Reklama

Obwodnica Łowicza. Komisja obradowała ws. wyboru najkorzystniejszego wariantu

W ubiegłym tygodniu odbyło się zdalne posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, na którym miało dojść do wyboru najkorzystniejszego wariantu budowy obwodnicy Łowicza. Jak ustaliliśmy, żaden z trzech proponowanych wariantów nie został ostatecznie zatwierdzony.

Posiedzenie KOPI odbyło się w ubiegły poniedziałek 16 października. W spotkaniu on-line wzięli udział m.in. przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, spółki IVIA oraz Urzędu Miejskiego w Łowiczu.

Celem posiedzenia było wybranie najkorzystniejszego wariantu budowy obwodnicy Łowicza w ciągu dróg krajowych nr 14, 70 i 92, który następnie zostałby wskazany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

- Nie wybrano żadnego wariantu obwodnicy ze względu na liczne uwagi przedstawicieli Łowicza, które miały do nas trafić na piśmie – przekazał nam w piątek 20 października Maciej Zalewski, główny specjalista na stanowisku ds. komunikacji w łódzkim oddziale GDDKiA.

Jak zaznacza Maciej Zalewski, ponieważ poniedziałkowe KOPI nie przyniosło żadnych rozstrzygnięć, należy uznać, że „wiążące są dane z poprzedniego posiedzenia, co oznacza, że najkorzystniejszym wariantem jest B1”. Przedstawiciel GDDKiA dodaje, że może to ulec zmianie.

Przypomnijmy, że w wariancie B1 obwodnica Łowicza rozpoczyna się na drodze krajowej nr 70 na wysokości Bobrownik (gmina Nieborów) i biegnie na zachód od DK nr 70 w kierunku północnym, do Mysłakowa.

Dalej prowadzona jest w śladzie DK nr 70 i przed salonem samochodowym na ul. Bolimowskiej skręca na północ, dochodząc do DK nr 92 w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej z Poznańską. Następnie przebiega przez DK nr 92 aż do skrzyżowania z DK nr 14, czyli ul. Zamkową.

- To nie jest obwodnica Łowicza, tylko Arkadii – mówi wprost w rozmowie z naszym portalem burmistrz Krzysztof Kaliński, który kategorycznie sprzeciwia się budowie obwodnicy w wariancie B1.

Zdaniem włodarza Łowicza wybór takiego rozwiązania oznacza, że osiedle Korabka zostanie odcięte od reszty miasta, a ciężki ruch samochodowy wyprowadzony z ul. Bolimowskiej i Warszawskiej przejmie ul. Poznańska.

- 25 tysięcy pojazdów na ul. Poznańskiej to będzie zagłada dla miasta – ocenia burmistrz Krzysztof Kaliński. - W wariancie B1 trochę jest nam ta obwodnica kradziona – twierdzi włodarz Łowicza, zdaniem którego anonimowe wnioski złożone w ramach konsultacji nie powinny być w ogóle brane pod uwagę.

Ratusz za najkorzystniejszy uważa wariant A1 i właśnie tę propozycję forsuje podczas rozmów z inwestorem i projektantem. - Zrobimy wszystko, żeby to ten wariant został wybrany – zapowiada burmistrz. Jak dodaje, urząd przygotuje na piśmie swoje uwagi.

W wariancie A1 obwodnica zaczyna się na DK nr 14 na wysokości Jamna (gmina Łowicz), omija od południa i wschodu Lasek Miejski, prowadząc na północ do Zakładu Karnego, który mija od wschodu.

Dalej trasa przebiega po granicy miasta i gminy Łowicz i przecina DK nr 70, by tak jak w wariancie B1 skierować się na północ na DK nr 92 w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej i Poznańskiej, gdzie się kończy.

Wiadomo już, że przedłużające się procedury związane z wyborem najkorzystniejszego wariantu obwodnicy Łowicza spowodowały opóźnienie w przygotowaniach do inwestycji, która ma być realizowana w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

- Powstałe na ten moment opóźnienie względem harmonogramu należy oceniać na 3-4 miesiące – informuje Maciej Zalewski.

Szczegółowe materiały dotyczące wariantów obwodnicy Łowicza można znaleźć tutaj.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Stefek pasi pszczoły - niezalogowany 2023-10-25 07:01:12

    Panie Kaliński to nie Średniowiecze, chcę Pan zatruć teren zielony? Podaj się do dymisji zrezygnuj z tych pomysłów bo cofasz Łowicz!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek albo Wandzia - niezalogowany 2023-10-25 09:47:25

    Panie Burmistrzu, Pan jest z Korabki i dlatego forsuje Pan wariant A obwodnicy, która zabierze jedyne zielone miejsce Łowicza czyli Lasek Miejski. Ten wybór to strzał w kolano i nikt go nie chce. Było głosowanie, ludzie wybrali wariant B więc proszę demokratycznie uznać ten wybór. Dodatkowo, wpycha Pan obwodnice w gminę - nie po to ludzie budowali domy poza miastem, żeby teraz mieć tiry na podwórku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ania - niezalogowany 2023-10-25 11:11:51

    Dokładnie, racja, obwodnica ma sens poza miastem, a odciążenie obecnej dk 70 jest bardzo potrzebne. Kto jeździ, ten wie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Karol - niezalogowany 2023-10-25 12:11:25

    Trzeba być kretynem jak M. Kołodziejczak że by widzieć w tych projektach obwodnice Łowicza. Ani jeden ani drugi projekt nie spełnia wymagań obwodnicy, to są tylko łącznice wyłączające pewne odcinki dróg przebiegających bliżej centrum od wschodu i południa. Północna strona i tak w obydwu przypadkach prowadzi DK92.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Max - niezalogowany 2023-10-25 18:58:52

