludni. Oby następne wybory zweryfikowały działania pana Burmistrza.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam - niezalogowany 2014-02-04 13:46:30

    Wariant krótszy projektu z włączeniem linii w Bednarach jest gwarancją budowy wiaduktu w Łowiczu. Sprawa jest niezwykle poważna, a marszałek Stepien ma w tej kwestii inne interesy! Czyżby Kaliński po raz kolejny w ostatnim czasie miał polec na temacie kolejowym?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rafał - niezalogowany 2014-02-04 13:28:25

    Lepiej niech Burmistrz walczy, aby nie zrezygnowali z współfinasowania wiaduktu przy stacji... Chyba że liczy na władzę PiS-owską w Polsce... Aby się nie przeliczył...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rafał - niezalogowany 2014-02-04 13:26:34

    Spece to przeliczyli pewnie (nie politycy) projektowana linia (Jaktorów-Niedźwiada)przeznaczona by była dla pociągów EX-presowych (do Berlina, Poznania, Wrocławia) Dzięki temu pociągi KM szybciej by docierały do Łowicza ( bez postojów w celu przepuszczania pośpiesznych) stacje dla takich pociągów nie są potrzebne... a ta linia ? (Y) po co ??? A po włączenie w Bednarach ? Aby przejazd w Łowiczu ciągle był zamknięty? i dla "samobójców" bo pewnie z wiaduktu przy stacji też zrezygnują.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    łowiczanka - niezalogowany 2014-02-04 12:55:29

    Jezu, kto w tym łowiczu rządzi, Panie Burmistrzu, czy Pan w ogóle przeczytał te założenia, bo że Pan ich nie zrozumiał to jest oczywiste. Wstyd, nie będę na Pana głosować i myślę, ze moi towrzysze pdróży również nie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam - niezalogowany 2014-02-04 12:51:39

    Zgadzam się z Markiem. Dla Łowicza najważniejsze powinno byç właczenie nowej linii w okolicach Bednar. A z kim Kaliński konsultował ten temat skoro dowiedział się o nim dopiero tydzień temu?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marek - niezalogowany 2014-02-04 12:23:07

    Debile ???!!! Janie Kaliński zastanów się. Możesz stracić parę setkę wyborców korzystających z kolei i pracujących w W-wie. Marszałek nie popiera bo chce w Łodzi Kolej Dużych Prędkości i pod to budują nowy dworzec. Nic Łowiczowi nie da linia Y !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do