    Argument pana Burmistrza może i miałby sens, gdyby nie to, że te TIR-Y i tak trafią na Poznańską, tyle, że nie ze wschodu a z zachodu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hern - niezalogowany 2023-10-25 19:35:02

    Burmistrz słucha siebie i swoich pomysłów, nie reprezentuje ludzi tylko swoje interesy. Panie Krzysztofie niech pan przejedzie się nad zalew popyta wędkarzy co o pana pomyślę sądzą. Piękna zielona ostoja, a pan chce zrobić drugą obwodnicę miasta. Miasta które można ominąć w pięć minut drogą, która już jest.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2023-10-25 22:30:31

    Lepiej niech Pan Burmistrz i jego ekipa zajmie oświetleniem ulic w mieście. Wstyd za te ciemności, ludzie przyjezdni nawet to komentują. Bo w godzinach popołudniowych ciemnica na ulicach, a z pierwszeństwem pieszych i rowerzystów to mieszanka zabójcza. Tego nasz Burmistrz nie widzi????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łowiczanka - niezalogowany 2023-10-26 06:27:07

    A co z Górkami, gdzie stoi się codziennie od kilku lat w korku do świateł?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ChatGPT - niezalogowany 2023-10-26 09:20:14

    Tu powinno być rondo, zresztą jak prawie wszędzie gdzie są skrzyżowania.

    • Zgłoś wpis
  • Stary - niezalogowany 2023-10-27 06:19:07

    Tak,tak,domagajcie sie ronda,bedziecie stac trzy razy dluzej

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefan - niezalogowany 2023-10-26 14:59:28

    Dlaczego rano nie ma oświetlenia ulic jak wszyscy jadą do pracy ?! Aby patrzeć jak dojdzie do tragedii. Widoczność zerowa zwłaszcza w deszczu !? Może Włodarz coś w tym temacie zaradzi a nie tylko obwodnica.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zatorzanin - niezalogowany 2023-10-26 17:21:10

    P. Kaliński niech juz sie pakuje z ratusza a nie na siłę forsuje chory pomysł Obwodnicy niszczący ostatnie rekreacyjne tereny wokół miasta... Wariant B1 to idealne rozwiązanie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2023-10-26 20:35:23

    Wyprowadzić ruch samochodów ciężarowych z ulicy Bolimowskiej. To jest horror

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Obserwator - niezalogowany 2023-10-30 06:41:33

    Jak widać ludzie nie chcą obwodnicy i mają w poważaniu mieszkańców Bolimowskiej zapchanej tirami i Górek stojących w korkach bez alternatywnego wyjazdu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krzysztof - niezalogowany 2023-10-27 07:17:45

    Przypominam. Burmistrz został wybrany przez lud. Macie to co chcieliście.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rysiek - niezalogowany 2023-10-27 10:05:03

    Obwodnice miasta łowicz, należy puścić poza miastem i tym te miasto odciążyć. Tyle małozabudowanych terenów wiejskich dookoła.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    bezradny - niezalogowany 2023-10-27 10:27:18

    P. Kaliński rozumiem, że na emeryturze będzie przeszkadzał hałas TIR-ów z ul. Poznańskiej. Odpowiem panu tak jak mnie pan powiedział ...było się tam nie budować ... Druga sprawa dlaczego w porozumieniu z powiatem lub z gminami nie pomyślisz pan o szybkiej drodze, łączącej Łowicz z którymś z węzłów na A2. W tym należy upatrywać rozwój miasta, w dobrym połączeniu, a nie jakichś dyrdymałaś, obwodniczkach. Spójrz pan na Żyrardów i jego inwestycje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    .. - niezalogowany 2023-11-07 10:26:20

    Wariant B2 jest najlepszy!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mistrz - niezalogowany 2023-11-08 15:46:39

    Dobrze mówi burmistrz że musi być tak jak on chce a wy lewaki z zatorza to mata tyle do gadki co żyd za okupacji.... I tyle w temacie. A jak się wam nie podoba to zmień miejsce zamieszkania do dżungli....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MIESZKAŃCY ŁOWICZA - niezalogowany 2023-11-22 13:17:59

    TAK DLA OBWODNICY WARIANT A1 ZÓLTY, Jedyny zesowny wairiany wyprowadzający ruch TIR-ów z AGROSNOVA (poprzez łącznik od Ronda Niepodległości do obwodnicy wariant żółty), ułatwaiający poprzez ten łącznik szybki wyjazd z miasta do obwodnicy w kierunku Łodzi i Warszawy, dający szanse na tereny inwestycyjne i rozwój gospodarczy Miasta i Gminy ŁOWICZ. 3x TAK DLA OBWODNICY WARIANT A1 ŻÓŁTY 3X TAK DLA ROZWOJU MIASTA I GMINY ŁOWICZ 3X TAK DLA wyelminowania tranzytu z AGROS NOVA (welminowania hałasu i niszczenia dróg Powstańców, Kaliskiej, Jana PAwła II i Łódzkiej jak również dróg powiązanych) 3X TAK DLA usprawnienia kumunikacji dla mieszkańców Apeluje o podpisy mieszkańców ŁOWICZA.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2024-07-28 19:52:10

    oczywiście burmistrz Siewiera musi inaczej niz Kaliński , nie zauważa że rozwiązując problemy ul. Bolimowskiej przenosi je na poznańska , odcina całe osiedle Korabka ... co z ul. Zamkowa dla nich nic sie nie zmienia ... Obwodnica wg. wariantu A1 dawała chociaz jakies pozytywy , okrążała miast tak w kierunku Łodzi jak i Poznania a wariant B1 nie ... smutne .. mam nadzieje że ludzie zaprostestuja

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Lowicz24.eu




Reklama
Wróć do